Postój pod starostwem będzie płatny - przelom.pl

Przełom Online

Zamknij

Postój pod starostwem będzie płatny

Marek Oratowski 06:47, 15.10.2019 Aktualizacja: 17:17, 16.10.2025
32 Postój pod starostwem będzie płatny Pod starostwem często stoi ponad 100 pojazdów

Niedługo na parkingu pod starostwem staną parkomaty. Przedstawiciele powiatu zapowiadali to od dłuższego czasu.

W godzinach pracy starostwa na placu przy ulicy Partyzantów stoi ponad sto pojazdów. Osoby chcące załatwić jakąś sprawę często muszą długo krążyć, wypatrując wolnego miejsca. Wprowadzenie odpłatności ma to zmienić.

Za darmo można będzie parkować do 20 minut, podobnie jak w płatnej strefie miejskiej. Stojąc dłużej zapłacimy dwa złote za każdą godzinę (w godzinach pracy starostwa). Regulamin płatnego parkingu ma zostać uchwalony za dwa tygodnie na sesji rady powiatu. Potem zostanie wybrany wykonawca.

Waszym zdaniem wprowadzenie odpłatności pod starostwem jest zasadne? Ułatwi znalezienie tam miejsca postojowego?

(Marek Oratowski)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (32)

stary zgredstary zgred

0 0

A może by, wspólnie z gminą, pomyśleć o jakichś nowych miejscach parkingowych w okolicy. Mogą być nawet te "kilka metrów" dalej. Przy tym sposobie myślenia, to za chwilę będziemy mieli na około tylko płatne miejsca parkingowe i jedną wielką strefę od Giewontu po Hel.

06:52, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

TooomekTooomek

0 0

Ok. Płatny. Dla tych co nic nie załatwiają. Po załatwieniu sprawy bilecik z numerkiem powinien też służyć jako dowód, i otwierać szlaban bez opłat

07:04, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

darek63darek63

0 0

Bo Starostwo jest prywatne,kogo wybraliscie na radnych to macie oszolomy.

07:08, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysioKrzysio

0 0

Panie i Panowie decydenci coś wydaje mi sie przesadzacie w podejmowaniu takiej decyzji. I tak większa cześć parkingu zajmują pracownicy starostwa. I pewnie oni jak i radni bedą bedą mieć wjazdówki za free. Jesteście samolubni myśląc tym tokiem. W dwadzieścia minut to czesto rejestrując sie prze internet nie zdąży sie załatwić sprawy. Owszem może być płatny uważam ale załatwiając sprawę w starostwie anuluje sie opłatę. Podobnie jak z krwiodawcami w szpitalu było.

07:32, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Agnes40Agnes40

0 0

Załatwienie sprawy w wydziale komunikacji trwa kilka godzin Niezły biznes będzie 2 zł za godzinę Codziennie sprawy załatwia tam kilkadziesiąt osób

07:42, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

logiklogik

0 0

100 pojazdów na parkingu a ilu jest pracowników w starostwie?

07:49, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

InternautaInternauta

0 0

Przynajmniej połowa miejsc parkingowych jest zajmowanych przez urzędników z innych urzędów (PUP, Skarbówka, nawet Gmina) oraz lokalnych mieszkańców i osoby, które zostawiają tutaj samochód jadąc dalej do pracy np. transportem zorganizowanym. Wystarczy spojrzeć na parking w piątek po godzinie 13. Urzędnicy Starostwa jako pracownicy, a także petenci powinni mieć zapewnione miejsca postojowe. Reszta? Nie sądzę. Teraz przynajmniej skończy się samowolka.

08:13, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Czyli, drogi "internauto", uważasz że; "parking dla nas, a reszta niech się wali". Wychodzi na moje; staniemy się krajem płatnych parkingów, rogatek na wjazdach do osiedli i strefy od Helu po Giewont. W końcu kochamy tradycję, a staropolskie przysłowie mówi; "moja chata z kraja".

08:21, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

winnickiwinnicki

0 0

To jakiś żart? Udało Wam się coś załatwić w starostwie w 20 minut? Godzina za darmoszkę jest optymalna i zapewni taką samą rotację pojazdów na parkingu jak to żałosne 20 minut. Pracodawca NIE MA OBOWIĄZKU zapewnić miejsc parkingowych swoim pracownikom.To takie info dla urzędasów, którzy swoimi puszkami go wypełniają. Bonusy dla pedałujących do pracy w starostwie można między bajki włożyć. Optymistom przypominam - jesteśmy w Chrzanowie.

08:29, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

InternautaInternauta

0 0

Stary zgred - umiesz czytać ze zrozumieniem? Wyraźnie wskazałem, że pracownicy I PETENCI powinni mieć jak najlepszą dostępność do parkingu. Tymczasem zajmują go w większości urzędnicy z innych urzędów, mieszkańcy i dojeżdżający dalej do pracy co skutkuje tym, że osoby, które chcą załatwić sprawy w urzędzie szukają miejsca parkingowego bardzo długo.

09:12, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

mrozofmrozof

0 0

Byłoby pełno miejsca gdyby pracownicy Policji, Prokuratury i Starostwa tam nie parkowali. To jest ponoć parking dla petentów, nie dla urzędników. Wydzielić urzędnikom Starostwa osobny parking ze szlabanem na pilot żeby nikt inny im tam nie stawał (np. z prokuratury), a reszta parkingu tylko dla petentów.

09:26, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinKajkowskiMarcinKajkowski

0 0

To może jeszcze obejmijcie cały Chrzanów strefą płatnego parkowania! Nie dość że przed Starostwem nie zbudowaliście dużego wielopoziomowego parkingu to jeszcze pieniądze chcecie? Szczyt bezczelności taka sama sytuacja przed Szpitalem! Nie zbudowaliście tego parkingu a pobieracie opłatę!!! Nikt dla przyjemności nie przyjeżdża tylko z przymusu! Bo urzędnik każe! A gdy się stawisz to masz płacić - to samo w Urzędzie Stanu Cywilnego, zgłoś że się dziecko urodziło i zapłać za parking. A wiecie czyja to jest wina?! NIEWYDOLNEJ KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ bo gdyby to działało jak należy to z pozostałych gmin i wsi nie trzeba by było jechać samochodem! Idąc dalej tym głupawym pomysłem Starostwa czy Szpitala będzie kolejny Urząd Skarbowy bo też mały parking ma!

10:25, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

AAAAAA

0 0

Pracownicy starostwa powinni dojeżdżać do pracy komunikacją miejską, pieszo bądź rowerem. W końcu mają działy odpowiedzialne za układanie rozkładów jazdy, budowę dróg rowerowych i chodników. Niech poczują na sobie jak im to wszystko wychodzi...

10:43, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Drogi "internauto"; właśnie o to mi chodziło co potwierdziłeś swoim drugim wpisem; "parking dla "nas", reszta won". Ponieważ takie myślenie króluje jak Polska długa i szeroka staniemy się krajem jednej wielkiej strefy płatnego parkowania i rogatek na wjazdach do osiedli. Oczywiście ma to bezpośredni związek z tym, że w tej jednej wielkiej strefie/parkingu/grodzonego osiedla "miejscowi" będą mieli (jak mają teraz) darmowe (10 zł/miesiąc czyli za darmo) karty/abonamenty/piloty. Samochodów przybyło, komunikacja publiczna się mocno zwinęła i zdrożała. Skoro tak, zdaniem władzy "musi być", to niech ta władza buduje miejsca postojowe.

11:25, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

InternautaInternauta

0 0

"Stary zgred" - każdy logicznie myślący człowiek wie, że życie jest dalekie od sprawiedliwego. W każdej jego dziedzinie istnieją pewne priorytety. W przedmiotowej sprawie priorytetem są po 1 - petenci, którzy załatwiają różne urzędowe sprawy, a po 2 urzędnicy którzy owych petentów obsługują. Pozostali "gapowicze" czyli tzw. cebulaki polują po prostu na wolne miejsca zabierając je (często na cały dzień) tym, którzy rzeczywiście ich potrzebują. Dlatego mam nadzieję, że teraz liczba takowych "gapowiczów" zostanie zredukowana do zera i petenci nie będą mieli problemów ze znalezieniem miejsca na parkingu przy załatwianiu spraw w urzędzie. Pozdrawiam.

11:56, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stary_mlody_zgredStary_mlody_zgred

0 0

Zgadzam się, że w pierwszej kolejności do pozostawienia tam pojazdu powinni mieć petenci. Chyba wszyscy się z tym zgodzą. Ale tak jak ktoś niżej napisał, bilet z urzędu powinien służyć także do tego, aby za to miejsce parkingowe nie płacić. Reszta osób, które zostawiają samochody pod urzędami, czy innymi instytucjami, gdzie żadnej sprawy nie załatwiają powinni płacić. Tak jak jest np. pod biedronką, albo przynajmniej było swego czasu, darmowy parking za okazaniem paragonu.

12:30, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArawanArawan

0 0

Na pewno zwiększy się rotacja pojazdów.

13:18, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

tubylectubylec

0 0

Tooomek ma rację , parkuję pobieram bilet , załatwiam sprawę w Starostwie , urzędnik odbija bilet w urządzeniu i od tego momentu mam 15 min na wyjazd. Nie jest możliwe załatwienie sprawy w Starostwie w ciągu 20 minut

13:25, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArawanArawan

0 0

Nie każdy, kto idzie do biedronki czy innego większego sklepu, coś tam kupi. Nie będzie miał wtedy paragonu, by na jego podstawie mieć darmowy parking np na 1,5h. Dobrze jest np na parkingu szpitalnym - do 20 minut bezpłatnie, a powyżej już się płaci. Jedynie można mieć zastrzeżenia do tego, że ktoś, kto np tylko odbiera tylko wyniki i zajmuje mu to 10 minut, a do automatu w holu stoi 20 i system każe już płacić za godzinę parkowania, bo była kolejka. Ochrona powinna mieć możliwość zeskanować bilet i dać tej osobie kolejne kilka minut na opuszczenie parkingu. Płatność jednak zajmuje chwilę czasu, a jeden automat to zdecydowanie za mało.

13:27, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArawanArawan

0 0

Tylko, czy petent powinien płacić za miejsce parkingowe, skoro załatwia tam sprawy, których przez internet załatwić nie może? Czy powinien płacić, skoro to urząd go wezwał? Dobrze ktoś napisał, że jeśli idzie się załatwić sprawę, to bierze się bilecik z nr. Po załatwieniu sprawy urzędnik odczytuje bilecik i daje petentowi czas na opuszczenie parkingu, a jeśli załatwia się sprawy w kilku pokojach, to każdy kolejny urzędnik powinien mieć możliwość przedłużyć ten czas.

13:45, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

tomasztomasz

0 0

Ja Wam powiem tak . parking bez opłat powinien mieć każdy kto chce bo każdy płaci podatki !!! Obligatoryjnie powinno być wolne miejsce dla wszystkich zainteresowanych i nie zainteresowanych załatwieniem sprawy w tym urzędzie . Gdzie macie swojego burmistrza ??? W głupim Libiążu powstają parkingi gdzie się da !!! Pod jednym kościołem 100 miejsc parkingowych , pod drugim 80 miejsc parkingowych , pod cmentarzem 90 miejsc parkingowych , przy stacji PKP 25 miejsc parkingowych na osiedlu FLAGÓWKA wzdłuż alei J.Pawła około 40 , pod rugiej stronie wzdłuż ul 11 Listopada ok 40 , przy Placu Słonecznym ok 30 , przy SP nr 4 około 20 miejsc parkingowych . To tyle co widziałem . Pewnie na osiedlu górniczym również , pod Domem Kultury na pewno , pod Urzędem Miasta też przy nowym budynku !!!! Dlaczego radni bezradni z miasta Chrzanów nie wytypują część tego pola , które jest za Policją i za Starostwem i nie zbudują ok 100 miejsc parkingowych ??? To załatwiłoby sprawę . To koszt tylko albo aż ok 1 mln PLN jak to było w przypadku parkingu pod starym kościołem w Libiążu. Ale tam część kosztów weszło na to ,że teren był bardzo podmokły , co w przypadku terenów za Starostwem i Policją już tak nie jest !!!!Ktoś coś chce dodać ???

14:03, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

rhcprhcp

0 0

@tomasz
Skoro chcecie mieć wszędzie parkingi za darmo to ja chcę komunikacji publicznej za darmo. Czemu zawsze jest taki raban jak od kierowców chce się wyegzekwować opłaty za dostęp do dróg? Dlaczego ustawowo nie ma ograniczeń co do cen biletów komunikacji zbiorowej a są w przypadku opłat parkingowych?

16:31, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

PaulusssPaulusss

0 0

macie swoje pincet plus to was stać pisowcy , więc płaćcie jak żeście se taka władze wybrali...

16:59, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

tubylectubylec

0 0

powinno się wprowadzić opłatę za posiadanie i pozostawianie byle gdzie pod sklepami , na chodnikach wózka dziecięcego . Te pojazdy są wszędzie - to koszmar. 500+ pokrywa koszty , ha, ha , ha

17:57, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

logiklogik

0 0

NO!!!!! Ci co nie są z PIS-em nie powinni występować o 500+?Dziwne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18:45, 15.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

pit1997pit1997

0 0

Popieram @tomasz, powstanie za Starostwem dużego parkingu rozwiązało by sprawę również dla osób chcących załatwić sprawę zarówno w Zus-e jak również na Policji, teraz nie ma szans na wolne miejsce pod tymi instytucjami! Trzeba tylko trochę wyobraźni, chęci współpracy Starosty z Burmistrzem, no ale chyba się zagalopowałem, przecież niedawno co wybrani to mają wyborców gdzieś.....Za to pół roku przed końcem kadencji to będą sypać pomysłami jak z rękawa.

10:31, 16.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

StachStach

0 0

Starostwo powinno zapewnić wystarczająco duży parking dla petentów i pogonić stamtąd własnych urzędników. Niech zorganizują im własny parking ze szlabanem, niech jeżdżą rowerami, co mnie to obchodzi. Ile miejsc zajmują pracownicy widać doskonale kiedy im się "szychta" kończy i wyjeżdżają stamtąd całym stadem. A ja przyjeżdżam do starostwa załatwić sprawę - nie dla przyjemności tylko dlatego że muszę. Jestem klientem, a także pracodawcą (płacę podatki) urzędasów. Wyobraźcie sobie że podjeżdżacie pod sklep, np biedrę, a tam 3/4 parkingu jest zastawione autami pracowników. Jak myślicie, jak szybko pracodawca by takim pracownikom wyjaśnił gdzie sobie mają swoje samochody wsadzić i dlaczego parking ma być wolny dla klientów?

10:43, 16.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

darek63darek63

0 0

logik nawet tutaj szczeka,ale on głupi.

14:54, 16.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

alexanderalexander

0 0

darek63 - przecież logik to debil. Nieodzowne dziecko swoich rodziców...

15:08, 16.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Berek997Berek997

0 0

Do Tomasz: dlaczego piszesz w "głupim Libiążu"?

16:42, 16.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

raptorraptor

0 0

Porażka..... Te 20 minut to jakiś ponury żart. Wyciaganie kasy po przykrywką myślenia o petentach. 1.5 godziny to apsolutne minimum na załatwienie czegokolwiek. Ostatnio wpadłem z samego o 7:00 i już było 6 osób przedemna, start o 7:15 więc już 3/4 tych śmiesznych 20 minut było "na straty". 7:15 już ponad 10 osób w kolejce.....
Co do urzedników to wtedy też usłyszałem jak jedna Pani rozmawiać przez tel idac do budynku po zaparkowaniu. Cytuje "porażka, przyjedzam do pracy i nie mam gdzie zaparkować". Także urzednicy uważają, że im się miejsce postojowe należy, osobiście też tak uważam, ale na pewno nie kosztem petentów.
Co do tego jak to rozwiązać to wszystkim show wydaje to takie proste, numerem anuluje bilet. Wiec już wam podpowiem, jaki problem iść po numerek a później na miasto na 3 godziny ( niekiedy tyle może zająć sprawa w urzedzie), a pozniej chcieć anulowania zaplaty za parking?
Bez budowy parkingu się nie obejdzie, albo dodatkowych obowiązków dla urzedników którzy potwierdza na bilecie wizytę petenta.
Przed załatwieniem sprawy też można gdzieś iść więc tu też pole do nadużyć.

12:17, 20.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntoninkaAntoninka

0 0

Wszyscy niby tacy zasobni, a o parę groszy tyle krzyku! Starostwo dba, by nam bilon zbytnio kieszeni nie obciążał. Tak wolność wygląda, parkuję gdzie mi pasuje, płacę tyle na ile postój wycenili. W zapomnienie odeszły czasy darmochy.

17:23, 20.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%