1 września o 11 procent wzrośnie cena biletów jednorazowych na przejazdy autobusami ZK KM. W górę - o pięć procent - pójdą również bilety miesięczne.
1 września o 11 procent wzrośnie cena biletów jednorazowych na przejazdy autobusami ZK KM. W górę - o pięć procent - pójdą również bilety miesięczne.
Takie decyzje podjęli w czwartek członkowie zgromadzenia Związku Komunalnego Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie.
- Po zmianach w cenniku na jednorazowych możemy zyskać około 500 tysięcy złotych rocznie, a około 80 tysięcy na miesięcznych - wyjaśniał Marek Dyszy, przewodniczący chrzanowskiego ZK KM. - 1 września nie należy jednak kojarzyć tylko z podwyżkami - zaznaczał. Nowością będą m.in. bilety czasowe (10 i 90-minutowy oraz 24-godzinny) a także karnetowe.
- O wszystkich promocjach, jakie wprowadzimy będziemy informowali pasażerów za pośrednictwem strony internetowej, ulotek i plakatów - zapewniał w czwartek Dyszy.
Bez zmian zostaje cena biletu o nominale 2,20 - obowiązującego na terenie działania ZK KM z ograniczeniem do 10 minut.
W czwartek rano nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na świadczenie usług przewozowych dla ZK KM przez kolejne trzy lata.
- Jeszcze procedura się nie zakończyła. Komisja pracuje nad dokumentami - zaznaczył Dyszy.
Ale wiadomo już, że pasażerowie pozostaną w autobusach trzebińskiego Transgóru. Przewoźnik zadeklarował jeździć przez ten czas za 27 mln zł. Jego konkurent, firma z Wrocławia, chciała wozić ludzi za 31 mln zł. To więcej niż planował wydać związek.
- Mieliśmy na to ponad 29 mln zł - dodał przewodniczący.
W czasie czwartkowego zgromadzenia jego członkowie zobaczyli też nowe logo chrzanowskiej komunikacji. Konkurs na jego realizację wygrała Magdalena Szumska z Piły. W nagrodę otrzymała tysiąc złotych.
Mateusz Kamiński
KOMENTARZ
Bez litości dla pasażera
Przewodniczący Marek Dyszy dobrze wiedział, co robi używając trybu przypuszczającego, gdy mówił: "Po zmianach w cenniku na jednorazowych możemy zyskać około 500 tysięcy złotych rocznie, a około 80 tysięcy na miesięcznych". Bo to wpływy mało realne przy takiej skali podwyżki - 11-procentowej dla biletów jednorazowych i pięcioprocentowej dla biletów miesięcznych. Pasażerowie zagłosują nogami.
Każdy menedżer i właściciel prywatnej firmy wie doskonale o tym, że jeśli nie domyka mu się budżet, musi oszczędzać. I tnie koszty. Przewodniczący Dyszy jednak nadal działa w archaicznej strukturze związku międzygminnego, w którym decyzje podejmują urzędnicy opłacani z pieniędzy podatników i mający mgliste pojęcie o komunikacji publicznej, z której nie korzystają. Dlatego o menedżerskich działaniach przynoszących korzyści pasażerom nadal codziennie jeżdżący komunikacją miejską mogą tylko pomarzyć.
Gdyby jeszcze wraz z decyzją o podwyżce dla pasażerów urzędnicy litościwie zadecydowali o redukcji własnych wynagrodzeń i diet o drobne przecież dla pasażerów (jak zagłosowali) 11 procent - byłby to czytelny sygnał dla podatników - oszczędzamy razem z wami. Tak się jednak nie stało, bo jak po raz kolejny się okazuje, jesteśmy my i wy, a kieszeń podatnika dna nie ma.
Piotr Tarczyński
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
0 0
Logo? mnie się nie podoba , podwyżka cen biletów również!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
@JencBraun :
Żeby zminimalizować marnotrawienie naszych pieniędzy musimy zredukować objętość strefy budżetowej i obniżyć podatki. To jest możliwe. W najbliższych wyborach wybierzmy mądrze - Kongres Nowej Prawicy.
http://www.youtube.com/watch?v=HZqrMkBTgpY
0 0
A ja bym chciał aby moje podatki nie szły na komunkacje miejską gdyż z niej nie korzystam.
0 0
Odnośnie dotacji to zauważam że samorząd województwa małopolskiego stawia na kolej np. linia Oświęcim - Wieliczka, zakup nowoczesnych składów pociągów OK ale one przecież nie wszędzie dojadą. Myślę, że z linią K w strukturach ZKKM musimy się definitywnie pożegnać, gdyż jej utrzymanie leżało by w gestii gmin a tych po prostu na to nie stać. Żwiązek więc moim zdaniem powinien skupić się na utrzymaniu i jak najlepszym funkcjonowaniu linii lokalnych, tak żeby każdy mieszkaniec powiatu miał zapewnioną komunikację zbiorową ze swojego sołectwa czy dzielnicy do stolicy powiatu czy jakiegoś punktu przesiadkowego a ponadlokalną zostawmy samorządowi województwa - niech się wykaże.
0 0
Ciągle zauważam porównania do Jaworzna. Trudno się do niego porównywać. Jest w końcu w innym województwie, gdzie wydaje mi się komunikacja zbiorowa jest lepiej dotowana. A my no cóż stajemy się niestety zapyziałym grajdołkiem województwa małopolskiego, gdzie poza Krakowem komunikacja zbiorowa albo nie istnieje prawie w ogóle (za wyjątkiem prywatnych busów) albo traktowana jest jako zło konieczne.
0 0
Nie znalazłem informacji o tym ile będzie kosztował dobowy bilet. Fakt 12zł to trochę dużo, ale zawsze jest to jakaś alternatywa w porównaniu z tym co mamy teraz. Wychodzę z założenia, że trzeba dać jakiś czas na wprowadzenie zmian. Wszystkie nowości są zawsze krytykowane. Za kilka miesięcy jak cały nowy system ruszy, wtedy przyjdzie czas na krytykę, na razie przyglądam się w jakim kierunku to wszystko zmierza.
0 0
Blood, jeśli bilet dobowy ma kosztować 12zł to wybacz - ale w Jaworznie dobówka kosztuje o 2zł mniej a tabor mają znacznie lepszy. Wspominałam już, że przy obecnym wyglądzie zkkmu, oraz przy taborze jaki jest bilety nie powinny przekraczać wysokością cen biletów w Jaworznie, a na to się zanosi przy biletach jednorazowych. Co do busów to oni chyba sobie ustalają stawkę, ale jeśli chodzi o rozklady to ciut inaczej niż powiedział na czacie pan Dyszy. Może dogadują się między sobą busiarze co do rozkładu, ale zkkm także je dostaje do zatwierdzenia i mógłby wpłynąć na załatanie dziur a nie zgadzać się na kilka kursów w odstępach kilkunastu minut a później dłuższe przerwy.
0 0
jano - jakie 100%. Możesz przedstawić swoje wyliczenia?
0 0
lll czy ty wogóle jeździsz autobusami zkkm że taki dyrdymały piszesz?
Taaaa wzrosły ceny o 100% szkoda tylko że w pow. chrzanowskim zaś w Jaworznie bilety jakoś na przyzwoitym poziomie potrafią utrzymać, busiarze także za to u nas wolna amerykanka.
0 0
lll zgadzam się z Tobą. Podwyżka 30gr, jest chyba podwyżką maksymalną. np. 11% z 2,20, to 2,42, więc do 30gr jeszcze trochę zostało :) Co do tego, że gdyby bilety potaniały to chętnych byłoby więcej i dochody by wzrosły - wątpię. Obniżenie biletu o 10, czy 15gr, nie spowoduje, że ludzie masowo przerzucą się na autobusy. Kto ma jeździć, będzie jeździł. Jak słusznie zauważył lll niektóre bilety okresowe będą tańsze. Do tego wprowadzone zostaną bilety czasowe. Nie będzie już kasowania połówek, tylko będą normalne bilety jednorazowe. Myślę, że nowemu prezesowi trzeba dać czas, aby wprowadził jakieś zmiany, a dopiero za jakiś czas przyjdzie czas na krytykę.
0 0
Redaktor Tarczyński z Kamińskim przeszli samego siebie w dramatycznym artykule! (nawet komentarz dodali, chyba po raz pierwszy)
Podali informacje znane od dawna, no ale trzeba było napisać"Drastyczne podwyżki", dla mnie podwyżka 30gr. na jednym bilecie nie jest drastyczna, uwzględniając, że ceny paliwa od 2007r. wzrosły o 30% a płaca minimalna o ok. 35%
Dlatego własne odczucia redaktorów powinni zachować dla siebie a nie straszyć każdego pasażera takimi newsami.
Nie mówiąc tego, że pominęli kilka informacji, np. to, że kobiety po 60 roku i mężczyźni po 65 roku zycia będą korzystać z komunikacji miejskiej za darmo, lub to że miesięcznie stanieją nawet o 16zł!
No ale po co to pisać, lepiej straszyć i manipulować pasażerów jakie to drastyczne podwyżki, w komentarzu też pojechali bo akurat administracje związek też odchodził, czyli kolejny strzał w pudło.
Cóż zorientowanie się nie dadzą nabrać na te słowne sztuczki Przełomu a inni jak ice man wybierze samochód no to powodzenia!
0 0
@ice man
Pies pogrzebany jest w takiej polityce, oni nas okradają :
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/527347,opodatkowanie_wegla_wzrosnie_o_1300_proc_a_lpg_o_400_proc.html
Aktualnie ropa kosztuje ~116USD/baryłke, co daje jakieś 2.2zł/l...
Nie stać nas na taką politykę, odwróćmy się od nich niebawem i wybierzmy Kongres Nowej Prawicy.
http://www.youtube.com/watch?v=NVaikSMlt5c
0 0
według mnie logo jest kiepskie i rzeczywiście kojarzy się "z przedszkolem"
0 0
Zgadza się Blood977.podwyżka to podwyżka, tylko z taka zmianą ceny już dawno powinno iść polepszenie jakości świadczonych usług, popatrz na sąsiednie Jaworzno na i ch tabór - tutaj nic się nie zmienia za każdym razem kiedy ta podwyżka ma nawet swoje usprawiedliwienie ekonomiczne i przyznaję tutaj rację Panu Piotrowi Tarczyńskiemu, ze "logo zostało na osłodę". A samo logo no cóż jakie jest takie jest za ten tysiak.. w sumie i będzie jak i cały ZK KM - niedopracowane, marne ale jest. ;) Pan przewodniczący zapomniał dodać nie jakie korzyści będzie miał ZK KM ale pasażer a chyba "ON" tutaj jest najważniejszy..no ale mogę się mylić.
0 0
Cóż kochani, pozostaje kupić jakiegoś rzęcha i jeździć samemu, bo komunikacją miejską po prostu nie będzie się już opłacać.
Co do logo, to kojarzy mi się z przedszkolem.
0 0
Niektórym logo przypomina samochód, innym głęboki wózek dla dziecka, a w wersji czarno-białej kojarzy się z węglem wysypującym się z wagonika kopalnianego...
0 0
Logo ZK KM - u moim zdaniem ciekawe ale jak można autorowi/autorce zapłacić tylko 1000 zł?!? Rozumiem jeśli coś tworzy się się społecznie ale taka instytucja z takim budżetem i tysiąc złotych dla autora za profesjonalne logo? A propo ile będzie kosztowała cała akcja ologowania i malowanie autobusów, przystanków? bo przecież to logo będzie eksponowane?
0 0
Pisałem o tym na forum, ale pomyślałem, że dodam komentarz... Wejdźcie w najpopularniejszą wyszukiwarkę i wpiszcie sobie "ZKKM: Ogłoszenie wyniku konkursu" i poczytajcie pierwszy link. Wg mnie bardzo dobrze opisana kwestia logo.
0 0
@summer69 - MOŻEMY zyskać... to przypuszczenie. Co do podwyżki, może większy zysk byłby, gdyby ceny biletów obniżyć? tym samym być może zwiększyła by się liczba pasażerów. Pamiętajmy też o środowisku. Moim zdaniem należy promować jazdę autobusami, a podnoszenie cen biletów na pewno temu nie pomoże.
0 0
I tym sposobem mamy już naprawdę bardzo drogie bilety w ZKKM, a skoro tak to wolę zebrać jeszcze 4 osoby i jeździć w ten sposób do pracy - ile osób tak zrobi?
Myślę że dużo.
