Spedycja międzynarodowa obejmuje między innymi transport intermodalny, w przypadku którego używa się na całej trasie przewozu jednakowej jednostki ładunkowej. Bardzo często transport międzynarodowy jest organizowany przy użyciu kontenerów, dzięki czemu można w bezpieczny sposób dostarczyć towary od nadawcy do odbiorcy. Wyróżnia się wiele rodzajów kontenerów, najczęściej mają one postać metalowych skrzyń o standardowych wymiarach. W przypadku towarów drobnicowych sprawdzają się idealnie, ale ich zastosowanie jest zdecydowanie szersze. Kontenery mają niezwykle wytrzymałą konstrukcję, są zaprojektowane w taki sposób, aby chronić zawartość przed zniszczeniem, niekorzystnymi czynnikami atmosferycznymi.
Decydując się na transport morski, w większości przypadków ładunki będą przewożone w kontenerach. Do wyboru jest wiele rodzajów kontenerów, które różnią się przeznaczeniem i konstrukcją. W przypadku ładunków drobnicowych najpopularniejsze są kontenery uniwersalne, czyli ogólnego przeznaczenia. Jeśli zostaną one odpowiednio zmodyfikowane, to mogą posłużyć również do transportu ładunków luzem. Dotyczy to towarów w formie zarówno sypkiej, jaki i ciekłej. Coraz więcej inwestorów decyduje się na przewożenie cieszy we flexitankach zamiast w kontenerach cysternach ze względu na niższe koszty transportu. Jest to jednak możliwe wyłącznie w przypadku cieczy neutralnych. Z kolei w big begach ładowanych pneumatycznie można przewozić ładunki w formie sypkiej.
Dużą popularnością cieszą się kontenery dwudziestostopowe, które mają długość dwudziestu stop i są w stanie pomieścić do dziesięciu palet o sprawdzonych wymiarach lub jedenaście europalet. Tą samą długość, ma kontener czterdziestostopowy, ale w jego przypadku można liczyć na dwukrotne większa długość. Co więcej w kontenerze można układać towary jeden na drugim i w stosie, co przekłada się na dużą oszczędność miejsca. Sprawdza się idealnie w transporcie międzynarodowym i intermodalnym. Dry lub Dry Van (DV) albo General Purpose (GP) to standardowe kontenery nieposiadające specjalnych cech, wykorzystuje się je do załadunku zwykłych ładunków drobnicowych rosnących odmian. Jeśli jednak pojawi się potrzeba wysłania ładunków o większej pojemności, to warto wybrać kontener High Cube, który jest o stopę wyższy niż standardowy pojemnik o rozmiarze 40`.
W przypadku ładunków, które nie mieszczą się w standardowych kontenerach, wykorzystuje się kontenery z otwartym dachem. Ładuje się je od góry, co wymaga użycia maszyn ciężkich typu dźwig. Kontenery open top pozwalają na załadunek przez cały otwór dachu i drzwi, na koniec zakrywa się dach za pomocą wodoszczelnej plandeki i dokładnie zabezpiecza. Kontenery open top i hard top służą przede wszystkim do przewożenia towarów w formie sypkiej, które są w miejscu docelowym wyładowywane za pomocą wywrotek z naczepami kontenerowymi. Wyróżnia się też kontenery o bokach otwartych modele z otwartym dachem i bokiem.
Jeśli nie ma możliwości przetransportowania ładunku za pomocą kontenerów uniwersalnych i open top, to wybór pada na flat rack container. Wyróżniają się one solidną konstrukcją, podłogą o zwiększonej grubości i wytrzymałości, sztywno osadzonymi ścianami, licznymi mocowaniami. Możliwe jest nawet piętrzenie towaru. Z kolei do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych używa się kontenery platformowe. Cechują się one bardzo dużą ładownością, ich podłoga jest w stanie wytrzymać ogromny nacisk punktowy. Natomiast do przewożenia ładunków, które wymagają utrzymania stałej temperatury, sięga się po kontenery chłodnicze. Ich ściany są wzbogacone o piankę poliuretanową, aby podtrzymywać konkretną temperaturę. Wyróżnia się kontenery z wentylacją, izotermiczne, ogrzewane, termiczne i mechanicznie chłodzone.
24.04.2025
WIELOLETNIE doświadczenie, kompleksowe wykonanie i...
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
Strzelanie dla sportu, mieszkańcy się boją zabłąkanej k
Wczoraj około 1 w nocy było słychać chyba z 20 minut jakieś strzały jednostajne. Obudziło mnie to i nie tylko mnie. Ludzie wstają do pracy, dzieci do szkoły, a to było głośne i intensywne. Nie wiem czy ktoś znowu urządza sobie polowania na polach w Luszowicach, bo często można zobaczyć za dnia po kilka mężczyzn z bronią. Nieźle to wygląda...ani na spacer pójść. Ja nie wiem kto na to zezwala, a już zakłócać ciszę nocną...Potem to ucichło jak zawyły syreny w straży w Luszowicach i słychać było jak chyba straż jeździła na sygnałach, dopiero wtedy skończyły się te głośne odgłosy. To jakaś kpina.
Anna
23:25, 2025-05-13
Strzelanie dla sportu, mieszkańcy się boją zabłąkanej k
a mnie zona bije i nikt o tym nie pisze
Julek
22:59, 2025-05-13
Strzelanie dla sportu, mieszkańcy się boją zabłąkanej k
Czasy mamy jakie mamy i dobrze, że ktoś chce się uczyć strzelać czy doskonalić technikę. A ludzie i zwierzęta niech się lepiej oswajają do takich rzeczy. Niestety trzeba będzie się z tym pogodzić.
Dominika
20:42, 2025-05-13
Kto ma bronić kraju? Polacy nie mają wątpliwości
Wypowiadają się jak zwykle wszyscy ci, którzy z wojskiem mieli kontakt podczas oglądania "Krolla" lub innej fabuły. A po jaka chole..ę robić taki raban? na co to komu? Komu się tak bardzo spieszy do wojaczki na wschodzie i w czyim interesie??? Bo na pewno nie polskim! Zamiast stroszyć pióra i krzywe zęby, mądrzejszym byłoby rozsądne i pokojowe ułożenie stosunków ze WSZYSTKIMI SĄSIADAMI. W interesie Polski jest żyć w zgodzie z tymi, z którymi graniczymy. Więcej empatii, elokwencji i wyważenia w polityce zagranicznej, to nie trzeba będzie straszyć ludność tubylczą wojną ze "straszną Rosją", z którą moglibyśmy robić milionowe interesy, ale wolimy pluć jadem naokoło. Polska niczego się nie nauczyła przez minione dziesięciolecia - to będzie płakać! SpasiBa!
Gewitter
19:09, 2025-05-13
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz