Pierwszy nowy wiadukt kolejowy w Chrzanowie już widać. Kiedy zostaną zamknięte następne? (ZDJĘCIA) - przelom.pl
Zamknij

Pierwszy nowy wiadukt kolejowy w Chrzanowie już widać. Kiedy zostaną zamknięte następne? (ZDJĘCIA)

17:15, 03.01.2021 Łukasz Dulowski
Skomentuj Nowy wiadukt kolejowy nad ul. Zbożową w Chrzanowie Nowy wiadukt kolejowy nad ul. Zbożową w Chrzanowie

Przebudowa tych obiektów rozpoczęła się od wiaduktu nad ul. Zbożową. Trwają przygotowania do modernizacji kolejnych wiaduktów.

Z informacji, jakie otrzymał Marek Dyszy, przewodniczący zarządu ZKKM w Chrzanowie, wynika, że wiadukty nad ul. Kadłubek oraz ul. 29 Listopada mają być zamknięte we wtorek, 5 stycznia, o godz. 7:00. Z kolei wiadukt nad ul. Krakowską w poniedziałek, 11 stycznia.

Zobaczcie w naszej galerii dotychczasowe, stare wiadukty, bo niedługo ich widok przejdzie do historii.

Powstały w ramach budowy linii kolejowej nr 93. Jej odcinek z Trzebini do Dziedzic (obecnie Czechowice-Dziedzice) został otwarty 1 marca 1856 r.

CZYTAJ TEŻ:
Zmienił się termin zamknięcia wiaduktów w Chrzanowie
(Łukasz Dulowski)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(21)

kibickibic

0 0

Kiedy bedzie otwarty wiadukt na Dworcowej i Wodzińskiej ? 18:49, 03.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Stary_mlody_zgredStary_mlody_zgred

0 0

A wiadomo kiedy zamkną most na Siennej? 19:13, 03.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

witekwitek

0 0

Tego to nie wie nawet grono jasnowidzów.
19:13, 03.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Kiedy konserwator, którego załatwił radny czy tam bezradny Brandys wyda zgodę na ich rozbiórkę i ponowną odbudowę. Sienna i Świętokrzyska chyba jeszcze nie uzgodniona. Może tak zapytać bezradnego. W końcu to ponoć prawa ręka konserwatora.
19:58, 03.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hotinhotin

0 0

Tak właśnie się Polska zmienia na lepsze pod rządami Zjednoczonej Prawicy. Uczcie się wy nieudacznicy z Koalicji zwanej Obywatelską . 20:04, 03.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Mnie osobiście najbardziej żal tego na Siennej. Niestety prawie 150 lat jego historii pójdzie zostanie rozbite młotami pneumatycznymi, bo zamiast się skupić tylko na nim ktoś postanowił chronić wszystkie. Po co ? Nie wiem. Chyba, żeby wkurzyć inwestora. Z drugiej jednak strony skoro chcemy mieć szybką i sprawną kolej musimy go choćby przebudować, tak aby można po i pod nim bezpiecznie, według współczesnych standardów prowadzić ruch kolejowy, drogowy i pieszy. Niestety jego stan nie jest najlepszy, co widać na zdjęciach. Zwłaszcza część przeznaczona do ruchu pieszych, która jest zabezpieczona deskowaniem, gdyż kamienie zaczęły się obrywać. Coraz to większe tonarze pociągów towarowych, głównie węglarek zrobiły swoje. Poza tym większość samochodów ciężarowych i niektóre autobusy też pod nim nie przejadą. 20:35, 03.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gluszek20gluszek20

0 0

Głowackiego Dworcowa jeszcze poczekamy to samo z Wodzińską myślę że tu to z 3 miesiące jeszcze. 21:22, 03.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcabc

0 0

@Kapitan Bols myślę, że redaktorzy Przełomu nie zapytają bezradnego Brandysa ani o wiadukt na Siennej ani o budynek dworca. Wiele razy już padały w komentarzach takie sugestie i żaden z redaktorów nie podjął tematu. A tymczasem w Polsce jak grzyby po deszczu wyrastają ekologiczne dworce systemowe zwłaszcza z mniejszych miastach. Jako przykład informacja z ostatnich dni -> https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/pkp-buduja-kolejne-dworce-systemowe-67096.html Dodam tylko, że Wasilków zamieszkuje 11 074 mieszkańców, a Nowy Tomyśl 14 431 mieszkańców; podobne dworce powstają w dużo mniejszych miejscowościach. Tymczasem w dużo większym Chrzanowie od dziesięcioleci straszy zamknięta rudera, w miejsce której nie powstanie nic. Władze miasta nie podejmują najmniejszych starań o to by w miejsce starego budynku powstało coś nowego, na co zasługują mieszkańcy stolicy powiatu. 07:23, 04.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

No tak w końcu radny - bezradny ma POlityczne zaplecze. Co do przykładu to bliżej masz Oświęcim. Żeby było śmieszniej tam też rządzi Platforma, ale chyba nie tak nieudolna jak ta chrzanowska. 08:09, 04.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stary_mlody_zgredStary_mlody_zgred

0 0

Wydaje mi się, że skoro trzeba wiadukt wyremontować to i tak zmieni to jego dotychczasowy wygląd więc nie ma co kombinować z renowacjami i bawieniem się w odmawianie. Oczywiście zgodzę się, że to kawał historii, jednakże jeśli chcemy iść z jakimkolwiek postępem to trzeba podjąć takie działania jak np. Budowa nowego. Mało tego, wydaje mi się, że wybudowanie nowego wiaduktu będzie o wiele tańsze, jak inwestowanie w obecny. A skoro odgórnie jest zaplanowana zmiana wiaduktów na nowe, a obrońcy zabytków (wbrew rozwojowi miasta) są przeciwni, to dlaczego nie wezmą odpowiedzialności za przystosowanie go i mało tego, nie zagwarantują bezpieczeństwa?
Mamy mnóstwo terenu, które można by było wykorzystać na "muzeum" gdzie kawał historii naszego miasta mógłby się znajdować, jako pamiątka dla potomnych. Przykładowo właśnie ten nieszczęsny wiadukt, lokomotywa i wieża ciśnień z fabloku... To wszystko traci swój potencjał, a mogło by być atrakcją!
Co do dworca... I tak nikt o niego przez dziesiątki lat nie dbał, więc dlaczego ma stać taki moloch i straszyć? 20:03, 04.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stary_mlody_zgredStary_mlody_zgred

0 0

Do osób komentujących... Wiadomo od zawsze, że przełom to gazeta tendencyjna (bez obrazy redakcjo), ale pytam Was, czy Wasze wypowiedzi zawsze muszą być na tak niskim poziomie, jak poziom polityki naszego kraju? Jeśli nie, to dlaczego wszędzie wyrzucacie ten wątek... 20:07, 04.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Męczysław NieznajomsMęczysław Nieznajoms

0 0

Dworce systemowe powstają nawet w Chałupach na Helu gdzie mieszka kilkaset osób, ale przecie ani sołtys Maciaszczyk ani bezradny z Brandy nie zniżą się do proszenia PISiorów o cokolwiek!!! Choćby tu wszystko miało się zawalić a wszyscy umrzeć, zbankrutować i wyjechać. Przełom też ich o nic nie zapyta, co będzie kolesiom psuł humory i powiadamiał ich o sprawach mieszkańców. Inne mniasta nie majom kól na alei a ja to chrzanuf 20:12, 04.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Bo ten wątek jest to bardzo istotny, a nasze wypowiedzi nie są na niskim poziomie. Wytykamy władzy błędy, których nie raczy zauważać. To, że inwestycja się przeciąga z wiadomych powodów, to że nie będzie ani jednego budynku dworca w Chrzanowie, 30 tyś. mieście powiatowym to jest wg. Ciebie niski poziom dyskusji ? Może chcesz żeby po zużytych torach i rozpadających się wiaduktach jeździły tylko fablokowskie lokomotywy z wagonami retro ? Chcesz to miasto zamienić w muzeum ? A może chcesz zostać kustoszem ? 20:30, 04.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Wiesz dlaczego rozpoczęli od tego na Zbożowej ? Bo jako jedyny nie został przez dzieciaków w kolejowych mundurkach, bawiących się w kolejarzy wpisany do ewidencji zabytków. 20:35, 04.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stary_mlody_zgredStary_mlody_zgred

0 0

Kapitan Bols, nie ja chcę zmienić to miasto w muzeum. Wyraźnie napisałem, że należy te wiaduktu zmienic, proszę czytać ze zrozumieniem. Uważasz, że PO-PISowa kłótnia pod każdym artykułem to wysoki poziom? Z wytykaiem błędów się zgodzę, ale tak poważnie, myślisz, że jak tutaj to napiszesz to coś zmienisz? Nikogo to czego potrzebują ludzie w tym mieście nie obchodzi, a to co piszemy w komentarzach to zwykle mrzonki 07:13, 05.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Szanowny "Kapitanie"; o ile mi wiadomo, przed wielu, wielu laty (chyba jeszcze w minionym stuleciu), jak jeszcze nikt nic konkretnego o remoncie linii kolejowej nie mówił, za to narastający ruch samochodowy zaczynał zatykać Chrzanów, a wiadukt na Siennej był główną "zatyczką", pojawiła się możliwość rozwiązania problemu. Sprowadzała się do budowy nowego wiaduktu obok istniejącego od strony południowej (stacji). W koncepcji tej, po wybudowaniu nowego wiaduktu, stary miał pozostać jako obiekt zabytkowy właśnie, dla rowerzystów, pieszych i ewentualnie małych samochodzików. Koncepcja była podobno zupełnie bliska zrealizowania, na mieście mówili, że w gabinecie burmistrza G. siedział i pił kawę ówczesny minister od budowy dróg pokazując walizkę z pieniędzmi na budowę, które już czekają. Był tylko jeden mały problem; do nowego wiaduktu położonego obok, należało wybudować nową ulicę Sienną, równoległą do istniejącej, od Oświęcimskiej, szlakiem zlikwidowanej linii kolejowej. I tu powstał potężny komitet protestacyjny okolicznych mieszkańców, zebrano pod 300 podpisów w tym podobno znane nazwiska i pomysł upadł. Prawdopodobnie wtedy przy okazji wydano wyrok śmierci na istniejący wiadukt, bo w tej części miasta musi być pełnowymiarowy wiadukt, tyle że wykonanie wyroku odłożono. Jak się okazuje na około 20 lat. Teraz na miejscu , gdzie prosto do wiaduktu miała przebiegać nowa Sienna stoi "świątynia handlu" (a nawet dwie), więc sprawa jest prawdopodobnie zamknięta na wieki. No; na 50 lat. 14:25, 05.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Stary zgredzie nie wiedziałem, że były takie plany. Nie dziwię się, że powstał komitet protestacyjny. Wiele ważnych person wybudowało się wtedy w tych okolicach, a że mieli siłę przebicia więc pomysł nie wypalił. Uważam jednak,.że skoro rozpoczęto przebudowę linii kolejowej 93 i przy okazji układu komunikacyjnego w mieście nie należy zbytnio utrudniać życia inwestorowi. W interesie chyba wszystkich jego mieszkańców jest to, żeby linia kolejowa przestała dzielić miasto. Niewątpliwym plusem jest to, że przebiega ona przez jego centrum, także z pociągu mamy dosłownie kawałek na rynek i do wielu chrzanowskich osiedli. Myślę, że sami byśmy nie byli w stanie zrobić nic. Tak więc cieszmy się, że w końcu doszło do tej przebudowy, na którą miasto czekało wiele dziesiątków lat. 15:00, 05.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Budować tak, niech budują. tylko wiaduktu trochę żal. Ładny jest. Niedzisiejszy, ale ładny. Jakby go jeszcze odnowić i użytkować w ograniczony sposób, to nieźle by się prezentował. 16:13, 05.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

"Kapitanie"; było to połączone z planem przebudowy ulicy Podwale od Krakowskiej do ronda na czteropasmówkę. Taką "fałszywą" czteropasmówkę oczywiście; dwa pasy w każdą stronę z tym że, ze względu na skrzyżowania jedno za drugim, jeden pas byłby do jazdy na wprost, a drugi do skrętu w lewo. Padło. Podobno nie bez znaczenia był fakt, że poszerzone ulica przechodziłaby zbyt blisko okien jakiejś bardzo zasłużonej i ważnej w gminie osoby. 20:28, 05.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Cóż powiedzieć na układy nie ma rady. Tak było dawniej, i tak jest i obecnie. Ciekawe czy jeszcze żyje. Jeśli nie to ma czteropasmówkę i tak blisko swego obecnego lokum. Z przeznaczeniem ponoć nie wygrasz. 21:23, 05.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SoulrenderSoulrender

0 0

@stary zgred - zgadzam się, jeżeli ma być taki kanciasty jak ten na zbożowej taki w stylu neo, to ja bardziej wolę ten stary design.
Poprawić jeszcze tylko organizację ruchu i byłoby idealnie. 08:41, 06.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OGŁOSZENIA PROMOWANE

0%