Firma Mag-Train mająca zakład na terenie Fabloku wygrała przetarg na remont i przegląd 14 wagonów dla Intercity razem z firmą Pozbud S.A, z którą utworzyła konsorcjum.
Do przetargu ogłoszonego w sierpniu ubiegłego roku na modernizację i przegląd wagonów zgłosili się dwaj oferenci. Najkorzystniejszą (najtańszą) ofertę złożyło konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy Mag-Train i Pozbud.
Oferty zostały otwarte w grudniu. Dopiero w połowie maja przetarg został rozstrzygnięty. Jak podał www.rynek-kolejowy.pl, propozycja Mag-Trainu i Pozbudu wynosiła ponad 74 miliony złotych. To nie jedyne zlecenie od Intercity, o jakie stara się firma Mag-Train.
Uczestniczyła też w przetargu na naprawę i modernizację 90 wagonów pociągów PKP Intercity serii 141A i 111A, wraz z późniejszym przeglądem. I tym razem jako lider konsorcjum, w skład którego wchodzi też firma Pozbud. W tym przypadku też było dwóch oferentów (drugi to poznański H. Cegielski). Cegielski chciał za wykonanie modernizacji wagonów 494,8 mln zł. brutto. Dawał gwarancje 37 miesięcy na pojazdy. Mag-Train chciał zmodernizować wagony za 391,7 mln złotych brutto i dać gwarancje na nie ważną przez 42 miesiące. Ten przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty.
Firma Mag-Train specjalizuje się w naprawach i modernizacji wagonów osobowych i towarowych, lokomotyw elektrycznych oraz cystern na paliwa płynne. Centrala spółki znajduje się w Piasecznie. Zakład remontowy został ulokowany właśnie w Chrzanowie.
Obecnie pracuje w nim około stu osób. To pneumatycy, elektrycy, elektronicy i spawacze. Część z nich to byli pracownicy Fabloku. Do końca tego roku załoga ma zwiększyć się do 260 pracowników.
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
0 0
Czytelnicy muszą pojąć jedną rzecz,Fabloku już nie i raczej nie będzie,na zwłokach szacownego przedsiębiorstwa zainstalowały się różne inne firmy,które próbują sobie zrobić pijar na nazwie Fablok ale niestety to nie będzie już to co było......
0 0
errata Fabloku już nie ma .....
0 0
@pa pa pa; przestań pisać bzdury ważne, że na gruzach Fabloku wreszcie coś się dzieje i powstają nowe miejsca pracy.
0 0
jodowbecki Pewnie,że tak ale to nie Fablok jako monolit,żadna z tych firm nie ma takiego potencjału technicznego jaką miał Fablok jako całość,po Fabloku została tylko nazwa i zwłoki......
0 0
niech dadzą w końcu umrzeć fablokowi
0 0
Proszę mi powiedzieć ten Mag train to gdzie płaci podatki skoro zarejestrowany w Piasecznie? Jedyny plus że ludzie mają pracę i płacę ale już z reszty to nie ma się co cieszyć bo Fablok to był Fablok a teraz to są małe spółeczki typu kogucik
0 0
Jako były pracownik Fabloku z jednej strony przykro mi się czyta takie artykuły, bo tego legendarnego zakładu już nie ma i nigdy nie wróci, ale z drugiej strony niech tam ktoś zrobi dobrą robotę a skorzysta na tym samo miasto. Ten zakład był wspaniały, ci co tam pracowali wiedzą o czym mówię. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy czym była pierwsza fabryka lokomotyw w Polsce i jakie miała znaczenie dla naszego kraju, dlatego warto poświęcić chwilę na lekturkę w sieci.
0 0
@Makariusz A wiesz dlaczego ludzie nie wiedzą bo nie ma przystępnego miejsca żeby im tą wiedzę przekazać ani miejscowym ani przyjezdnym
0 0
Lokomotywy z FABLOKU do tej pory jeżdżą po szynach Afryki północnej i zachodniej . Zobaczcie filmy przyrodnicze na różnych kanałach przyrodniczych ( nie będę wymieniał ze względu na kryptoreklamę ) ,a zobaczycie ich ( lokomotyw ) mnóstwo !!!! Naprawdę dobry sprzęt , nie do zaje..bania , tzn . nie do zajechania chciałem napisać !!! Szacunek dla inżynierów , wykonawców i przede wszystkim dla jakości materiałów z jakich były wytwarzane . Teraz to tylko plastik i guma , wtedy lita stal nie do złamania !!!
0 0
skoro w Chrzanowie taki sentyment do lokomotyw i do Fabloku to dlaczego do tej pory nie zrobiono z tego atrakcji i te lokomotywy nie stoją w różnych częściach miasta tak jak już tutaj wyczytałem ciężarówki Stara w Starachowicach, czy to aż takie trudne zadanie dla burmistrz i radnych? nie ma działek gminnych? a i ten nowe firmy z fabrycznej by się przyłączyły bo by miały super reklamę
0 0
A wiecie, że Pesa pracuje nad lokomotywą wodorową dla Orlenu, która jest budowana na bazie lokomotywy Fablok 6D czyli SM42? Szkoda, że nie wspomina się o chrzanowskim zakładzie a jedynie o tym na jakiej bazie Pesa ją produkuje.
0 0
Czyli z tego wynika, że ten tak krytykowany Obajtek nie śpi jak jego poprzednicy i stawia na wodór?
0 0
A przy okazji kolizja fablokowskiego Pt47 z Mitsubishi: https://www.facebook.com/osp.wloszakowice/posts/3043186182580389
0 0
Kolizja z dziś, dodam, że to jedyny w Polsce na chodzie egzemplarz Pt47. Lokomotywa jest w ciągłym ruchu ciągnąc skład pasażerski wg rozkładu, co jest unikatem. Lokomotywa była produkowana w Fabloku w latach 1948-51 i zrobiono ich 180szt. W latach 80tych prawie wszystkie zostały zezłomowane. Parowozy obsługiwały głównie linie pośpieszne. https://pl.wikipedia.org/wiki/Pt47
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz