Mężczyzna usłyszał zarzuty. Sprawa jego zatrzymania trafiła w środę na zebranie z rodzicami w Szkole Podstawowej w Regulicach.
W Regulicach w gminie Alwernia wrze od niedzieli. Powszechnie znany w tej wiosce mężczyzna miał popełnić przestępstwa na tle seksualnym i zostać zatrzymany przez policję. Jak wynika z relacji mieszkańców, chodzi o kościelnego z parafii w Regulicach.
- Funkcję tę pełni od około roku. On nie pochodzi stąd. Pojawił się razem z nowym proboszczem. Od pewnego czasu kościelny miał wypisywać różne zboczone wiadomości do mojego kolegi. Wysłał mu też swoje nagie zdjęcia. W zeszłą sobotę miał go molestować. Kolega nam opowiedział o tym wszystkim. Postanowiliśmy mu pomóc. Zebraliśmy się w osiem osób i zorganizowaliśmy zasadzkę. Udało się zatrzymać kościelnego. Gdy go otoczyliśmy, to nam podziękował. Tak jakby się cieszył, że został zatrzymany - opowiada Mateusz z Alwerni.
Po skutecznej zasadzce wezwali policję. Prokuratura Rejonowa w Chrzanowie wszczęła śledztwo przeciwko mężczyźnie.
Jak informuje prokurator Janusz Hnatko, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Krakowie, we wtorek, 13 września podejrzanemu przedstawiono zarzut przestępstwa z art. 197§2 kodeksu karnego, który mówi, że: "Kto przemocą, groźbą bezprawną lub podstępem doprowadza inną osobę do poddania się innej czynności seksualnej albo wykonania takiej czynności, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8".
- Sąd Rejonowy w Chrzanowie zastosował wobec podejrzanego tymczasowy areszt na dwa miesiące - mówi Janusz Hnatko.
Sprawa zatrzymanego Karola B. trafiła na środowe zebranie w Szkole Podstawowej w Regulicach.
- Zebranie z rodzicami ze względu na początek roku szkolnego organizujemy standardowo przed 15 września. Jego termin był już wcześniej zaplanowany. Temat kościelnego został poruszony przy okazji - mówi Jarosław Gaweł, dyrektor SP w Regulicach. - Ksiądz proboszcz, mówiąc kolokwialnie, wziął na klatę odpowiedzialność moralną za to, co się stało. Przepraszał rodziców na spotkaniu. Zdania rodziców są podzielone. Niektórzy definitywnie chcą wypisać dzieci z lekcji religii. Część nie zamierza tego robić. Trudno wyrokować, co będzie dalej. Podkreślę, że zatrzymany mężczyzna nie miał absolutnie żadnego związku ze szkołą. Informacje, które się pojawiały, iż rzekomo miał pełnić dyżury w szkole i być zatrudniony jako katecheta są nieprawdziwe. Jeśli miał się pojawiać na terenie szkoły, to jako osoba postronna i zupełnie przypadkowo. Raz przyniósł księdzu proboszczowi podręczniki do katechezy i wyszedł - wyjaśnia dyrektor.
Czytaj również
Puchar Polski. MKS Trzebinia i Ciężkowianka Jaworzno zagrają w finale
Na tych przystankach autobusowych pojawią się nowe wiaty i tablice elektroniczne
Kiedy ma być otwarty przejazd ul. 29 Listopada pod wiaduktem? (WIDEO, ZDJĘCIA)
Na osiedlu Gaj w Trzebini zapadła się ziemia
Remont drogi krajowej 79 w Chrzanowie potrwa dłużej
Zrzucą szczepionki również z samolotów. W lesie trzeba uważać
05.11.2024
ZATRUDNIĘ od zaraz pracownika fizycznego do pracy ...
01.11.2024
GABINET Psychologiczno - Terapeutyczny PRYZMAT Kat...
29.10.2024
ZATRUDNIĘ pracownika fizycznego do układania kostk...
28.10.2024
DO wynajęcia cukiernia wraz z wyposażeniem - 512 9...
