Trzy głosowania, cztery pytania, czyli wybory i referendum - przelom.pl
Zamknij

Trzy głosowania, cztery pytania, czyli wybory i referendum

19:45, 20.08.2023 Alicja Molenda
Skomentuj GDJ pixabay GDJ pixabay

15 października będzie jedna urna na karty do głosowania w wyborach i w referendum. Jak to ma wyglądać w praktyce?

15 paździenika każdy z nas ma prawo wybrać jednego posła i jednego senatora spśród kandydatów z różnych komitetów.

Osoby, które zdecydują się wziąć udział w przeprowadzanym tego samego dnia referendum, dostaną na kartce  cztery pytania:

1. Czy popierasz wyprzedaż majątku państwowego podmiotom zagranicznym, prowadzącą do utraty kontroli Polek i Polaków nad strategicznymi sektorami gospodarki?

2. Czy popierasz podniesienie wieku emerytalnego, w tym przywrócenie podwyższonego do 67 lat wieku emerytalnego dla kobiet i mężczyzn?

3. Czy popierasz likwidację bariery na granicy Rzeczypospolitej Polskiej z Republiką Białorusi?

4. Czy popierasz przyjęcie tysięcy nielegalnych imigrantów z Bliskiego Wschodu i Afryki, zgodnie z przymusowym mechanizmem relokacji narzucone zgodnie z przymusowym mechanizmem relokacji narzucanym przez biurokrację europejską?

Głosowanie w wyborach parlamentarnych i w referendum, odbędzie się w tych samych lokalach wyborczych i do tych samych urn. Przeprowadzi je ta sama obwodowa komisja wyborcza, co na pewno wydłuży czas oczekiwania na wyniki.

Wyborca dostanie trzy karty do głosowania: do Sejmu, do Senatu i referendalną. Sam zdecyduje, w których głosowaniach weźmie udział. Nie ma obowiązku pobrania wszystkich trzech kart.

Nie chcąc brać udziału w referendum, wystarczy nie pobrać karty oświadczając to komisji.

PKW nie zaleca niszczenia kart. Targanie jest karalne.

Żeby referendum było ważne, musi w nim wziąć udział co najmniej 50 proc. uprawnionych do głosowania.

-------------------------------

Wiesz, że :

Ruch Bezpartyjni Samorządowcy zaproponował, aby pytania wzbogacić o trzy kolejne. Czy Polacy chcą zerowego podatku dochodowego, bezpłatnej komunikacji regionalnej i darmowych, zdrowych posiłków dla dzieci w szkołach. Zdaniem Ruchu BS, głosowanie stanie się przez to bardziej "obywatelskie".

Jak oceniacie pytania które PiS chce zadać w referendum

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Pozytywnie 51%
Negatywnie 47%
Nie mam zdania 2%
(Alicja Molenda)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(19)

jakurjakur

0 0

Pytania tak tendencyjne, jak np. Czy chcesz nie pracować i dostawać dożywotnio wynagrodzenie? TAK/NIE 20:27, 20.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

A można pobrać tylko kartę referendalną aby zagłosować 4x NIE? Pani Alicjo? Można? 23:20, 20.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OklahomaOklahoma

0 0

Ja uważam że powinno paść pytanie czy uważasz za szkodnika Polski p. Kaczyńskiego,Morawieckiego, Suskiego,p. Pawłowicz, Rydzyka, Terleckiego i długo by wymieniać i czy za szkodzenie Polsce powinni oddać swoje majątki? 07:34, 21.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

"jakur"; to że pytania tendencyjne to oczywiste. To że "niereferendalne", bo polemiczne, a w referendum stawia się pytania "tak" - "nie" i to w sprawach "wagi państwowej" w rodzaju; "jesteś za likwidacją senatu", "jesteś za przyjęciem Euro", "jesteś za budową lotniska w Baranowie", też oczywiste. Jednak są i referendum w ich sprawie się odbędzie. Trzeba więc prowadzić kampanię referendalną. Skoro pytania są "głębokie", to kampania ma być łopatologiczna. Na przykład; Pytanie nr 1. "Jestem przeciw, należy je utrzymać jako miejsce pracy dla krewnych i znajomych królika". Pyt. 2 "Nie popieram, jestem za podnoszeniem składki emerytalnej dla pracujących i głodowymi emeryturami dla sześćdziesięciolatków". Pyt. 3. "Nie popieram likwidacji bariery, jej budowa to były pieniądze wywalone w błoto, jej likwidacja to byłyby znowu pieniądze wywalone w błoto, zostawić taką jak jest, z czasem rozleci się sama, tak jak jej poprzedniczka z czasów ZSRR, słynna "zona" Pyt. 4. Nie popieram przyjęcia nielegalnych migrantów, popieram masową emigrację zarobkową milionów Polaków i przyjmowanie na ich miejsce gastarbajterów z całego świata oraz milionów przybyszy zza wschodniej granicy". 08:07, 21.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hotinhotin

0 0

Pazdziernika 15-tego ,POgonimy bandę Niemca ryżego! 08:08, 21.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ThaddeusThaddeus

0 0

~hotin, a jak już pogonicie bandę Niemca, innych, co wam nie pasują, zostanie was te kilka mln w Polsce, to kogo będziecie gonić? Przecież stracicie rację bytu. Albo i sam byt, sami się nie wyżywicie... Co do referendum, ~stary zgred w punkt, tendencyjnie i ogólnie źle skonstruowane pytania, z odpowiednim ukierunkowaniem na wybranie jedynej właściwej odpowiedzi... zwroty typu "wyprzedaż", "nielegalni", "biurokracja"... czasami zastanawiam się, czy debata publiczna ma jeszcze szansę wrócić na właściwy poziom, ale z każdym kolejnym miesiącem to pytanie nabiera kształtu typowo retorycznego... 09:02, 21.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

