Bojkot marek, które nie wycofały się z Rosji - przelom.pl

Przełom Online

Zamknij

Bojkot marek, które nie wycofały się z Rosji

Tadeusz Jachnicki 14:00, 30.03.2022 Aktualizacja: 09:25, 30.09.2025
23 Bojkot marek, które nie wycofały się z Rosji

Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research przyjrzała się opiniom i reakcjom Polaków po 24 lutego 2022 r.

Blisko dwie trzecie badanych oczekuje, że polskie firmy przestaną handlować z tymi działającymi w Rosji, a dodatkowo 62 proc. wspiera postulat, że firmy działające w Rosji powinny mieć w Polsce zakaz reklamowania się.

Niewielu mniej respondentów (60 proc.) popiera pomysł, by polskie sklepy oznaczały produkty firm, które nadal działają w Rosji.

W badaniu ankietowym przeprowadzonym przez SW Research prawie ¾ osób wskazało, że zamierza bojkotować przynajmniej jedną markę, która nie wycofała się z Rosji na skutek wojny w Ukrainie.

Mniejsza część badanych (29 proc.) wskazała, że będzie im trudno zrezygnować z marek działających w Rosji, a co czwarty respondent przyznał, że odczuwa presję otoczenia, żeby się przyłączyć do bojkotu. Taki sam odsetek badanych stwierdziło, że pomimo wyrzutów sumienia zamierza nadal kupować marki działające w Rosji.

A jakie jest wasze zdanie w tej sprawie?
Opinie zdystansowane od bojkotu

 

(Tadeusz Jachnicki)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (23)

kjub1982kjub1982

0 0

Jednak ludzie to są głupi. "Wojna" wywołana przez politycznych oszołomów, którzy spaprali sprawę celowo, bądź nie, będą teraz namawiać do bojkotowania ? Tym idiotom żyjącym na innym poziomie na życie nie zabraknie , natomiast szaremu zjadaczowi chleba i owszem. Dlatego w dojpie mam to co bredzą "światowi politycy" i nie mam zamiaru nic bojkotować a wręcz przeciwnie.

04:54, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Bojkot jak najbardziej słuszny. Trzeba mieć w sobie minimum przyzwoitości i godności.

04:59, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

AAAAAA

0 0

@Makariusz: takie podejście popieram. Mam nadzieję, że wkrótce dojrzejesz także do tymczasowej rezygnacji z dojazdów samochodem do pracy 2 km. To zaboli Putina znacznie bardziej, a Ty przyczynisz się do zabezpieczenia naszej przyszłości. Tak, aby Twoja córka mogła być nadal leczona w szpitalu, którego nikt nie zbombarduje.

05:54, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

@AAA, jeżdżę na gazie od 2006 roku, każdy kolejny kupowany samochód albo już ma LPG albo zlecam montaż. Już w tym roku rosyjski gaz zniknie z Polski, więc są postępy w dywersyfikacji a i jestem bardziej eko. Timmermans zachwycony, hehehehe. Nie wiem skąd wziąłeś te 2km do pracy i to, że moja córka jest leczona w szpitalu, ale pominąć można te błędne założenia.

06:28, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kjub1982kjub1982

0 0

@Makariusz - w wielu kwestiach się z tobą zgadzam ale w tej wręcz przeciwnie. Podam przykład z własnego życia. Mam ruskiego producenta, który ma przedstawiciela/biuro w Rydze. Kupuję od niego towar, który sprzedawany jest na terenie UE. Zarówno obecne sankcje potrafią obejść zakazy więc nie ma najmniejszego problemu z transferem czy to kasy czy towaru. I teraz tak. Od sprzedanego towaru mam jakiś procent do wypłaty. Rozumiesz ? Mam być przyzwoitym, godnym i solidarnym swoim kosztem ? Wybacz ale jak pisałem poniżej . Za chore decyzje światowych decydentów nie mam zamiaru odbierać sobie wypłaty. Musiałbym być skończonym kretynem . Tym na górze nic nie grozi. Oni to mają w doopie. Bawią się kosztem zwykłego suwerena. Dlatego mowię im wszystkim - gońcie się.

09:15, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Ci u góry wiedzieli co nas czeka, dlatego zabezpieczyli się przed inflacją, wzrostem stóp procentowych itd. Podwyżki po 100% wyrównają im wszystko. Ja tam chętnie nie kupię nic więcej w Auchan, Leroy Merlin, nie zjem nic od Danone itd. O to chodzi w bojkocie, produkty można zakupić innymi, często lepszymi, sklepy też. Człowiek zwyczajnie może dołączyć do bojkotu nic nie tracąc. Nie znam Twojej sytuacji, jeśli handlujesz rosyjskim produktem, to z niego żyjesz. Ja ten bojkot rozumiem tak jak napisałem wyżej. Omijanie sklepów czy produktów, dywersyfikacja paliw, embargo...

09:39, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kjub1982kjub1982

0 0

Makariusz, nie zapominaj, że w Danone czy Leroy pracują zwykli ludzie, Polacy, którzy stracą przez to, że u nich nie kupisz. To im robisz na złość, a nie Władkowi. Władek ma setki milionów na koncie. O to tu chodzi. Wybacz ale nie dogadamy się w tym temacie.

09:48, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Nie stracą pracownicy, bo firmy nie upadną, jedynie stracą część zysków. Nie musimy się dogadywać w tym temacie. Decyzja należy do jednostki i jego sumienia.

09:53, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Sankcje to obecnie jedyna możliwość pokazania Rosji, że robią źle. Wycofanie się zachodnich firm z jej rynków ma uświadomić zwykłym obywatelom tego kraju, że popierają złych ludzi i wypadałoby to zmienić. Moje natomiast stanowisko jest takie, że jeśli jakaś firma nadal chce wspierać działania Rosji, to będzie to robić beze mnie, bo ja nie chcę tego finansować i ten jogurt kupię innej firmy i też go zjem ze smakiem. Zmieniać świat możemy tylko jednością i każdy z nas musi mieć świadomość, że dziś to my moglibyśmy prosić zachód o te sankcja, bo i w NATO, to ja szczególnie nie wierzę...

10:02, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kjub1982kjub1982

0 0

Makariusz, no proszę Cię - pracownicy stracą bo nie będziesz robił zakupów więc obroty spadną w konsekwencji będą zwolnienia. Wykonując sankcje na zsrr uderzasz w Polaków pracujących w LM czy danone. Kurde przecież to proste jak... A twoje podejście, że kupisz jogurt innej firmy świadczy o twoim egoizmie bo myślisz o sobie a nie Polakach. Dla mnie ważniejsze jest solidaryzowanie się z Polakami niż z Ukraińcami...
Sankcje tak - ale radykalne i to takie, które nie uderzą w zwykłego człowieka. Niestety jest to niemożliwe ze względu naczyń powiązanych.
A wracając do pomocy. Masz rację . Osobiście uważam, że NATO nam nie pomoże. Ciekaw jestem czy Niemcy tak ochoczo by nas do siebie wpuścili. Szczerze wątpie.

11:16, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kattebushkattebush

0 0

Pamiętajmy, że sankcje to konsekwencje dla obu stron. A nie dla jednej.

11:38, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

AAAAAA

0 0

@kjub1982: faktycznie, nie jesteś kretynem, jesteś kolaborantem. Do tego jawnie przyznającym się do łamania obowiązującego embarga, czyli de facto przemytu. I na dodatek płacą Ci za to działkę, czyli działasz z niskich pobudek. Nie chciałbym być w Twojej skórze, jeżeli (nie daj Boże!) wojska Putina faktycznie wejdą kiedyś do Polski... https://twitter.com/nalepiak/status/1509183394567045121/photo/1

12:33, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

@kjub1982, nie wierzę w żadne zwolnienia Polaków czy upadek tych gigantów. Zwyczajnie jak by poszło po obrotach, to te firmy zaczęłyby inaczej myśleć. O to chodzi w tym wszystkim, aby ich do tego zmusić. Egoizm? Nie. Nie kupię od obcego Danone tego jogurtu, to kupię od innej firmy, np polskiej. Te firmy zostały w Rosji z prostego powodu...chciwość. Oni dobrze wiedzą, że Europa nie jest na tyle zorganizowana aby zaszkodzić im bojkotem, co udowadniasz m.in Ty. Firmy, które wyszły z Rosji pokazały, że nie interesuje ich zysk ponad solidarność i okrucieństwo. Nasz świat musimy budować opierając się o dobro, ale niektórzy tego nie chcą. Zagrożenie dla Rosji ze strony Europy jest czystym absurdem. Pozdrawiam.

16:56, 31.03.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kjub1982kjub1982

0 0

@AAA - jak to wejdą ? Przecież jesteśmy w nato , ue , onz i bóg wie jeszcze gdzie. Włos nam z głowy nie spadnie. mamy sąsiadów, którzy w razie czego otworzą na oścież swoje granice. Wojska putina nie wejdą do tfu "Polin" bo żydki na to nie pozwolą. Czymże jest mój proceder (sankcje mają luki, ciekawe dlaczego?) w porównaniu z wałami wielkich korporacji czy państw, które tak chętnie pompowały i pompują kasę władkowi. W całym tym burdelu chodzi o to aby uwalić zwykłego szarego człowieka, jeszcze bardzie upodlić i ograbić z ostatnich dóbr jakie posiada a na salonach bawią się w najlepsze. A w dojpie to mam.
@Makariusz - również uważam, że powinno się wspierać polskie marki. Niestety czasem jest to niemożliwe. Należy pamiętać o polskich pracownikach. Jeśli koncerny zagwarantują, że nie będą zwalniać ludzi, mało tego zagwarantują podwyżki w imię solidarności i wsparcia cofnę to co pisałem wcześniej. Poza tym zgoda.

05:07, 01.04.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

"AAA"; jest "obowiązujące embargo" jak piszesz czy tylko dobrowolny "bojkot", bo to dwie różne rzeczy? "Embargo" jet nakładane przez rząd formalnie, prawnie i rząd ma wprowadzić mechanizmy do jego przestrzegania. "Bojkot" to coś dobrowolnego, uznaniowego. Chcesz bojkotować, bojkotuj, a daj spokój innym. No i;.... podaj mi listę (podkreślam; kompletną, pełną i zweryfikowaną) tych międzynarodowych i krajowych firm, które mam bojkotować. Pomogę Ci i zacznę; "Orlen" (sprowadza ropę z Rosji) - mam nie nalewać (jak pojadę do innej stacji to tam też benzyna z Płocka) ? PGNiG (gaz z Rosji) - mam niezwłocznie zakręcić w piwnicy? Dzisiaj!!! Śnieg spadł przecież! Kotłownia Veolii też nie wiadomo na czym jedzie - wyłączyć natychmiast!!! Jesteś za takim bojkotem, czy wolisz taki lansowany publicznie i w mediach, taki w wersji "soft - ultra"; kefirków tej firmy nie kupuję, będę kupował tamtej (łatwo mi przyjdzie, bo nie jestem zwolennikiem kefirków tak w ogóle)?

06:06, 01.04.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kjub1982kjub1982

0 0

@zgredzie, dobrze piszesz i w myśl twoich wyciągniętych wniosków proponuję iść dalej - ci, którzy chcą bojkotować powinni wyłączyć internety, telewizory i siedzieć w nocy przy świeczce bo prąd to nie wiadomo jakiej jest proweniencji - może z kosmosu, może od ruskich (węgiel) a może z ue, która to też kupuje ruski wungiel?
Poniżej nasi kochani sąsiedzi i ich stanowisko na temat importu od ruskich (banda hipokrytów)
https://www.dw.com/pl/niemcy-import-rosyjskiego-w%C4%99gla-tylko-do-jesieni/a-61107292

Mamy identyczną powtórkę ogłupiania ludu jak to było w przypadku "pandemii". O dezinformacji i totalnym burdelu medialnym nie wspomnę. Normalnie obłęd w gaciach.

08:56, 01.04.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Rząd oficjalnie informował, że 99.7% węgla spalanego do produkcji m.in prądu pochodzi z polskich kopalń. Teraz po embargo będzie to 100%. Nie ma powodu aby w to nie wierzyć, bo takich danych nie da się ukryć, choćby przed opozycją. Tak więc "internety" zostawmy w spokoju.

10:12, 01.04.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

E tam "kjub". Piszesz ci którzy..... ". Ja tam. Ja! osobiście oświadczam, że w ramach bojkotu nie kupię więcej rosyjskiego kawioru (raz w życiu jadłem, nic szczególnego) i nie będę pił (przynajmniej świadomie) tzw. "radzieckiego szampana" (sy...f). Przyznasz, że twardziel ze mnie? Takie wyrzeczenia. "Makariuszu"; około 10 milionów ton rosyjskiego węgla (plus nie wiadomo ile od pośredników) do nas wjeżdża i ktoś je bierze i spala. Tak że; takie bojkoty na pokaz to sobie można o kant stołu... .

11:35, 01.04.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Wjeżdża. Sprowadzają go polskie firmy, nim handlują i eksportują dalej. Mówił o tym Morawiecki ostatnio. Dane, które są podawane przez rząd dotyczą zakupu węgla przez państwo polskie na potrzeby właśnie np elektrowni i jest to 99.7% węgla krajowego. Po wprowadzeniu embarga prywatne firmy nie będą już mogły sprowadzać węgla z Rosji. Co się z tym węglem dzieje nie wiem, bo osobiście nigdy nie widziałem rosyjskiego węgla na żadnym składzie.

12:11, 01.04.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy ŚlązakPrawdziwy Ślązak

0 0

Ktoś kto uważa że Putin nie może zaatakować krajów NATO jest tak naiwny jak ten kto wierzy, iż wojska francuskie wygrają z wojskami rosyjskimi. Nie chce mi się odnosić do historii ale plan Putina był prosty zająć Ukrainę i iść dalej. Dlaczego po prostu dyktatorzy tak mają a mówienie, iż nie ma w tym żadnego interesu to myślenie oligarchów Putina a nie kogoś kto się czuje carem, wodzem i nie wiadomo jeszcze czym. Wystarczy popatrzyć na Hitlera czy Stalina żaden z nich nie brał pod uwagę czyichś interesów chcieli zająć cały świat i tyle. Czy coś Putin ma do stracenia atakując NATO ? Niestety w jego myśleniu nic ponieważ ludzie i jego obywatele nic dla niego nie znaczą więc nie ma znaczenia ilu z nich zginie. Natomiast czy NATO może coś mu zrobić ? I też wynika z tego że nic. W najgorszym wypadku po wygraniu wojny staną na granicy z rosyjskiej i tyle ponieważ na Moskwę nikt nie uderzy gdyż zostanie użyta taktyczna broń jądrowa przez Putina. Tyle w skrócie dzięki walczącej Ukrainie dostaliśmy czas więc każdy sposób który utrudni mu działanie jest wskazany.

12:32, 01.04.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Bojkotujmy!

13:43, 01.04.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Po czym na składzie można poznać, że węgiel jest rosyjski?

17:37, 01.04.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Zakładając, że mamy do czynienia z uczciwym człowiekiem a nie oszustem to po deklaracji i wykazie posiadanego węgla. Najlepiej kupować workowany. Z luzem jest zawsze ryzyko oszustwa lub wciśnięcia kitu, zamiast deklarowanego węgla.

17:58, 01.04.2022
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%