17.09.2024
ŚLUSARZY, spawaczy, montażystów, praca na warsztac...
Makariusz16:34, 15.09.2022
0 0
Licz się Polaku z tym, że posyłając dziecko na religie czy do kościoła nigdy nie masz pewności czy dziecko trafi na księdza czy pedofila w sutannie. To jest jak loteria. Warto ryzykować? Środowisko kościelne niestety jest zepsute do szpiku kości i chroni pedofili. Przypadków molestowań są tysiące, pewnie miliony a skazanych niewielu. Karą często jest przeniesienie. Czy to wszystko nie jest chore? Powoli ludzie na szczęście otwierają oczy. 16:34, 15.09.2022
Stary_mlody_zgred07:44, 16.09.2022
0 0
Licz się Polaku że posyłając dziecko do szkoły aktorskiej ( dalej czytaj komentarz przedmówcy) 07:44, 16.09.2022
Makariusz08:23, 16.09.2022
0 0
Tak, pedofilia może zdarzyć się wszędzie, ale w kościele jest ona najpowszechniejsza. Co więcej, nauczyciela ze szkoły aktorskiej jak złapią, to osądzą i wsadzą. Kościół jest chroniony z wewnątrz i zewnątrz. Ich trudno skazać. 08:23, 16.09.2022
Stary_mlody_zgred12:00, 16.09.2022
0 0
Nie jest najpowszechniejszą. Jest najbardziej nagłaśniana. I bardzo Dobrze, jednak nie wyrzucajmy całego kk do worka. Nie każdy nauczyciel jest pedofilem, nie każdy reżyser jest pedofilem i nie każdy ksiądz, kościelny czy ktoś z otoczenia kościoła jest pedofilem. 12:00, 16.09.2022
Stary_mlody_zgred12:03, 16.09.2022
0 0
Z Twojego komentarza wynika, że dziecka nigdzie nie należy posyłać, bo może tam być jakiś pedofil. Do szkoły tańca? Lepiej nie bo na pewno ktoś będzie obmacywał. Na basen tym bardziej bo przecież w stroju kąpielowym to łatwy cel dla zboczeńców...
Wiem! Najlepiej indywidualne nauczanie z obowiązkowa obecnością rodzica! To jest chyba najlepsze rozwiązanie. 12:03, 16.09.2022
kattebush12:07, 16.09.2022
0 0
Nie, nie każdy ksiądz to pedofil. Nie każdy pedofil to ksiądz. Ale chyba nie chodzi tutaj o teorię zbiorów i zależności logiczne między nimi.
Chodzi o to, że nawet jeśli księża pedofile to ułamek promila z jednego procenta ogółu stanu duchownego, to z uwagi na charakter sprawowanej funkcji przez duchownych, z uwagi na zestaw idei i zasad, którym służą i które ucieleśniają, od namaszczenia chrystusowego po wzorzec moralny we wspólnocie, z uwagi na szacunek, jakiego oczekują od wiernych, z uwagi na to wszystko, nawet jeden ksiądz pedofil to skandal, podobnie jak skandalem jest wychodzący na jaw mechanizm zmiatania pedofilii w kk pod grube dywany diecezji i kurii.
Z uwagi na status, do którego aspiruje stan duchowny, kapłani zamiast zamykać oczy, uszy i usta jak te trzy małpy, powinni denoncjować swoich kolegów lubujących się w dzieciach oraz ich zwierzchników, którzy w imię ochrony dobrego imienia kk, pomagają księżom pedofilom. Przecież gwałt popełniony na dziecku, istocie bezbronnej to jest tak, jakby to samo wyrządzić Chrystusowi, nieprawdaż? Jest coś w tym stylu w którejś z Ewangelii.
I dlatego nawet jeśli nie wszyscy księża to pedofile, to jeśli powiększyć ten śmierdzący krąg o duchownych zamykających oczy i usta oraz o zatykających uszy, a także o tych, którzy aktywnie tuszowali i tuszują pedofilię w kk, to mamy całkiem sporo umoczonych w ten nikczemny proceder.