Twierdzenie że paliwo poszło w górę i inne ceny zgoda (szkoda że nasze pensje NIE)- tylko proszę wyjaśnić jak to jest że w Jaworznie cena biletu w ciągu 5-6 lat poszła o 10-20gr w górę a u nas?
Mało tego bus np. Chrzanów - Jaworzno 2zł a nasz ZKKM w granicy jednego miasta/powiatu? To się nazywa masakra i wyzysk. Widać chcą tak żeby autobusy się nie opłacały i poszły z torbami (choćby głupie hasło "na osłodę nowe logo - a niech je sobie wsadzą w du....!) a górą były same prywatne busy - wszak one rajcom problemu nie przysporzą.
Mili moi w całym cywilizowanym świecie stawia się na komunikację ZBIOROWĄ bo taniej, szybciej, mniej męcząco, bezpieczniej (wypadki) zaś u nas wszystko na głowie, kolej ich nie interesuje, autobusy drogie i rzadko, busy przepełnione do granic absurdu, więc albo pieszo, rowerem albo stójmy wszyscy w korkach bo każdy z nas pojedzie samochodem.
0 0
Akurat nowe zakupy Transgóru mogą wszystkich pozytywnie zaskoczyć. Zaś co do samego ZKKM - obecny prezes pobiera niższe wynagrodzenie od poprzednika, w samej zaś strukturze Związku miała miejsce redukcja etatów. Odsyłam do lektury publikacji w mediach.
0 0
Blood, nie wszystkie są zdezelowane. Te niskopodłogowe niebieskie na takie nie wyglądają, ale... No właśnie, w dni tak upalne jak dzisiaj jest w nich wyjątkowy gorąc i duchota. Jest ogrzewanie, więc mogli by i klimę w nim zainstalować - a jeśli jest to używać, bo w autobusach wyłącznie z szyberdachami w upały komfortu nie ma. A podwyżka cen, nie popieram ale jeśli ma być to niech będzie tylko żeby bilety nie były w tej samej cenie lub droższe niż są w PKM Jaworzno, bo to przy standardzie usług i taborze byłoby przegięciem.
A logo, no cóż takie rzeczy to sie dzieciom do przedszkola robi a nie dla poważnej firmy. Zreszta co ja pisze, ZKKM i poważna firma...
0 0
Aha i jeszcze jedno, wprowadzenie biletów czasowych (godzinnych i całodniowych) sprawi, że dla niektórych osób ceny biletów potanieją, gdyż zamiast 2 biletów, kupi jeden godzinny. Straty spowodowane wprowadzeniem takich właśnie biletów, również muszą być czym zrekompensowane. Jak widać Pan redaktor jest typowym polakiem, który nie przeanalizuje doi końca sytuacji, tylko będzie narzekał :/
0 0
Nie za bardzo rozumiem oburzenie pana redaktora związane z podwyżką cen biletów. Możliwe, że żyjemy w zupełnie innych krajach, a możliwe, że na innych planetach. Z tego co zdążyłem zauważyć, to od ostatniej podwyżki cen biletów minęło już trochę czasu, ceny paliwa poszły znacznie do góry, tak samo jak i koszty eksploatacji pojazdów, nic więc dziwnego, że związek zdecydował się na podniesienie ceny biletów, a nie na jej obniżenie. Zgadam się jednak z tym, że związek powinien szukać również oszczędności u siebie, są stanowiska, które można połączyć i w ten sposób zredukować liczbę etatów, również obniżenie pensji nie zaszkodzi - jednakże pomimo, że te zmiany byłyby korzystne i mam nadzieje, że w końcu pan Dyszy się za to zabierze, to jestem pewien, że oszczędności nie byłyby aż tak wielkie, aby mogły zrekompensować wzrosty cen paliwa i napraw. Wzrost cen był nieunikniony i niestety, ale w większości miast ceny biletów już poszły do góry, albo pójdą w niedługim czasie. Szkoda tylko, że po naszym powiecie dalej będą jeździły te same zdezelowane autobusy:/ bo nie spodziewam się, że Transgór zakupi nowe :/
0 0
Piotrze Tarczyński, gdzie w zdaniu: "Po zmianach w cenniku na jednorazowych możemy zyskać około 500 tysięcy złotych rocznie, a około 80 tysięcy na miesięcznych" użyto trybu przypuszczającego?!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz