Od kilku dni jest bardzo mroźno. W związku z tym drogowcy wstrzymali się z rozpoczęciem prac przy przebudowie wiaduktu nad autostradą A4. W środę, 1 lutego, nie zamkną dla ruchu drogi łączącej Chrzanów z Trzebinią.
Od kilku dni jest bardzo mroźno. W związku z tym drogowcy wstrzymali się z rozpoczęciem prac przy przebudowie wiaduktu nad autostradą A4. W środę, 1 lutego, nie zamkną dla ruchu drogi łączącej Chrzanów z Trzebinią.
- Niskie temperatury uniemożliwiły prawidłowe wyznaczenie objazdu. Do czasu poprawy pogody wstrzymujemy się z rozpoczęciem robót - potwierdza Rafał Czechowski rzecznik prasowy zarządcy autostrady A4 - spółki Stalexport. Czechowski deklaruje, że o nowym terminie rozpoczęcia robót powiadomi kierowców z kilkudniowym wyprzedzeniem.
- Na razie trudno powiedzieć, kiedy zaczniemy. Wszystko zależy od aury - dodaje.
Przypomnijmy, że na czas remontu wiaduktu, drogowcy zamkną dla ruchu drogę łączącą Chrzanów z Trzebinią, a także zjazdy relacji: Katowice-Trzebinia, Trzebinia-Kraków, Chrzanów-Katowice oraz Kraków-Chrzanów.
Kierowcy jadący z Trzebini do Chrzanowa kierowani będą na objazd przez węzeł baliński: z ul. Długiej w Trzebini zjadą na autostradę A4, a następnie z autostrady na zjazd w kierunku Oświęcimia (patrz mapka poniżej). Z kolei dla osób jadących z Chrzanowa do Trzebini drogowcy przygotowali awaryjny blisko 5-kilometrowy przejazd od węzła chrzanowskiego (na wysokości Bolęcina). Wielu, by skrócić sobie drogę, pojedzie więc ul. Europejską w Chrzanowie i dalej Puszkina w Trzebini.
Objazdem ul. Europejską będą jeździły autobusy komunikacji miejskiej linii: 9, 15, 41 oraz 42. Na czas prowadzenia robót nie będą obsługiwały przystanku Trzebinia Bereska, natomiast przystanek przy Valeo, w przypadku linii 15 i 41, będzie dostępny wyłącznie na żądanie.
Remont wiaduktu nad autostradą A4 oznacza także zmianę trasy przejazdu minibusów kursujących na linii Chrzanów - Krzeszowice oraz Chrzanów - Kraków.
- Nie zdecydowałem jeszcze, którędy pojadą nasze samochody. Najsensowniejszy jest objazd ulicami Puszkina i Europejską. Jeśli będą zatłoczone, weźmiemy pod uwagę alternatywną trasę przez autostradę albo Piłę Kościelecką. Wszystko okaże się w pierwszych dniach po zamknięciu wiaduktu - mówi Dariusz Żelisko, właściciel firmy Pol-Bus. W podobnym tonie wypowiadają się pozostali przewoźnicy.
(AJ, ko)
Aktualizacja 30.01.2012, 16.40
piotrgrabowy18:38, 01.02.2012
Kierowcy, korzystający z autostrady A-4 przeklną Stalexport. Jak można, na płatnym odcinku autostrady, zrobić nawrót na sąsiedni kierunek jazdy, z pasów jezdni przeznaczonych do jazdy szybkiej (lewe pasy w każdym kierunku). Zjazdy z autostrad przeprowadza się z prawej strony. To nie Anglia gdzie jest ruch lewostronny. Będą musiały być ustawione betonowe bariery. Niejeden kierowca wyląduje na nich. No, chyba że, będzie ograniczenie do 20km/h. ABSURD.
rqp5618:57, 31.01.2012
anko - już poruszałem tę kwestię - w niektórych krajach remonty ważnych arterii da się nawet przeprowadzić tak, by praktycznie wogóle nie utrudniały życia kierowcom. Robi się je w nocy, a na dzień wszystkie utrudnienia znikają i tak co noc. Jest to droższe dla inwestora, ale nieporównywalnie tańsze w ogólnej skali strat kierowców z powodu zwiększonego zużycia paliwa i innych. (łatwo policzyć: np. 10 tyś pojazdów dziennie x 8 miesięcy x 1 litr paliwa więcej każdy pojazd, daje jakieś 2,5 miliona więcej spalonych litrów paliwa średnio po 5,7 zł czyli ponad 13 milionów zł więcej z naszych prywatnych kieszeni i tyle więcej spalin. Kto za to zapłaci? Pan, Pani... ale nie Stalexport. Miłego dnia :)
Pietruszka08:52, 31.01.2012
teraz to będzie dopiero chaos i korki !!!
ktoś20:45, 30.01.2012
I znowu Panowie drogowcy zdziwieni, że z końcem stycznia bywają u nas minusowe temperatury. Czy nie można było zaplanować tego remontu już na wiosnę? Kto w ogóle ustala takie terminy? P.S. mam nadzieję, że przy okazji remontu zacznie się budowa wiaduktu nad ulicą Trzebińską łącząca obwodnicę. Wtedy przynajmniej upiecze się dwie pieczenie na jednym ogniu
lll17:26, 30.01.2012
Pani Anno, teraz widze, ale to jest plan, nie mapka.
jaro117:12, 30.01.2012
anko- pewnie, że można. Tylko to podnosi koszty i wymagania techniczne, i bezpieczeństwa. A ponieważ wygrywa najtańszy przez to Stalexport ma w d...e problemy kierowców - wykonawca za ustalone pieniądze ma mieć święty spokój. Oczywista oczywistość z którą walczę w przetargach od 20 lat.
anko17:05, 30.01.2012
może to spóźnione lub już poruszane spostrzeżenie, ale czy nie można by przykładem remontu na granicy J-na i Ch-wa też w ciągu DK 79 pozostawić jeden pas ruchu ? np. dla kierunku z Chrzanowa do Trzebini
Anna Jarguz14:19, 30.01.2012
Witam
Mapka, która obrazuje trasy planowanych objazdów, dołączona jest do tekstu. Myślę, że jest pomocna.
lll13:42, 30.01.2012
Co to jest "mapka"?
22.06.2025
ALTANY, tarasy, wiaty garażowe, pergole, różnego r...
Te szkody spowodowała ZG Janina w mieniu gminnym
Od kopalni Janina i od wstrząsów - zachowaj nas Panie!
Zenek
22:32, 2025-07-10
Rozbiórka w Trzebini. Pierwsze ubytki w MKS
Panie Sygnacie , to będzie spadek z hukiem , nie da się zastąpić większości kadry jakimiś miejscowymi chłopcami żeby to tak samo grało. Można robić to porzez ewolucje a nie rewolucję bo skończycie jak Libąż coś czuje ....
Texańczyk
22:00, 2025-07-10
Te szkody spowodowała ZG Janina w mieniu gminnym
Pani radna tylko dużo mówi bo burmistrzem nie została i tak przejawia zazdrość. Ławki postawiła przy drodze na źródełko tylko o koszach jej się zapomniało i syf tam jest że hej bo ludzie siadają coś zjedzą ale nie ma gdzie śmieci wrzucić to zostawiają przy ławkach 🤦♀️. Najpierw pani kochana swoje błędy trzeba naprawiać, a potem innych pouczać!
Libiążanka
19:30, 2025-07-10
Te szkody spowodowała ZG Janina w mieniu gminnym
Pani radna Siuda zapytała, dostała odpowiedź i co dalej. Co pani radna zrobi z tą wiedzą ? Otóż nic. Ważne ze poszło w mediach .
Zdzisek
18:39, 2025-07-10