Chrzanów
Na torach trwa praca, pociągi nie kursują
Między Chrzanowem i Trzebinią trwają roboty przy wzmacnianiu nasypu kolejowego. Na czas ich trwania została wprowadzona komunikacja zastępcza.
- Od 25 maja na odcinku 150 metrów trwa wzmacnianie nasypu między Trzebinią a Chrzanowem, Zastosowanie geowłókniny oraz geokraty zabezpieczy podłoże, a specjalne pręty stalowe, tzw. gwoździe gruntowe, umocnią skarpę. Prace zapewnią stabilne oparcie torom, po którym będą mogły jeździć cięższe pociągi - tłumaczy Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Roboty mają się zakończyć 31 lipca. Podróżni korzystają z autobusowej komunikacji zastępczej.
Komentarze
10 komentarzy
Ludzie zadają pytania a dziennikarze publikują gotowe przedruki PKP PLK? To chyba powinien być artykuł promocyjny ;-) a tak na poważnie to chyba nic trudnego dla dziennikarza przekazać pytania adresatom i opublikować na łamach portalu i gazety. Osobiście nie raz pisałam meile do PKP z nurtującymi mnie pytaniami i szczerze odpowiedzi nie otrzymałam, zatem prośba do mediów bo inaczej będziemy żyli w świecie przechwalanek publikowanych przez spółki PKP i przedrukowywanych do mediów
Prośba do pana Oratowskiego aby "podpytując" PKP o plany związane ze stacją w Chrzanowie zapytał również o plany związane z zabytkowym (mimo wszystko) dworcem w Trzebini. Co jest planowane w budynku stacyjnym. Oprócz fajnej pizzerii nic tam nie ma. A kiedyś była poczekalnia, restauracja i przede wszystkim kasy biletowe. Czy planowane jest ich ponowne uruchomienie ? No i przede wszystkim pytanie odwieczne co z biletomatem na stacji Chrzanów Sródmieście.
@Kapitan Bols zapraszam na forum przełomu do wątku Dworce PKP w Chrzanowie z lat 2010 do 2019 https://przelom.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=3305&hilit=dworce+pkp poczytaj wyciągnij wnioski, jak jak widzę jakie działania podejmują kolejni radni i burmistrzowie i zarządcy infrastruktury z plk to ręce opadają
I trwają te roboty, trwają, trwają, lata lecą i nic z tego nie wynika. W telewizorze rządzący mówią i każą mi wierzyć, że w ciągu pięciu lat wybudują największe lotnisko w tej części świata i 1 800 kilometrów linii szybkich kolei z całej Polski do niego, a tu 80 kilometrów istniejącej (istniejącej) linii z Krakowa do Katowic nie mogą wyremontować (tylko wyremontować) już od 10 chyba lat, a do 20 km do Oświęcimia zabierają się od chyba pięciu. W d.... mam takie inwestycje.
Trudno mi się z tobą nie zgodzić. Teraz jednak są inne sposoby na zasłonięcie widoku z okna pociągu jak choćby ekrany akustyczne. Budynek się wyburzy, ekrany się wstawi i gitara, a zresztą czy to konieczne ? I tak większość wpatrzona jest w ekrany swoich smartfonów.
Ależ ten napis budynek do rozbiórki wisi sobie dobre 10 lat. O planach jego wyburzenia oraz zrobienia w jego miejscu parkingu też można było poczytać. Niestety ale dworzec przy Fabrycznej wygląda jak slumsy, z jednej strony PKP latami nic tak nie robiło przyglądając się biernie aż się samo zawali z drugiej strony włodarze Chrzanowa też problemu nie widzieli z wizytówką miasta widzianą z za okna pociągu więc nic z tym nie zrobili choć w innych miastach z powodzeniem się dało.
Kiedyś będąc na stacji zauważyłem na budynku dworca tabliczki z napisem "Budynek do rozbiórki" także los jego jest przesądzony.
Panie Marku, bardzo dziękuję. Swoją drogą pięknie to będzie wyglądało: nowe tory, nowe perony a obok taka "śliczna" wizytówka miasta...
Z tego co wiem remont nie obejmuje budynku dworcowego. Zapytam jednak o dokładny o zakres prac na stacji
Rozpoczęła się także modernizacja głównej stacji w Chrzanowie. Zdemontowano już kilka torów, sieć trakcyjna została nad dwoma torami. Niestety nie ma nigdzie nawet ogólnej informacji jak stacja będzie wyglądała po remoncie. Czy wyremontowane zostaną wyłącznie perony, powieszona zostanie nowa sieć trakcyjna, zainstalowane nowe urządzenia sterowania ruchem oraz powstanie przejście podziemnie zamiast kładki. Ale czy to koniec? Co się stanie ze straszącym od wielu lat budynkiem dworcowym? Czy perony pozostaną w tych samych lokalizacjach? Przykład Trzebini pokazuje, że po 1. zmieniła się liczba peronów, a po 2. widać już, że będą przesunięte w stosunku do stanu dotychczasowego. Ktoś z czytelników posiada jakieś bardziej szczegółowe informacje? A może Przełom zechciałby zadać te pytania zlecającemu przebudowę?