Makariusz, wyborca decyduje. w którym głosowaniu bierze udział. 12:33, 21.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jan0jan0

0 0

Makariuszu, można, tylko po co? W przypadku wyborów do parlamentu, frekwencja nie przesądza o tym, czy będą wiążące. 13:42, 21.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

endriu64endriu64

0 0

Alicja Molenda, przecież można zagłosować 4xtak, dlaczego manipulujecie ludźmi odbierając im prawo do wyboru ! Nie ma nic bardziej demokratycznego od referendum, a wy w tej pożal się boże " gazecie lokalnej" siejecie propagandę rodem z komuny. Czego się boicie ? Prawdy i woli narodu !? To idź i zagłosuj 4xtak jak ci się nie podoba, a nie instruui jak nie głosować! Na to chyba jest paragraf . Nie bój się prawdy !!! A każde pytanie można nazwać głupim ! Głupim jest ten , kim można sterować, tak jak wy to robicie !!! 13:47, 21.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

A przecież powszechnie w naszym kraju uznaje się że nie ma głupich pytań!!!? 20:56, 21.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChełmofonChełmofon

0 0

Co do bariery na granicy, to po co ją rozbierać. Wystarczy dać tydzień migrantom, to ją rozmontują pilniczkami do paznokci. Może jest z aluminium to złomiarze ją szybko posprzątają i można by zbudować nową z jakiegoś mocnego metalu. Dziwi mnie też pytanie o imigrantów. Jak przyjęli ponad 100 tys. to im nie przeszkadzało, a o 2 tys. robią taką aferę. Może warto spytać, czy tych poprzednich nie trzeba wysiedlić? O wyprzedaż majątku nie ma co pytać, bo póki tow. mały cetung będzie u rządów to swoje folwarki mają tam różni Don Orleoni i inni pisoligarchii. 21:38, 21.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Co tam komuniści eurosojuza? Macie problem z demokracją bezpośrednią? 21:44, 21.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan NawakJan Nawak

0 0

Jak oceniacie pytania….? Pytania super!!! Przecież to „sznur” dla obozu zdrady i zaprzaństwa!!! A nuż wygrają wybory, na to liczą. BOŻE!!! Zachowaj nas od ognia piekielnego!!! 09:15, 22.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Szkoda tylko, że tak niewielu zauważa, że to referendum jest zabezpieczeniem na wypadek, gdyby wybory wygrały POwskie gnidy, które wrócą do zwiększonego wieku emerytalnego, czy ściągnięcia tutaj ciapatych wg wytycznych UE. Możliwe, że kiedyś w Polsce odbuduje się wymordowana inteligencja. 09:43, 22.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

endriu64endriu64

0 0

Chełmofon , a w domu wszyscy zdrowi ? Te 100 tys. o których piszesz pracują legalnie, nie przyjechali po socjal tylko do pracy !!! Jak chińczycy za PO budowali drogi to ci nie przeszkadzało ?! Wybacz , ale przypomniało mi się hasło z czasów "Solidarności" , "A na drzewach zamiast liści , będą wisieć POmuniści" Czekam na bana od redakcji. 10:03, 22.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Tutaj nikt, nikogo nie banuje. To nie profil samorządowy Trzebini, czy Alwerni, gdzie gburmistrzostwo banuje za niewygodne opinie. 10:40, 22.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChełmofonChełmofon

0 0

Skąd wiesz Endriu, że te nowe 2 tys. też nie zechcą tutaj pracować. Ja tylko chciałem zasugerować, że te 4 pytania są wybiórcze i śmieszne. Tego typu pytań można zadać pewnie setki, więc czemu tylko 4, a nie 25, albo 89. Unia narzuca tyle rzeczy, że o każdą można by spytać w referendum. Rząd nowelizuje swoje ustawy w oparciu o ustawy wcześniej stworzone w PRL-u, więc czemu nie spytać też o to. Towarzysze z Nowogrodzkiej wybrali po prostu 4 głupie pytania aby podburzyć jeszcze bardziej swoich fanatycznych wyborców i tyle. Pytanie o burzenie muru białorusko-polskiego jest totalnie durne. Najpierw wybudowali dziurawą budowlę z 1,6 mld zł, gdzie pewnie wiele osób z "towarzystwa wzajemnej adoracji" stało się milionerami w sposób oczywiście "legalny", bo to pewnie ich firmy (wykonawcy, podwykonawcy, podwykonawcy podwykonawców, itd) brały udział w przedsięwzięciu, a teraz zdają głupie pytanie, czy to rozebrać. Pewnie nawet by chcieli, aby społeczeństwo było za rozbiórką, bo to kosztowałoby pewnie ze 2 mld. 10:03, 23.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

andziaandzia

0 0

Równie durne jest pytanie 1 .
Najpierw Pis sprzedał siec supernowoczesnych , świeżo wybudowanych stacji paliowych Lotosu. Do tego dołożył
rafinerię Gdańska. Wszystko za ułamek wartości. A teraz zadaje nam bezczelne pytanie na temat prywatyzacji strategicznych obiektów ? 10:11, 23.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MusashiMusashi

0 0

Widzę , że POj**** nie brakuje.... 16:51, 23.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%