Jeszcze parę dni temu rósł tutaj las. W Pogorzycach wycięto mnóstwo drzew - przelom.pl
Zamknij

Jeszcze parę dni temu rósł tutaj las. W Pogorzycach wycięto mnóstwo drzew

14:00, 21.10.2021 Ewa Solak
Skomentuj Pusta przestrzeń po wyciętym na Podstokach fragmencie lasu. FOT. Nadesłane przez Czytelnika Pusta przestrzeń po wyciętym na Podstokach fragmencie lasu. FOT. Nadesłane przez Czytelnika

Mieszkańcy Podstoków w Pogorzycach nie sądzili, że z dnia na dzień krajobraz przed oknami tak bardzo się zmieni. Są zbulwersowani skalą wycinki.

Wycinka na Podstokach trwa z przerwami od września. Ostatnio w rejonie ul. Piaszczystej wycięto 2,7 ha lasu.

Jeden z mieszkańców, Mariusz Celarek interweniował w chrzanowskim Nadleśnictwie. Jego apele nic nie zmieniły. Mieszkańcom nie pozostawiono ani fragmentu pasa ochronnego, tak, jak to udało się wywalczyć np. w przypadku Puszczy Dulowskiej.

Mariusz Celarek napisał list do Nadleśnictwa. Przekazał go również burmistrzowie Chrzanowa, a także skierował do "Przełomu". Cytujemy go poniżej.

Ewelina Boruń, zastępca nadleśniczego w Nadleśnictwie Chrzanów mówi, że wycinka obejmuje tylko fragment lasu.

- W tamtym rejonie drzewa wrastały już w drogę, ingerując w sieć elektryczną, co miejscami było niebezpieczne. Poza jedną osobą, nikt nie kwestionował w tamtym rejonie naszych działań. Wycinka była planowana, a w zamian zasadzimy tam niskie drzewa i krzewy. Środek terenu natomiast obsadzimy drzewami wysokimi - mówi Ewelina Boruń.

List Mariusza Celarka:
"Do wszystkich zainteresowanych lasami.
My mieszkańcy dzielnicy Podstoki chcemy Wam Nasze Lasy Państwowe, a w szczególności Nadleśnictwu w Chrzanowie podziękować za pomoc w kształtowaniu naszego krajobrazu.
Dzięki Waszej ciężkiej pracy, Waszych harwesterów i pił, nie musimy już patrzeć na ten stary okropny, niemal stuletni las sosnowy, a dzięki Wam mamy możliwość w realu zobaczyć tzw. zrębnię całkowitą, no i komin ciepłowni (a być może wkrótce spalarnię śmieci...!)
Co za ulga...(!)
Sądzę że naszą opinię podzielą wszyscy ci, co przychodzą tu na spacery, biegają, jeżdżą na rowerach z naszego Chrzanowa i Gminy.
Sprzedaż drewna odbywa się bez "marnotrawstwa"(cytat leśników) jakim byłoby zachowanie pasa ochronnego w sąsiedztwie budynków, dzięki całkowitej wycince wszystkich drzew. Wy leśnicy macie bezpieczne etaty za nasze podatki i zapewne pokaźne premie, a nasze Państwo środki w budżecie centralnym.
A drewno popłynie do Chin od których może zakupimy węgiel i będziemy oddychać wspaniałym smogowym powietrzem.
Darz Bór!
Czyńcie Sobie (NADAL!) Ziemię Poddaną.
Z wyrazami głębokiego SZACUNKU,
Mariusz Celarek
mieszkaniec i podatnik
Gminy Chrzanów"

(Ewa Solak)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(78)

mrozofmrozof

0 0

Ewelina Boruń jest daremna, powtarza pierdoły swoich propisowskich przełożonych...a prawda taka że muszą wycinać i sprzedawać bo budżet im się nie spina bo zabrali im 1/3 kasy na inne cele i muszą jakoś dziury łatać ...a druga sprawa wydatki specjalne na życzenie ministerka lub premierka ... na to też kasa musi być odłożona :D 14:05, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

Wziąłem dzieciaki do lasu żeby się wyciszyć. Większy hałas niż na Alejach Jerozolimskich w Wa-wie. Tną wszystko gdzie i jak popadnie.. 14:20, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

To w końcu jaka prawda ''my mieszkańcy'' czy jeden nawiedzony Celarek? 14:27, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AAAAAA

0 0

Wszystkie lasy Nadleśnictwa Chrzanów są lasami ochronnymi, w ogóle nie powinni ich wycinać. Niestety, to nie koniec masakry w tym rejonie: https://mapy.lasyiobywatele.pl/zanim-wytna-twoj-las.html 14:47, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dimetzdimetz

0 0

regularnie chodze na spacery po pobliskich lasach libiaza i wlosy sie jeza na glowie jak widze te wycinki. wiem jak ten las wygladal lata temu a co teraz z niego zostaje. totalne nieporozumienie. wiem ze na rynku brak drewna ale te zmasowane wycinki sa duza przesada. 14:53, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hotinhotin

0 0

Chrońcie lasy zbierając makulaturę,a nie tylko protestować! 15:00, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Białoruski mAzBiałoruski mAz

0 0

Trzeba drzewo ściąć, bo na chuj tyle zieleni
W oczach się pierdoli czas na papier to zmielić 15:52, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adaś NiezgódkaAdaś Niezgódka

0 0

Banaś powinien zadziałać. 15:59, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiejkaPiotrSiejkaPiotr

0 0

"Lasy zawsze wierne Polsce - szczególnie teraz, gdy nasz kraj jest tak brutalnie atakowany" - Beata Kempa o fladze na siedzibie Generalnej Dyrekcji Lasów. Jakie lasy? 17:05, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Leśnicy miejcie kręgosłupy i powiedzcie w końcu NIE barbarzyńcom wydającym wam rozkazy! Naprawdę dla wrastających drzew w jezdnie trzeba wyciąć trzy hektary lasu? Nie róbcie z nas idiotów! 17:21, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

"jdowbecki"; prawda jest oczywiście taka, że jakiś nawiedzony mieszkaniec robi zadymę o nic. Przecież tam dalej jest las. Przynajmniej tak jest napisane i narysowane w "planie urządzenia lasu". Dokąd w tym świętym dokumencie będzie napisane, że tam jest las, to las tam jest. Każdy leśnik, jako człowiek mądry i wykształcony, fachowiec znający się na zasadach prawidłowej gospodarki leśnej, mu to wytłumaczy. Wytłumaczy mu również, że to, że tam nie ma żadnego drzewa, a tylko zdewastowany ugór pełen wykrotów, to tylko jakiś omam wzrokowy, a on (ten nawiedzony mieszkaniec) jako człowiek prosty i nie rozumiejący zasad prawidłowej gospodarki leśnej, nie rozumie, że to nie ma żadnego znaczenia, bo tam nadal jest las, nawet jak go chwilowo nie ma i przez najbliższe kilkadziesiąt lat nie będzie. Jeżeli nadal przez jakieś 30 lat będzie miał złudzenie, że lasu tam nie ma, to zawsze będzie mógł przyjść do nadleśnictwa i tam mu pokaże się na planie urządzenia lasu, że las jest. Jawne rżnięcie głupa, mówienie na "białe" "czarne" i odwrotnie, to obecnie obowiązująca linia komunikowania się władzy i jej przy..... ze społeczeństwem, które przecież zdaniem władzy i tak jest głupie, więc kupi każdy greps, nawet ten najbardziej prymitywny. Najśmieszniejsze w tym jest to, że to działa. 19:37, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaro1jaro1

0 0

wchodzę na google - las jest.. kawał lasu. Był i będzie, dopóki nie zaktualizują obszaru. Zrobię sobie zrzut ekranu i las będzie zawsze. 20:30, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

andziaandzia

0 0

Jeszcze parę dni temu wszędzie było więcej lasu . Rondo w Kroczymiechu to jedna wielka pustynia.
Dopóki PIS i Minister (pożal się Boże ) Środowiska Pan Woś będą u władzy dłużej - wszystkie nasze polskie lasy "wyjada " do Chin . 21:38, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

A co byśmy mieli, gdyby się to ziściło?; https://www.wprost.pl/kraj/523811/wikileaks-tusk-chcial-finansowac-roszczenia-za-odebrane-mienie-d.html/ dopiero by rżnęli, żeby odzyskać wyłożoną kasę!!! 22:18, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

andziaandzia

0 0

@dowbecki ..https://wiadomosci.onet.pl/kraj/lasy-panstwowe-prywatyzacja-pomysl-pis/z9vjj51 22:25, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Ha, ha, ha, andzia podpiera się artykułem ''niezależnego'' medium onetu, który pierze mózgi takim jak ona, ta ustawa ma umożliwić pozyskiwanie gruntów leśnych pod inwestycje takie jak drogi, koleje, zakłady a w zamian inwestor musi oddać taki sam areał LP pod nasadzenia, aby areał lasów się nie zmniejszał; https://www.money.pl/gospodarka/sejm-forsuje-kontrowersyjna-specustawe-chodzi-o-lasy-panstwowe-6671198622681632a.html, czyli jak niby ma wyglądać ta prywatyzacja? 10:16, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AAAAAA

0 0

Obywatele znajdują się w stosunku do LP na podobnej pozycji jak mieszkańcy bloku Alternatywy 4 wobec Anioła :-) Dopóki partyjne plecy za nimi będą stały, ogon będzie dalej machał psem. 11:59, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Po co wam las w Pogorzycach jak jest pod Berlinem???? 12:12, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

andziaandzia

0 0

@jdowbecki reasumując : prywatyzacja lasów po pisowsku polega na tym , że KTOŚ TAM ( czytaj : swój ) daje w pole a w zamian otrzymuje las.
12:42, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

andziaandzia

0 0

"daje pole a w zamian otrzymuje las"- tak miało byc. 12:43, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Andziu przeczytaj dokładnie ustawę i zabieraj głos a nie polegaj na portalu dla lemingów!!! 12:54, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan NawakJan Nawak

0 0

Siema!!! „Nie było nas, był las, nie będzie nas, będzie las”!!! A teraz z innej beczki, innych ust − MĄDRZY LUDZIE CHOWAJĄ LIŚCIE!!! Gdzie??? Najlepiej w lesie! A jak nie ma lasu??? To go zasadź!! A teraz wielki Człowiek powiedział – „Siadła wrona na czole wyniosłej jodły. Spojrzała władczo wokół i wydała okrzyk zwycięstwa. Tej wrzaskliwej zjawie wydaje się prawdziwie, że jodła zawdzięcza jej wszystko: swój byt, wysmukłą piękność, trwałą zieleń, siłę w walce z wichrami. Godny podziwu jest ten tupet wrony…….” Odrobina empatii i zrozumiemy wszystko!!! No to co chłopcy!!! Należy płodzić, sadzić a nie narzekać!!! ZARAZA!!! 12:58, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

andziaandzia

0 0

@jdowbecki daruj sobie ten protekcjonalny i ton przejdż do tematu dyskusji.
Dlaczego wycina się setki hektarów lasów w całej Polsce i kiedy się to zakończy. 14:10, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

A dlaczego jak rolnicy coś posieją, czy posadzą, to zbierają swoje plony??? 14:42, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiejkaPiotrSiejkaPiotr

0 0

Jtchórzewski, wybaczam Ci, jak zwykle, brak elementarnej uczciwości, bo w końcu dostajesz pieniądze za swoje w-pisy. Wycinają las, aby mieć pieniądze do rozdawania. I to jest oczywiste. W normalnym świecie czarne jest czarne, a białe jest białe. 15:25, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Z @jdowbecki nie ma sensu dyskutować, porównuje ogórki czy kapustę do drzew i nie widzi różnic między nimi. Jego zadaniem nie jest rozmowa a burzenie rozmów. Lasy są po to aby pozyskiwać z nich drzewa, ale trzeba to robić z głową, selektywnie. To co obecnie jest robione można nazwać brutalnym i debilnym niszczeniem przyrody, ekosystemu, siedlisk zwierząt etc. Wycina się tysiące hektarów drzew a później idioci z rządu mówią o smogu i zmuszają ludzi do wymiany pieców. Tak, ci sami idioci, którzy wcześniej nakazali niszczyć naszą osłonę, czyli lasy. Co tu więcej dyskutować, każdy inteligentny człowiek widzi co jest grane a @jdowbeckiego misją jest obrona pisowskiego dziadostwa i jak widać, chyba mu dobrze płacą, bo siedzi tu od rana do wieczora. 15:44, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Żyliście wtedy kiedy te lasy były sadzone? było to kilkadziesiąt lat temu a teraz kiedy dorosły, to ten plon trzeba zebrać, posadzić nowe, żeby za kilkadziesiąt lat znowu rżnąć, na tym polega gospodarka leśna, bo nie jest to tak jak z ogórkami czy kapustą, zbieranie plonów corocznie!!! 16:41, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

A jtrolicki poruszasz sie po okolicy? Bo ja jak żyje takiej rzezi nie pamiętam. Zaczynając od Puszczy Dulowskiej, przez lasy na Kroczymiechu, Sieszy, teraz Pogorzcach. Gdzieś nie tną? Nie nazywaj cięcia w pień "gospodarką. Leśnicy jak marionetki wykonają polecenia polityczne z centrali. Niestety trzeba będzie pokoleń aby przywrócić stan drzewostanu do równowagi. Dramat, dramat na drzewach! 17:04, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

@jowbecki czytasz kurde co ja piszę? CIĄĆ!!!, ale z głową, selektywnie i nasadzać a nie rąbać tysiące hektarów zostawiając polany i niszcząc przy tym domy zwierząt, runo leśne i cały ekosystem, bo las kurde to nie tylko kasa w oczach jakiegoś chciwego nadleśniczego czy ministra z PiSu, ale całe znajdujące się w im życie, od bakterii po jelenia i nasze zdrowie, bo lasy dają tlen, pochłaniają dwutlenek i zatrzymują smog.. Nawet PO nie była tak perfidna i szkodliwa jak PiS, cięcie odbywało się selektywne właśnie, więc nie chrzań mi tu farmazonów. Ty chłopie stań się albo neutralny albo przestań bronić tych pisowskich bandytów, bo osiem lat dziadostwa PO już mieliśmy, teraz dobiega osiem lat barbarzyństwa pisowskiego. Ta zasrana banda zaczęła od Puszczy Białowieskiej, aż się bandyta Szyszko przekręcił, nie wypaliło to postanowili wyrąbać całą Polskę. 18:48, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ Makariusz dokładnie i uzupełniając. Jak to można robić po ludzku widać na piaskowniach w Sierszy i Jaworznie Koźmin, gdzie wycinano drzewa w kolejnych latach wybierając przy tym pisanek. W to miejsce od razu sadzono nowe drzewa i dzisiaj w obu miejscach już są piękne drzewostany, liściaste, iglaste i mieszane. To co można zobaczyć dzisiaj to cięcie w pień pod presją czasu. Miejsce wycinki ze śmiechami, nie ułożonymi i posortowanymi gałęziami,. Po prostu serce się kraje jak sie na to patrzy. Panie Celarek tak jak proponuje @ Adaś Niezgódka. Zebrać podpisy okolicznych mieszkańców i złożyć formalny wniosek do NIK o zbadanie zasadności tej wycinki. Jeśli teraz za to nie odpowiedzą to kiedyś na pewno. Sory leśnicy jesteście zniewoloną grupą zawodową ale to Was nie zwalnia z odpowiedzialności za to co robicie, Nie wierzę w to że nie wiecie co robicie i wbrew temu czego Was uczono i co jest Waszą misją jeśli chodzi o ochronę i troskę o środowisko a szczególnie lasy! 19:38, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiejkaPiotrSiejkaPiotr

0 0

Jtchórzewski - zasadziłeś swoje posty, teraz je wytnij! To naturalne postępowanie. Już, już... Piła do ręki i wycinaj. A od lasu wara, tchórzu. 19:56, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

''Nie nazywaj, cięcia w pień gospodarką'' jednotysięczny a od kiedy to w lasach sadzi się drzewa pojedynczo??? ''Ta zasrana banda zaczęła od Puszczy Białowiejskiej'' a jak nazwiesz Makary tą bandę w Bawarii??? https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-08-20/niemcy-wycinaja-lasy-z-powodu-kornika-tam-mozna-prowadzic-racjonalna-polityke-lesna/ czyli są równi i równiejsi, tam komisja europejska nie zakazała, grożąc karami!!!!!!!!!!!! 20:30, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiejkaPiotrSiejkaPiotr

0 0

Panie Sędzi, przepraszam, że zabiłem, ale przecież w Niemczech też się zabija - strategia jtchórzewskiego. Przepraszam, Panie Boże, że kłamię i oszukuję ludzi za pieniądze, ale inni też tak robią... Miłej nocy z podręcznikiem logiki, tchórzu. 20:37, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Jestem Polakiem, nie interesują mnie potomkowie goebells'a. Wiadomo, że UE rządzą m.in Niemcy, więc sami się karać nie będą. 20:39, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Ale innych karać mogą i ci ukarani mają siedzieć cicho i na wszystko się zgadzać, bo tak chcą teraźniejsi targowiczanie??? 21:05, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Nie, dlatego w tym obszarze całkowicie popieram działania rządu. UE ma z nas korzyść gospodarczą i tranzytową, to ma im wystarczyć. Jak widzę antypolskie gnidy w PE typu spurek czy tusk to mnie krew zalewa i zastanawiam się czemu te gnidy nazywają się Polakami. Kiedyś za takie coś była zdrada stanu i sznur na widoku publicznym, dziś robią co chcą. 21:21, 22.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ jtrolnickiemu skończyły się argumenty, centrala nie dosyła wytycznych to pisze głupoty byle zakryć twarde posty obnażające te karygodne działania. Odpowiecie i za to i za konie w Janowie też! 10:00, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

absolutnyabsolutny

0 0

cyt; ''leśnicy, jesteście zniewoloną grupą zawodową, ale to was nie zwalnia od odpowiedzialności'' itd. Czy to Wam czegoś nie przypomina ? Np. innych grup zawodowych ? Nie układa Wam się to w jedną, logiczną całość ? Co się dzieje w dużych metropoliach, gdzie tlen to towar deficytowy ? A gdyby tak jeszcze ograniczyć jego ilość dostarczaną do organizmu, tłumiąc swobodne oddychanie maską ? A co tam, zróbmy jeszcze zakaz wstępu do lasów, po co się ma motłoch dotlenić ? Ooo, nie pykło z tym zakazem wstępu, bo nawet najgłupsi to wyśmiali...hmm...cholera...Eureka !!! Wytnijmy je w pień !!! Mało ? No to pozbawmy organizmy resztek odporności, przyjmując coś, co nazywane jest szczepionką, zamknijmy do końca twór, zwany służbą zdrowia i...resztę sami sobie dośpiewajmy. Ale to tylko taka moja teoria spiskowa. 11:47, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Warto poświęcić chwilę i zobaczyć, szczególnie zdjęcia satelitarne lasów w Polsce no i dwa słowa o zakazie @ absolutny wstępu do lasów: https://www.youtube.com/watch?v=EhUorE7S1Ho 12:16, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Absolutny wstęp do lasu byłby wtedy, gdyby POpapranym udało się sprywatyzować lasy, aby tą kasą spłacić roszczenia żydowskie; https://wydarzenia.interia.pl/prasa/news-wsieci-rzad-chcial-sprzedac-polskie-lasy-by-splacic-zydow,nId,1591990/ 12:39, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

absolutnyabsolutny

0 0

Wielka szkoda, że tylko jednostki zaczynają dostrzegać problem. A tu troszkę prawdy, niby z ciut innej beczki, ale myślący powiążą temat; https://www.youtube.com/watch?v=AWU5C2_uLS0 12:41, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

absolutnyabsolutny

0 0

jdowbecki, a co to za różnica, kto morduje te lasy, a przy okazji i nas, PO, czy PIS ? PIS robi to bardziej finezyjnie ? 12:45, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Poprzednicy nie cięli było źle; https://podroze.onet.pl/polska/podlaskie/puszcza-bialowieska-degradacja-postepuje-drewno-gnije-a-mieszkancy-nie-moga/n7qvd59, teraźniejsi tną też źle, to kiedy będzie dobrze??? 13:57, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JazGMJazGM

0 0

A może by pan Mariusz Celareki jego sąsiedzi założyli jakąś wspólnotę, zrobili składkę i wykupili len kawałek lasu na własność. Bo wypowiada się on tak, jakby był współwłaścicielem tego lasu. 14:30, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiejkaPiotrSiejkaPiotr

0 0

Las jest między innymi ich. Jest wszystkich obywateli. A tymczasem kilka osób na górze zdecydowało, żeby wycinać, co się da, aby były pieniądze na rydzyków, ziobrów i bąkiewiczów. Niszczy się Polskę, a klakiery typu tchórzewski za pieniądze to pochwalają. Tchórzu, przedstaw się, aby dzieci wiedziały, kto za pieniądze zniszczył im kraj. 15:43, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Klakierze, ustosunkuj się do artykułu twojej wyroczni onetu z 2013 r.!!! 15:55, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Siejka skończ pierdzielić,za chwilę będziesz dowodził,że mój las jest twój,bo to dla dobre dla zielonego ogólnego dobra,czyste lewackie myślenie,komuchy mają to do siebie,że wielce chcą rozporządzać zwłaszcza nie swoja dupą....... 16:21, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Ps Wbijcie w końcu sobie to tępych łbów,że od 1989 mamy ponoć kapitalizm(sami tego chcieliście),w tym systemie nikogo nie interesuje zdanie tego czy innego Siejki,liczy się tylko zysk.......... 16:28, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiejkaPiotrSiejkaPiotr

0 0

Nie, po pa pa, Twoja definicja obejmuje kapitalizm XIX-wieczny. Obudź się, mamy XXI wiek. Jesteś w niedoczasie. 18:05, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiejkaPiotrSiejkaPiotr

0 0

A w kwestii posiadania lasu w ogóle odleciałeś w kosmos. Wycięto las publiczny, chłopie, nie Twój. Chcesz wyciąć swój - wycinaj. I przestań gadać o kapitalizmie, komunizmie, lewakach itd., bo mówimy o lesie, nie o polityce. Aż dziw, że nie przywołałeś jeszcze Boga, Honoru i Ojczyzny. 18:09, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

No i co z tego,że mamy ten XXI wiek jak zasady obowiązują z XIX? Dla wielkich korporacji nie liczy się nic innego oprócz zysku,mają w dupie ludzi,środowisko czy jakieś tam zasady moralne,że pewnych rzeczy się nie robi. Poczytaj sobie jak wczoraj pałowali i gazowali indian w Gwatemali w imię zysku szwajcarskiej korporacji wydobywczej...........https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-gwatemala-akcje-protestacyjna-przeciwko-szwajcarskiej-spolce,nId,5600200 18:17, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Siejka No i co z tego,że wycięli? Złamali jakieś prawo? Wycięli bo mogli,i dobrze zrobili,za chwilę do niczego by się nie nadawał tylko na opał...... 18:22, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Mam nadzieję ż NIK to stwierdzi czy złamali. Ale argumentacja niczym z piaskownicy "W tamtym rejonie drzewa wrastały już w drogę" dawały prawo do wycięcia trzech hektarów lasu? 19:01, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Miałem takiego sąsiada,protestował bo samochody drogą przed jego domem jeździły,twierdził,że za dużo ich,nie docierała do niego argumentacja,że droga po to jest ,aby po niej jeździć(oczywiście w zgodzie z przepisami),tak samo jest z obrońcami lasów,wielkie oburzenie,że Nadleśnictwo go wycięło,po to był sadzony lata temu aby go wyciąć w swoim czasie....... 19:09, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

@po pa pa kiedy był sadzony i kto go sadził? 20:00, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiejkaPiotrSiejkaPiotr

0 0

Nie, las jest po to, by produkować tlen i pochłaniać dwutlenek węgla. Biologia, szkoła podstawowa. 20:15, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Makariusz Na pewno nie sadził go pan Celarek,aby teraz rościć sobie do niego jakieś prawa............ 20:36, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Panie Siejka Jako minirolnik rolnik też mam uprawy zbóż i kukurydzy. Rośliny te także pochłaniają CO2 i produkują tlen.Czy łaskawie mogę je zebrać? 20:39, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Szaleństwa zielonej ekołuni ciąg dalszy.....https://www.tvp.info/56478290/sylwia-spurek-odsylamy-mieso-i-mleko-do-historii-europoslanka-pokazala-dokument-parlamentu-europejskiego 20:43, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

To kto sadził te drzewa @po pa pa? Rzuciłeś swój argument o treści "Nadleśnictwo go wycięło,po to był sadzony lata temu". Kto sadził ten las około 100 lat temu, że rości sobie prawa do jego zniszczenia? Znasz odpowiedz czy bawisz się w @jciuleckiego i tylko klepiesz, byle klepać? 20:48, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Makariusz A niby skąd mam wiedzieć kto go sadził? 100 lat? Skąd ta informacja o wieku drzewostanu? Nawet jak ktoś go sadził 100 lat temu to nie po to aby ładnie wyglądał ,tylko aby były z niego korzyści w przyszłości(drewno użytkowe)......... 21:02, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

To po co piszesz, że był sadzony po to aby go ciąć? Zerknij na mapę z XVIII wieku: https://image.prntscr.com/image/CqHgdOfDQxas8jpYZYQ6GA.png 21:05, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Ale jaja, jest las, ale nie istniały wtedy nadleśnictwa ani Lasy Państwowe. To dopiero kabaret, natura zasiała las... Hmmm... Kto więc rościł sobie prawa do jego wycięcia, skoro go nie sadził? PiS? Nie pisz następnym razem, jeśli nie masz pokrycia w argumentach. Na mapach z wieku XVII też las stoi, hmmm... Niestety...las przetrwał Wielką Wojnę, najazd hitlerowców, baaaa, nawet przetrwał rządy złodziei z PO, dopiero dali mu radę barbarzyńcy z PiSu... O ironio! 21:10, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Makariusz Człowieku las sadzi się po to aby go w przyszłości wyciąć,a nie po to aby pan Siejka się zachwycał jego wyglądem,że uprawa trwa kilkadziesiąt lat to odczuwanie społeczne jest bardzo negatywne gdy dochodzi do zbioru plonów.... 21:10, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Makariusz Kto jest w chwili wycinki właścicielem terenu na którym rośnie las? Nadleśnictwo Chrzanów? Chyba tak..Dziękuje za uwagę.... 21:13, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

"Makariusz Człowieku las sadzi się po to aby go w przyszłości wyciąć" Ponawiam pytanie, kto go więc sadził? Powtórzę, masz argumenty, czy klepiesz, byle klepać jak @jciulecki? Tu nie chodzi o to, kto jest jego zaborcą, ale o to, że stwierdziłeś, że po to był zasadzony aby go teraz wycięto. Zwyczajnie napisałeś wierutne kłamstwo. Dziękuję za uwagę, jak to piszesz. Aaaa czekaj, to kto go sadził? Odpowiesz? 21:34, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Makariusz Pewnie,że odpowiem,nie wiem kto go sadził,ale na pewno go sadził z myślą,że za X lat ktoś na nim zarobi jakieś pieniądze,każdy normalnie myślący człowiek w kwestii zarobku podejmuje racjonalne działania krótko lub długoterminowe,nikt nie sadzi lasu aby rósł tylko aby wyrósł.Że ta uprawa trwa kilkadziesiąt lat,jest bardzo podatna na zawirowania historyczne i zmianę właścicielską,mógł go zasadzić jakiś szkopski bauer,ale dostał kopa o Armii Czerwonej,a potem nastał PRL i wszystko się zmieniło.... Dla sosny to tylko mały wycinek czasu...... 21:49, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