Raz jeszcze: nawet jeden ksiądz pedofil to o jednego za dużo.
12:07, 16.09.2022
kattebush12:11, 16.09.2022
0 0
Problem z pedofilią w Kościele to właśnie ukrywanie sprawców, czasami wręcz obrona przed karą. Zarzut, że w innych środowiskach (nauczyciele, opiekunowie w domach dziecka itp.) również dochodzi do przypadków pedofilii i nie są one tak rozdmuchiwane jest nietrafiony, nie tylko ze względu na to, że fakt istnienia sprawców takich niegodnych czynów w innych grupach zawodowych nie usprawiedliwia księży. Fundamentalna różnica leży gdzie indziej – inne grupy zawodowe nie przyjęły jako punktu honoru tolerowania i ukrywania sprawców przed wymiarem sprawiedliwości. Nawet gdy takie przypadki chowania pod dywan się zdarzały były to raczej wyjątki, a nie reguła jak w przypadku KK. Co razi tym bardziej, że jest to instytucja bez przerwy pouczająca innych na tematy etyczne, domagająca się wręcz monopolu do decydowania co jest moralne a co nie. Stąd akurat w przypadku KK razi to okrutnie. Poza tym skala nadużyć jest porażająca i świadczy, że w pewnym momencie KK stał się zwyczajnie schronieniem dla pedofilów- przynależność do tej instytucji gwarantowała bowiem bezkarność. 12:11, 16.09.2022
andzia12:51, 16.09.2022
0 0
"Kościelny nie jest stąd. Pojawił się w Regulicach razem z nowym proboszczem...."
Dziwny duet , nieprawdaż ? 12:51, 16.09.2022
Makariusz17:18, 16.09.2022
0 0
Zgredzie, zapewniam Cię, że nie ma żadnej nagonki na kk a tak wynika z Twoich wpisów. Media żyją z sensacji, nie ma dla nich różnicy w nagłaśnianiu tego czy tamtego zawodu a ten czy tamten chcą chronić. To, że najwięcej afer pedofilskich jest w kościele wynika jedynie z faktu, że tam jest właśnie najwięcej takich afer, a to zaś znaczy, że jest najwięcej pedofilii... Wczytaj się w mój post, który komentowałeś i zrozum co napisałem. Rozróżniłem księdza i pedofila w sutannie. Obawy z posyłaniem dzieci na religię czy do kościoła wynikają , samego kościoła, który chroni swoich zwyroli, zamiast ich eliminować. Nie mają sensu Twoje wywody o szkole tańca czy basenie, bo to nie tam ujawnianych jest najmniej kilkadziesiąt afer pedofilskich. Rozumiesz? 17:18, 16.09.2022
Makariusz17:20, 16.09.2022
0 0
Errata: *kilkadziesiąt afer pedofilskich rocznie 17:20, 16.09.2022
Stary_mlody_zgred20:16, 16.09.2022
0 0
Mariusz, skąd zaczerpnąłes informacje i dane dot. Liczby afer pedofilskich w zależności od grup? Jestem bardzo ciekawy liczb jakie masz zamiar przedstawić udowadniając Twoje stwierdzenie, że w kk jest ich najwięcej. Uważasz, że wpis, lepiej nie posyłajcie dzieci na religię i do kościoła bo tam są pedofile nie jest nagonką na kk? Otóż jest i to wynika z Twojego wpisu. Wczytaj się dokładniej w Swój własny post. Zgadzam się w100% że tuszowanie czy ukrywanie takich przestępstw to zbrodnia taka sama jak sama pedofilia i jestem za eliminowaniem takich zwyrodnialców albo przynajmniej kastracją tępą łyżką. Niemniej jednak tylko naiwna osobą może powiedzieć, że tylko kościół te sprawy tuszuje a inne grupy czy zbiorowiskanie. Zgadzam się również z kattebush, iż bardziej szokują takie sytuacje w kk biorąc pod uwagę doktrynę wg. Której żyje. I tak jak mówisz sporo osób jest zamieszanych w te afery, ale przeraża mnie fakt, że ludzie zamiast walczyć właśnie z pedofilia to świadomie lub nie ale walczą z kościołem. Powiem jednak więcej: jeden pedofil nie tylko w kościele, ale na świecie to jest za dużo. 20:16, 16.09.2022
Makariusz21:09, 16.09.2022
0 0
Prostym wyznacznikiem jest praca dziennikarska i przedstawiane przez nich przypadki pedofilii. Jest to najbardziej wiarygodny wyznacznik, ponieważ jak wspomniałem, dziennikarz w pogoni za sensacją opisze dokładnie każdy przypadek pedofilli (nieważne czy księdza, ratownika na basenie czy instruktora tańca), gdyż jest to temat, który zawsze wywołuje emocje i generuje ruch. Skoro najwięcej dziennikarskich opracowań dotyczy księży czy ogólnie kk, to co Ty tu chcesz jeszcze rozkminiać? Swego czasu jakiś PiSowiec podał statystyki pedofilów wg zawodu (nie Jaki czasem?), księży tam nie ma, nie wiesz czasem dlaczego, mimo, że to o tych przestępstwach w kościele głównie się słyszy? No właśnie, kto chroni czarną mafię przed odpowiedzialnością za przestępstwa seksualne przeciwko dzieciom? Zastanów się czemu tak jest. PS: jeśli chodzi o nagonkę... napisałeś, że pedofilia w kościele jest najbardziej nagłaśniana, sugerujesz, że media prowadzą nagonkę na kler. Nie przekręcaj. 21:09, 16.09.2022
Stary_mlody_zgred03:15, 17.09.2022
0 0
Teraz już nie rozróżniasz pedofila w sutannie od księdza, tylko wszyscy są czarną mafią.o to mi chodzi, dlaczego chce się cały kościół obwiniać za zdegenerowane jednostki? Skąd taka nienawiść do kk? Zamiast na niego całego najeżdżać, może wystarczyłoby, żeby osoby odpowiedzialne za takie zbrodnie (plus osoby je broniące) zostały przyzwoicie ukarane? Ale nie skupiaj się dalej na tych właśnie jednostkach, równaj z ziemią całą czarną mafię, bo to łatwiejsze przecież. 03:15, 17.09.2022
absolutny03:51, 17.09.2022
0 0
Bo to jest czarna mafia, żyjąca dzięki ciemnocie. Ale skoro ciemnocie to pasuje, to czemu nie. Każda sekta żyje z ciemnoty i ok, niech sobie żyje, ale łapy precz od dzieci. A w tym kk niestety przoduje i tu Makariusz ma rację a Ty zgredzie, nie zaklinaj rzeczywistości. Otwórz oczy. 03:51, 17.09.2022
Promil_pl06:10, 17.09.2022
0 0
@ andzia nie da sie ukryć że dziwny. A wiadomo skąd "panowie" przybyli? 06:10, 17.09.2022
kattebush06:20, 17.09.2022
0 0
@Stary_mlody_zgred - ludzie walczą z pedofilią. To kościół jest przeciwnikiem tej walki - nie zauważyłeś tego? "Zwróćmy uwagę na to, co mówią, i nie dajmy się. Nie dajmy się. I w Kościele się nie dajmy. To że ksiądz zgrzeszył? No zgrzeszył. A kto nie ma pokus? Niech się pokaże". Wiesz, czyje to słowa? Wypowiedział je niejaki Rydzyk podczas rocznicowej mszy zorganizowanej w 29. urodziny Radia Maryja. Później zaczął pokrętnie się z tego tłumaczyć. Za te słowa powinien być dawno usunięty z hierarchii kościelnej. Czy ktokolwiek z kościoła coś z tym zrobił? NIKT. Ryba psuje się od głowy. I to jest właśnie czarna mafia. 06:20, 17.09.2022
Makariusz08:46, 17.09.2022
0 0
Zgredzie, bo to jest właśnie taka czarna mafia. Czemu ludzie winią cały kościół? Bo cały kościół jest winny. Masz wyjaśnione poniżej, nie tylko przeze mnie. Kościół powinien natychmiast zawiesić takiego pedofila i oddać go pod wymiar sprawiedliwości. Nie dzieje się tak, kościół chroni pedofila w sutannie, ukrywa go, przenosi do innych parafii. Co było z tym pedofilem z Dominikany np, taka głośna sprawa, kościół go ukrył i ochronił w Watykanie. I dobrze im to wychodzi, chronią skutecznie. Tyle afer a ktoś siedzi? Heh... 08:46, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:01, 17.09.2022
0 0
Ale macie klapki na oczach! Nie da się tego czytać! Kościół jako taki nie jest przeciwnikiem walki z pedofilią! Otwórzcie te oczy! Kościół jako idea jest odzwierciedleniem sumień zwykłych moralnych ludzi! Czy pedofilia jest w kościele? Tak! Czy jest tuszowana? Tak! A czy na te pytania tak samo nie odpowiecie jeśli spytam się o aktorstwo? Odpowiedź jest identyczna. Każda wspólnota jest tworzona przez ludzi, którzy są tacy a nie inni... Dlatego żadna wspólnota w której skład wchodzą ludzie nie jest idealna. W tym także kościół. Jednak czy można za wszystkie grzechy kk obwiniać księdza, który zgodnie z doktryną wykonuje swoją posługę służąc przy tym ludziom? To co napisałem to nie jest abstrakcja. To jest znaczna większość kleru, która jakby na to nie patrzeć żyje zgodnie z tym w co wierzy.
Jak już napisałem jestem za ukaraniem wszystkich którzy w jakikolwiek sposób przyczyniają się do bezkarności tych zwyrodnialców. Jednak jestem przeciwnikiem mieszania w to całej społeczności kościoła, który z założenia jest przeciwnikiem takich zachowań. To że zdarzają się jednostki które to robią, jednostki które to kryją tworzą oczywiście całe gałęzie hierarchii wstrętnych zboczeńców i tego nie ukrywam. Patrząc jednak na fundamenty na jakich powstał kościół i na jakich znaczną większość duchownych sama ugruntowała swoje sumienie jest to instytucja, która sama w sobie jest bliska ideału. Bo co jest złego w tym, że nie można kraść, zabijać, zdradzać. Żeby być wiernym żonie, mężowi czy przekonaniom, w których wierze wychowywali nas nasi rodzice, a za którymi 10:01, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:02, 17.09.2022
0 0
nieraz ginęli dziadkowie czy pradziadkowie? Makariuszu, sam widzisz że obwiniasz cały kościół a nie samych pedofili. I po raz kolejny trzeba napisać, że przez jednostki cała społeczność danych osób trafia do jednego worka. I nie jest istotne czy tych jednostek jest mniej czy więcej. Jedna osoba to zdecydowanie za dużo. 10:02, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:04, 17.09.2022
0 0
Macie pretensje do kk o pedofilie, to jedźcie na misję do krajów trzeciego świata i zobaczycie jakie zło kryje się pod słowem Kościół. Zobaczcie i zastanówcie się. 10:04, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:06, 17.09.2022
0 0
Trzeba walczyć z ludźmi. Trzeba walczyć ze złem. Z pedofilią! Z JEDNOSTKAMI! W każdej branży czy społeczności, ale nie z całymi organizacjami. Tym bardziej nie z tymi, które są stworzone po to, aby uczyć, aby kształcić, rozwijać czy umoralniać 10:06, 17.09.2022
Promil_pl10:12, 17.09.2022
0 0
@ młody. Tu masz klasyczny przykład jak sprawą molestowania dziecka, ministranta się mataczy, tuszuje, kombinuje. I niestety takie działania rzutują nie tylko na jednostkę, konkretną parafię ale cały kościół. I dopóty takie będą praktyki i zachowania kościoła to wierni będą odchodzić. Co sie zresztą dzieje od dłuższego czasu. To jest nie tylko smutne ale tragiczne i nie do pomyślenia że tego typu przestępstwa są tuszowane i zamiatane pod dywan w imię Boga! https://www.rmf24.pl/regiony/slaskie/news-sprawa-janusza-szymika-nie-bedzie-sledztwa-wobec-4-biskupow,nId,5985395#crp_state=1 10:12, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:15, 17.09.2022
0 0
Ale zakładając Państwa wizję. Czysto teoretycznie (bo żadnych badań naukowych czy danych NIESTETY na ten temat nie ma) okazuje się, że w Kościele jest największą ilość pedofilów. Więc jak to Państwo nazwali czarna mafia została by rozwiązana (przypominam czysto teoretycznie). Czy jeśli następne badanie ilości zachowań pedofilskich wykazało by, że największy odsetek zdarza się wśród sędziów, czy władzę sądowniczą należało by w tym momencie zlikwidować? Albo nie wśród sędziów tylko aktorów ten odsetek byłby najwyższy, zakazano by oglądania filmów, kręcenia filmów czy całkowicie telewizji? 10:15, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:20, 17.09.2022
0 0
Promil, ale ta sprawa jest w toku. Tu jest akurat wina sądu i prokuratury. Jednak to jak dział władza sądownicza w naszym kraju to jest temat na kolejne dwadzieścia postów 10:20, 17.09.2022
kattebush10:35, 17.09.2022
0 0
@Stary_mlody_zgred - zacytuję Cię: "Patrząc jednak na fundamenty na jakich powstał kościół i na jakich znaczną większość duchownych sama ugruntowała swoje sumienie jest to instytucja, która sama w sobie jest bliska ideału. Bo co jest złego w tym, że nie można kraść, zabijać, zdradzać. Żeby być wiernym żonie, mężowi czy przekonaniom, w których wierze wychowywali nas nasi rodzice, a za którymi nieraz ginęli dziadkowie czy pradziadkowie?" Czy Ty w ogóle przeczytałeś to, co napisałeś? Instytucja bliska ideałowi? Serio?? Szkoda, że sami przedstawiciele tej instytucji nie stosują się do zasad. Za wszelką cenę próbujesz - może nieświadomie, ale robisz to - bronić pedofili w kk!! 10:35, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:39, 17.09.2022
0 0
Nie bronie pedofilii. Cały czas to podkreślam. Bronie kościoła. I do tego dążę. Zacznijmy rozdzielać jednostki od całych społeczności 10:39, 17.09.2022
kattebush10:39, 17.09.2022
0 0
Na szybkiego, 2 linki odnośnie tuszowania:
https://oko.press/episkopat-watykan-tuszowanie-pedofilii-lista-biskupow/
https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Tuszowanie-pedofilii-w-kosciele.-Bedzie-15-kolejnych-zawiadomien-na-biskupow
10:39, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:40, 17.09.2022
0 0
Kattebush co jest złego w moralnych zasadach kościoła, że Cię to rozbawiło? 10:40, 17.09.2022
kattebush10:41, 17.09.2022
0 0
Bronisz kościół, który tuszuje pedofilii. Trzymasz razem z nimi. Z tymi, którzy za nic mają nauki Chrystusa. 10:41, 17.09.2022
kattebush10:42, 17.09.2022
0 0
@Stary_mlody_zgred - wskaż mi proszę, w którym miejscu mnie to rozbawiło? To jest tragiczne, a nie śmieszne. 10:42, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:42, 17.09.2022
0 0
Dzięki za linki i co dalej? Czyja to jest wina, że są nazwiska i nic się z tym nie robi? Sądy i prokuratura mają ich na tacy. Ich nie da się już kryć i dalej są wolni... Przecież nie obwiniajcie już wikariusza Kowalskiego, za to, że sądy są nieudolne .. 10:42, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:43, 17.09.2022
0 0
" Czy Ty w ogóle przeczytałeś to, co napisałeś? Instytucja bliska ideałowi? Serio??" 10:43, 17.09.2022
kattebush10:44, 17.09.2022
0 0
Marta Kaczyńska czy Kurski - rzeczywiście stosują się do moralnych zasad kościoła. I nie pisz mi o jednostkach. Bo to one tworzą ten uwielbiany przez Ciebie kk. 10:44, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:44, 17.09.2022
0 0
Bronię kościół, który żyje zgodnie z naukami Chrystusa. Nie powrócili czy ukrywających ich dewiantów 10:44, 17.09.2022
kattebush10:45, 17.09.2022
0 0
@Stary_mlody_zgred - naprawdę uważasz, że to co napisałam - to mnie śmieszyło? Zapytam: potrafisz logicznie myśleć? 10:45, 17.09.2022
kattebush10:46, 17.09.2022
0 0
Wskaż mi w takim razie kościół, który żyje zgodnie z naukami Chrystusa. Podaj przykład. 10:46, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:47, 17.09.2022
0 0
Widzę, że nie dojdziemy do porozumienia, bo takimi argumentami czy przykładami możemy się wymieniać całe życie. Ale dla przykładu odbije piłeczkę, proboszcz mojej parafii jest dobry dla swoich wiernych, trzyma się zasad fundamentalnych kk, jest pomocny, honorowy i mam pewność, że nie jest pedofilem, zboczeńcem ani innym wybrykiem natury 10:47, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred10:50, 17.09.2022
0 0
Kattebush napisałaś to w takiej postaci jakby to Cię śmieszyło. Napisz następnym razem wyraźniej zamiast nieudolnie posługiwać się sarkazmem lub pytaniami retorycznymi... 10:50, 17.09.2022
kattebush10:51, 17.09.2022
0 0
@Stary_mlody_zgred - używam dokładnie Twojej retoryki w swoich komentarzach! Twój proboszcz jest póki co niczym Kot Schrodingera. Ale muszę przyznać Ci absolutną rację w tym, co paręnaście komentarzy niżej napisałeś: jeden pedofil nie tylko w kościele, ale na świecie to jest za dużo. 10:51, 17.09.2022
kattebush10:53, 17.09.2022
0 0
@Stary_mlody_zgred - nie moja wina, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. 10:53, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred11:09, 17.09.2022
0 0
Kattebush kot schrodingera może się odnieś do każdego i to wszędzie? Mojej retoryki? Dobre sobie. Ciężko czytać ze zrozumieniem gdy ktoś niezrozumiale pisze. A połowa dyskusji nie miała by miejsca, gdybyś kulturalnie napisała, że nie było to ironicznie napisane. Skończymy proszę ten temat. 11:09, 17.09.2022
Makariusz11:11, 17.09.2022
0 0
"Makariuszu, sam widzisz że obwiniasz cały kościół a nie samych pedofili." Tak, bo kościołem kieruje papież, biskup itd. To są władze decyzyjne i to oni muszą walczyć z pedofilią w swoich szeregach a niestety ją ukrywają i robią wszystko aby ukryć. Całkowicie odmienne światło rzuciliby na siebie i cały kościół, gdyby z pedofilią walczyli. Również zwykli księża mogliby się zjednoczyć przeciwko pedofilii i wywrzeć głośny apel, sprzeciw, nacisk na papieża, na biskupa, metropolitę itd. Również tego nie robią, co więcej sami próbują tuszować afery w swoich kościołach... Kto ma dokonać zmian, jeśli nie oni? Sprawa jest wyjątkowo prosta, są winni (pedofile, homoseksualiści w kościele) i są winni jak niżej (papież, biskup, kardynał, prymas itd). 11:11, 17.09.2022
kattebush11:13, 17.09.2022
0 0
@Stary_mlody_zgred - ciężko Ci czytać, jeśli masz klapki na oczach. Być może jesteś księdzem - stąd też taka tutaj próba obrony kk. Raz jeszcze napiszę: to, w jaki sposób bronisz kk, świadczy niestety na Twoją niekorzyść. Sam stajesz się obrońcą pedofilii. 11:13, 17.09.2022
Stary_mlody_zgred11:14, 17.09.2022
0 0
Są też niewinni, którzy z tym się nie mają styczności, a przez was są piętnowani 11:14, 17.09.2022
kattebush11:14, 17.09.2022
0 0
@Makariusz - tak, jak napisałam wcześniej: ryba psuje się od głowy. 11:14, 17.09.2022
kattebush11:17, 17.09.2022
0 0
"Są też niewinni, którzy z tym się nie mają styczności, a przez was są piętnowani". Tak. I mogą się wypowiedzieć. Mogą się temu przeciwstawić. Ale słowo klucz - mogą. Może raczej: nie mogą. 11:17, 17.09.2022
Promil_pl11:48, 17.09.2022
0 0
Podobnie jak @ młodemu tak i całemu kościołowi a szczególnie w Polsce brak zwyczajnej ludzkiej pokory. A tutaj sedno problemu: https://mapakoscielnejpedofilii.pl/ ... :( 11:48, 17.09.2022
Antoninka13:53, 17.09.2022
0 0
Sprawa jeszcze nie została wyjaśniona, rozprawa sądowa się nie odbyła, wyrok nie zapadł, a wszyscy tyle mają do powiedzenia. Największa tropicielka pedofili, kattebush, wyczuwa pedofila na odległość i reaguje w następujący sposób, cytuję komentarz kattebush: „@Prawdziwy Ślązak - gdyby cię dupa i wszystko co z nią związane nie interesowała, nie pisałbyś o niej cały czas. Najwidoczniej jesteś kryptogejem. I oby nie pedofilem.”, i dalej: „@Prawdziwy Ślązak - po pierwsze jestem kobietą. Po drugie - Jak widać masz spore doświadczenie w poceniu się. Po trzecie - już niedługo twoje IP zostanie namierzone. Po czwarte - ujawnią się twoje grzechy. A po piąte - dobrze, że się ujawniłeś. Szybka reakcja uchroni innych przed tobą.” Od siebie dodam, że byli już tacy, którzy nieprawdziwe oskarżenia rzucali, czym rujnowali życie przyzwoitym ludziom. Kończąc powiem, nie ma kryształowo czystej grupy zawodowej, wszędzie można znaleźć czarną owcę. 13:53, 17.09.2022
kattebush14:00, 17.09.2022
0 0
@Antoninka - to, co napisałaś poniżej świadczy tylko o tym, jak bardzo jesteś zaburzoną osobą. Mam nadzieję, że przez wzgląd na swoje dziecko szybko się zreflektujesz i zaczniesz leczyć. Zaczynasz być niebezpieczna nie tylko dla siebie, ale przede wszystkim dla dziecka. 14:00, 17.09.2022
Antoninka14:35, 17.09.2022
0 0
@kattebush - jednych podejrzewasz o pedofilię, innym wmawiasz zaburzenia emocjonalne. Weź się ogarnij, prawdopodobnie z Tobą jest coś nie tak. I kropka, koniec dyskusji. 14:35, 17.09.2022
joga14:43, 17.09.2022
0 0
Jeżeli ktoś chciałby poszerzyć swoją wiedzę na temat instytucji KK to polecam profil https://www.facebook.com/andrzej.gerlach.319. a tym którzy bronią instytucji przypomnę .. Zero setki razy przytaczał przykład sędziego który ukradł wiertarkę i to miało znaczyć ze cała "kasta" sędziów to złodzieje i przestępcy i należy ich zgnoić. 14:43, 17.09.2022
kattebush15:10, 17.09.2022
0 0
@Antoninka - zabolał Cię fakt, że zostałaś zdemaskowana. Może teraz zaczniesz myśleć o dziecku,zanim nie będzie za późno? 15:10, 17.09.2022
Promil_pl15:17, 17.09.2022
0 0
Дівчата... будь ласка 15:17, 17.09.2022