Tak wyglądają inwestycje kolejowe w Chrzanowie (ZDJĘCIA) - przelom.pl
Zamknij

Tak wyglądają inwestycje kolejowe w Chrzanowie (ZDJĘCIA)

15:30, 21.11.2020
Skomentuj Modernizowany peron na chrzanowskiej stacji Modernizowany peron na chrzanowskiej stacji

Sprawdziliśmy postępy prac przy przebudowie stacji PKP w Chrzanowie wiaduktu przy ulicy Fabrycznej.

Na stacji w Chrzanowie została wyburzona kładka. Widać już bryłę nowego przejścia podziemnego. W zakres inwestycji wchodzi także wymiana torów, przebudowa rozjazdów i peronów, na których znajdą się

Trwa także przebudowa wiaduktu między ulicami Zbożową i Fabryczną. Od strony ul. Zbożowej obiekt ma już docelową szerokość.

Zobaczcie, jak wygląda obecnie stacja i nowy wiadukt.

(Marek Oratowski)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(14)

passatwvpassatwv

0 0

To wielki blad z odbudowa stacji na Fabloku, liczy sie tylko stacja Chrzanow-Srodmiescie.

15:57, 21.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piter71piter71

0 0

W takim tempie może za jakieś 10 lat skończą...

16:27, 21.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Roboty przynajmniej tutaj się posuwają do przodu. Myślę, że najpierw muszą zrobić stację Chrzanów, ponieważ można będzie ewentualnie robić tzw. mijanki, jak już zabiorą się za Śródmieście.

20:39, 21.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Dobra wiadomość jest taka, że od połowy grudnia ma wejść nowy rozkład jazdy. Pociągi (wybrane połączenia) z Trzebini do Krakowa Głównego spółki PKP IC będą docierały w 28 minut, Koleje Śląskie w 30 minut, a Poregio w 37 minut. Zatem z Chrzanowa do Krakowa Głównego po remoncie powinniśmy dotrzeć w jakieś 40-50 minut.

20:53, 21.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hotinhotin

0 0

Brawo PiS!

21:49, 21.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bosmanbosman

0 0

No naprawdę sensacyjne wiadomości co do czasu przejazdu. Postęp wręcz niesamowity. W drugiej połowie lat 90-tych przy ówczesnym stanie infrastruktury kolejowej osobówka z Trzebini do Krakowa jechała 43 min., a pośpiech 30 min. Co Wy na to?

08:22, 22.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K T O SK T O S

0 0

Proszę rozwinąć artykuł i napisać jakie będą dalsze losy nieużywanego budynku stacyjnego, od 15 lat słyszymy o planach jego wyburzenia z których nic nie wyszło, w jego miejscy ma być parking? Czy może wzorem Oświęcimia po wyburzeniu mały niewielki obiekt z poczekalnią i biletomatem? A może tak jak proponowało Stowarzyszenie Stacja Chrzanów wystawa pamiątek kolejowych po Fabloku? Zamiast robić program minimum i kontakt z rzecznikiem pkp można go rozwinąć chyba dalej?

08:27, 22.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BolsKapitan Bols

0 0

Bosman to fakt, co piszesz. W latach 80 i 90 tak było przyznaje. Podróżowałem wtedy często koleją. Później już było tylko gorzej. Musisz jednak wiedzieć, że wtedy z trudem, bo z trudem ale.utrzymywano 100-120 km/h. Poczekajmy, aż linia dostanie certyfikaty i będzie 160 km/h. Do tego rzecz jasna jest jeszcze potrzebny odpowiedni tabor, bo ten w większości obecnie jeżdżący takiej prędkości nie jest w stanie osiągnąć. KTOS co do budynku stacyjnego jego losy są raczej przesądzone. Nikt nie zabiegał o jego remont. Stacja Chrzanów z jego prezesem Panem Brandysem na czele zajęła się wpisaniem wiaduktów do ewidencji zabytków i tak się też stało. Ten Pan jak wielu twierdzi zrobił wielką kupę, której nie raczył i nie raczy posprzątać. Jego idol Trzaskowski przynajmniej ją spuścił do Wisły. Od kolejarzy dowiedziałem się, że obiekt nastawni wraz z infrastrukturą ma trafić do Fabloku, a konkretnie koło parowozu. W sumie niczemu nie będzie służył. Konserwator podsunął nawet ciekawy pomysł jego wykorzystania, ale gmina ma to w du... ,więc pewnie tam wyląduje i trzeba będzie tylko go chronić przed dewastacją. Szkoda, że Chrzanów, miasto powiatowe nie będzie miało ani jednego budynku dworcowego.

10:35, 22.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Były z ChrzanowaByły z Chrzanowa

0 0

@hocin-rozpęd i w ścianę. Jak nie poczujesz roznicy to powtórz. Aż sie opamietasz.

16:20, 22.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bosmanbosman

0 0

Chrzanów - kiedyś stacja węzłowa, dzisiaj bez budynku dworcowego. Nie wierzę, że przy modernizacji linii nie było możliwości ujęcia tego w planie. Ale żeby tak było, to ktoś by musiał za tym pochodzić, a władzom Chrzanowa nie było, jak widać, po drodze. Podobnie władze Trzebini wykazały zbyt mało zaangażowania w powstanie przystanku w Młoszowej, bo technicznie nie sądzę, żeby był jakiś problem. Jakoś dziwnym trafem w Krakowie został zbudowany nowy przystanek Bronowice.

16:55, 22.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bialyonbialyon

0 0

Były burmistrz Ryszard K. nie cierpiący kolei i twierdzący że dzięki niej miasto się nie rozwinęło tylko jest dzielone na pół i utrudnienia w ruchu samochodowym tylko gadał o wyburzaniu wiaduktów a na budynku stacji parola zagiął więc efekty widzimy, burmistrzowi Robertowi M. nie zależy bo mieszka w Krakowie i do wielkiej POlityki dąży a prezes Krzysztof B. cel osiągnął został z bezrobotnego radnym i z koleją mu wystarczy zabawy. A jak by ktoś miał głowę na karku zlikwidowały przy okazji modernizacji i przystanek Śródmieście i ten przy Fabrycznej a zrobiłby jeden pożądny między Kadłubkiem a 3maja jak przebudowa to przebudowa i sięgając do historii CK Austria ukarała Chrzanów robiąc stację na peryferiach rynku a dziś mając historyczną szansę można go było zrobić tam gdzie chcieli nasi przodkowie! Zamiast tego dwie Pipidówki bez poczekalni i co 2km zatrzymujący się pociąg to jaki chcecie mieć czas dojazdu?

18:23, 22.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janojano

0 0

@bosman Kraków i okolica zbudowały masę nowych przystanków kolejowych bo się rozwijają i chcą ludzi w pociągach a nie w ulicznych korkach stąd parkingi i cała infrastruktura. Chrzanów się zwija i choćby nie wiem jak ładnie uśmiechał się pan Maciaszek i jakby zaklinał otoczenie to nic z tego, żadne hasła typu ja to Chrzanów tego nie zmienią, obiecał biletomat na Śródmieściu który do dziś nie działa nawet wiaty tramwajowe na przystanku autobusowym wychwalał jako wiceburmistrz a to co jest na Chrzanów Fablok to tory przejście i wiaty będzie szczytem osiągnięcia ale nie jego tylko pkp, on tak jak tu piszecie nic więcej nie zrobi po za logo nawiązujące do kolei bo z tego jest kasa. Parking? Tak płatny na Al. Henryka, dworzec? A po co daszek starczy, a bilet u konduktora, taką ma mentalność człowiek jeżdżący furą A4 do Krakowa, o Stowarzyszeniu Stacja Chrzanów i konserwatorze lepiej nie pisać szkoda słów.

18:36, 22.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Męczysław NieznajomsMęczysław Nieznajoms

0 0

Ja wciąż nie mogę zrozumieć czemu ludzie wybrali takiego zgniłka jak Maciaszek, ale najgorsze jest to, że pewnie wybiorą go znowu...

22:44, 22.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinKajkowskiMarcinKajkowski

0 0

O ile pamiętam od lat to Chrzanów Śródmieście służył mieszkańcom os. Północ - Tysiąclecia, Niepodległości i centrum, a Chrzanów przy ulicy Fabrycznej mieszkańcom os. Południe i "starego miasta", dodatkowo stacja Chrzanów miała być stacją końcową III strefy aglomeracyjnej i być do tego przygotowana gdzie kursy miały kończyć pociągi w relacji Wieliczka-Kraków-Chrzanów, ale po zmianie koncepcji na linie aglomeracyjne wymyślono relację Wieliczka-Kraków-Balice, oraz Bochnia-Kraków-Trzebinia, zaś Chrzanów przez nieróbstwo przespał temat nie tylko kursów ale pozyskania budynku dworca i zrobienia z niego choćby czegoś na wzór Krzeszowic oraz oczywiście stałej wystawy kolejowej, mogła by to być filia chrzanowskiego muzeum no ale po co Panowie Maciaszek, Bogusz, Brandys prawda?

08:26, 23.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%