A co jeśli las zasiała natura? Bierzesz taką ewentualność pod uwagę czy nie bardzo? 21:54, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

makariusz Oczywiście,że biorę,tylko jest kwestia taka,że obecnie właścicielem terenu jest Nadleśnictwo Chrzanów i postronnym osobom nic do tego co oni robią na swoim terenie,jeżeli te działania są zgodne z prawem,przecież to kurwa jest Konstytucyjne prawo....... 22:01, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Tak myślałem, że jesteś jak @jciulecki.... "Tu nie chodzi o to, kto jest jego zaborcą, ale o to, że stwierdziłeś, że po to był zasadzony aby go teraz wycięto", najpierw piszesz, że zasadzono go po to aby wyciąć a teraz odwracasz kota ogonem o właścicielu. Jeszcze się denerwujesz używając niecenzuralnych słów a może rano dzieci to przeczytają... Oj @po pa pa... Na szczęście nikt wcześniej nie korzystał z "konstytucyjnego prawa" i nie ciął tysięcy hektarów lasów aby później go sprzedać chińczykom a Polakom zaoferować cenę 1500zł za kubik.... Czyli poprzednie rządy były złe. Tak jeeeest, masz racje :) 22:08, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Czyli co wiemy z naszej rozmowy? Skłamałeś twierdząc, że "po to był sadzony lata temu aby go wyciąć w swoim czasie". Rozmowę można zakończyć, rada taka aby nie pisać w przyszłości czegoś o czym się nie ma pojęcia. Aaaaaaa właściciel... :) 22:11, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Makariusz Nużąca jest dysputa z tobą na łamach tego portalu... Krótka piłka,jakie to przestępstwo wystąpiło przy wycince lasu pod Pogorzycami? Tylko szybko paragrafy proszę,jeżeli nic nie macie to zamilczcie na wieki bo za duży ślad węglowy zostawiacie...... 22:15, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

To może w cztery oczy chcesz ze mną o tym pogadać, skoro nuży cię dysputa na tym portalu? Co robi Jarek, gdy pomyśli o seksie? -Odwraca kota ogonem.... Zachowujesz się tak samo, szkolą was do tego? Nikt tu nie pisał o prawie ani przestępstwach a jedynie o poszanowaniu natury i choćby pokrzywdzonych obywateli. PiS myśli, że da 500+ i wsparcie np w postaci laptopów dla patusów i wszystko gra? Nie, nie gra. Żelazny elektorat pomoże wygrać kolejne wybory a resztę można olać? M.in Pana Celarka? 22:23, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Makariusz Szczerze? W dupie mam Jarka z kotem,jeszcze głębiej mam Tuska z kolesiami,społeczeństwo polskie jest za głupie,aby zrozumieć,że zostało spolaryzowane specjalnie na POPIS ku uciesze innych sił zewnętrznych,które robią niesamowite pieniądze na tym,że Polacy sobie skaczą do gardeł...... 22:31, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Ja też, ale po tobie tego nie widać.... 22:50, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Makariusz Pamiętaj,w życiu jak to w życiu zawsze musisz wybrać mniejsze zło,bo dobro to praktycznie nie istnieje,zresztą natura jak to natura zawsze dąży do destrukcji..... 22:55, 23.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hocan14129hocan14129

0 0

uwagę czy nie bardzo? 10:59, 24.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Czemu i dlaczego .... ? https://www.youtube.com/watch?v=MHB-Y7c1DDI 11:39, 24.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%