Drugi etap Chechłostrady ma być zrealizowany w 2025 roku. W efekcie będziemy mogli np. przejechać rowerem z ul. Pogorskiej do dworca PKP przy Fabrycznej.
Na tę inwestycję zarezerwowano w budżecie gminy 1,8 mln zł. Przetarg pokaże, czy ta kwota wystarczy.
Asfaltowa trasa poprowadzi od krytej pływalni w Chrzanowie, czyli będzie to kontynuacja wykonanej w zeszłym roku Chechłostrady. Najpierw pobiegnie po śladzie istniejącej ścieżki do ul. Borowcowej. Na tym odcinku zostanie wykonana odnoga do zrewitalizowanego cmentarza wojennego z I wojny światowej, zlokalizowanego za kirkutem.
Od ul. Borowcowej Chechłostrada poprowadzi do ul. Fabrycznej, do dworca PKP.
Ten fragment Chechłostrady, w przeciwieństwie do poprzednio zrealizowanego, będzie oświetlony i monitorowany. Ta trasa stanowi bowiem najkrótszy łącznik między osiedlem Młodości i aleją Henryka.
W 2025 r. ma zostać również wykonany projekt III etapu Chechłostrady, do osiedla Rospontowej i fablokowskiej Skały.
Do końca tej kadencji, czyli do 2029 roku, Chechłostrada ma liczyć 7,5 km, a zatem zaczynać się nad zalewem Chechło.
Przypomnijmy istniejący przebieg Chechłostrady
Początek przy Pogorskiej, obok mostu nad Chechłem. Następnie półkole po tamtejszych łąkach i przejazd nowym mostkiem z lewego na prawy brzeg rzeki. Dalej wzdłuż Chechła. Na wysokości parkingu przy basenie mamy ostry skręt w prawo, w kierunku cmentarza żydowskiego. Potem jedziemy równolegle do muru kirkutu, stacji paliw Orlen i stacji LPG aż do ul. Podwale. Koniec ścieżki został zlokalizowany naprzeciwko wiaduktu kolejowego nad drogą będącą przedłużeniem ul. Krasickiego. Ten obiekt po modernizacji został wyłączony z ruchu samochodowego. Jest też skrót od stacji Orlen do głównej trasy pieszo-rowerowej wzdłuż Chechła.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz