Trzebinia
Pierwszy rok rządów Jarosława Okoczuka. Co się udało, a co nie?
Mija rok od zwycięstwa Jarosława Okoczuka w I turze wyborów na burmistrza Trzebini. Jak oceniacie jego pierwszy rok rządów? On sam ocenia go na piątkę z minusem. Jego największy konkurent w zeszłorocznych wyborach na burmistrza, Grzegorz Żuradzki, stawia notę zdecydowanie niższą - dwójkę z plusem.

- Miniony rok był udany dla gminy - mówi Okoczuk.
I wylicza, co udało się zrobić:
- wprowadzić Kartę Trzebińską,
- wdrożyć program opieki wytchnieniowej dla opiekunów osób niepełnosprawnych ze znacznym lub umiarkowanym,
- ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji budowy drogi gminnej, która połączy ul. Długą i Krakowską w Młoszowej,
- oddać do użytku zrewitalizowany teren wokół zalewu Chechło,
- wybudować nowy budynek sanitarno-socjalny na Balatonie.
Jego konkurent w wyścigu o fotel burmistrza ma zdecydowanie mniej entuzjastyczną ocenę poczynań nowej władzy.
- W skali od 1 do 5 ten rok sprawowania władzy w Trzebini przez ekipę burmistrza Okoczuka oceniam na 2 z plusem. Większość obietnic wyborczych pozostaje niezrealizowania. Karta Trzebińska, którą teraz się wprowadza, tak naprawdę jest wielką niewiadomą. Nikt nie pokusił się o analizę skutków finansowych tego przedsięwzięcia. Kolejna sprawa - obwodnica. Słyszymy o jakiejś koncepcji na drogę gminną, która ma być obwodnicą drogi krajowej?! To jakieś nieporozumienie. Bez ścisłej współpracy z zarządcą drogi krajowej żadna budowa obwodnicy się nie powiedzie. Nie stać gminy, by wydawać miliony złotych na ten cel z własnego budżetu - komentuje Grzegorz Żuradzki.
A Wy jak oceniacie pierwszy rok rządów Jarosława Okoczuka?
Wkrótce na portalu kolejne podsumowania pierwszego roku po wyborach samorządowych w innych gminach ziemi chrzanowskiej.
Komentarze
54 komentarzy
Do logik: Libiąż już taki parking przy dworcu ma, Chrzanów przy Śródmieściu też, najbardziej kuleje w tej kwestii |Trzebinia...
Co dalej z tym syfem po nadpalonych oponach i szmatach?
Przestańcie pisać już o tych połączeniach,mamy rząd który zaczął modernizować kolej i po modernizacji te problemy się skończą,wołajcie o parkingi koło dworców kolejowych.
A tu info o parkingu P+R (wg Pana Stada już istnieje...) i centrum przesiadkowym w Bronowicach Małych: https://dziennikpolski24.pl/krakow-wezel-przesiadkowy-w-bronowicach-powstanie-najwczesniej-za-kilka-lat/ar/c3-14278113 Następnym razem zanim coś Pan napiszesz to najpierw sprawdź.
Panie Stad, w poniżej zamieszczonym komentarzu napisałem jak wygląda obecnie czas przejazdu lini aglomeracyjnej 278 z Bronowic Małych do Krzeszowic i jak to może czasowo wyglądać po przedłużeniu do Trzebini. Jeśli Pan tego nie przeczytał ze zrozumieniem to proszę przeczytać po wielokroć - może się uda. Tak jak już wspomniałem, busiarze mnie nie interesują. P+R na Bronowicach Małych to jest temat przyszłości, przetarg odwoływany i przekładany, a zakończenie owej inwestycji trudny do przewidzenia. Na temat organizacji w Powiecie chrzanowskim także odniosłem się poniżej w komentarzu, więc proszę o ponowne przeczytanie ze zrozumieniem. Autobus aglomeracyjny nie rozwiąże problemu dojazdu do Krk, jedyną realną opcją w najbliższym czasie pozostaje kolej. Na barkach ZK"KM" pozostanie dostosowanie rozkładu jazdy komunikacji do rozkładu jazdy PKP. Może choć w tym zakresie ten związek stanie na wysokości zadania...
panie berek to ja panu teraz napisze jak realnie to wygląda. pozbierał pan czasy przejazdów ze stron przewoźników, a realnie to wygląda następująco: busiarz do Krakowa w godzinach wczesnorannych ok 50 minut, busiarz do Krakowa od godziny 6 do 8 1h 20 minut lub dłużej. powroty od godziny 16 do 19 w kierunku Chrzanowa busiarz ok 1h 30 minut w zależności jak wygląda droga. lajkonik to linia turystyczna i obsługuje turystów, proszę sobie poczytać do czego ona została stworzona. przy komplecie turystów w Krakowie linia ta nie zatrzymuje się na przystankach pośrednich. podobnie z powrotem. pociąg w zależności o której pomiędzy realnie 1g do 1g 20 minut. do Katowic mnie nie interesuje. jednak i tak to pokazuje, że przywrócenie autobusu do Krakowa będzie wyglądało czasowo tak samo jak obecny przejazd do Katowic autobusem , ponieważ P+R jest w Bronowicach małych. Czy jeszcze pan panu coś realnie napisać czy sobie pan daruje opowiadanie bajek? i na koniec Chrzanów to tylko jedno z miast a patrzy pan szerzej na cały powiat, który gremialnie jeździ do Krakowa?
Kolej na trasie Chrzanów Śródmieście - Kraków Główny 1h15m, Lajkonik Bus Chrzanów Dw. Zielona - Kraków RDA 58m, autobus lini "A" Chrzanów dw. Zielona - Katowice Korfantego 1h5m (linia obsługiwana przez PKM Jaworzno). busiarze jeżdżący na trasie Chrzanów - Kraków mnie nie interesują, bo nie korzystam z tej oferty. Jeszcze jakieś czasy przejazdu przytoczyć czy sobie już Pan sam to ogarnie? Co do podnoszonego "latania aż miło" autobusów z Tarnowa do Krakowa to pragnę zwrócić uwagę, że nie wszystkie pociągi dojeżdżają do stacji Kraków Główny (remont i rozbudowa odcinka lini kolejowej między Płaszowem a Głównym).
Kolejna sprawa, panie berek, dlaczego przy kursującej SkA do Tarnowa autobusy do Krakowa lecą aż miło i jest ich kilkanaście kursów dziennie? No nie macie żadnych argumentów tylko zwykła niechęč a jeśli tak cenicie czas dojazdu to zlikwidujcie autobus do Katowic.
Panie berek a ile jedzie busiarz do Krakowa? Przypomni pan? Takie argumenty to typowoe dla establiszmentu loklanego aby nie wiązać się z Krakowem. Po drugie ile jedzie dotowany w kwocie ok 1 mln złotych autobus do Katowic? Przypomni pan?
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
Obwodnica Trzebini -o tym mówią 40 lat - oj oj naiwni - miała za "gierka" być droga z Bielska do Olkusza pomiędzy Trzebinią a Młoszową i co z planami 50-cio letnimi? Czas upływa. Ważne by przed wyborami obiecać cuda a później byle do kolejnych wyborów "PRZETOCZYĆ SIĘ"
Władza w postaci Burmistrza NIC! ! ! NIE ROBI lepiej jak opony z dzikiego wysypiska toczyliby pod BOŻNIOWĄ - COŚ BY BYŁO WIDAĆ . Potomek p. Adamczyka zlikwiduje elektrownie poprzednik zamknął kopalnię -bo nie MODNE BYŁY KONCERNY ENERGETYCZNE- A ŚMIECI SPALIMY W PIECU -------------------- PILNUJMY SIE BO PONOĆ DRONY LATAJĄ ALE PSARY OMIJAJĄ
@berek997 , szkoda naszych nerwów. Na 46 postów-14 to wrzutki trolli. Szkoda naszego czasu . Zauważ , że dyskutujemy tu ze ścianą Jeżeli moderatorzy Przełomu nie chcą (?) lub nie mogą (?) zrobić porządku na swoich łamach , trudno. Niech naszą regionalną gazetą zawładną ludzie - najemnicy pewnej partii.
Kurs lini 278 z Bronowic Małych do Krzeszowic trwa ponad 1h, do Trzebinii byłoby to około 1h25m. W perspektywie przejazdu pociągiem z Trzebini do Krakowa Głównego w 30 minut to faktycznie linia 278 staje się bardzo konkurencyjna...;-) Obłożenie autobusów byłoby takie, że największe przegubowce musiałyby tą linie obsługiwać.
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
do Tarnowa lecą autobusy a nie MPK. Nie ma żadnego problemu aby linia 278 z Krzeszowic dojeżdżała do dworca w Trzebini. to można z czerwonym Jackiem załatwić. po drugie autobus do Krakowa z funduszy rządowych. po trzecie SKA do Chrzanowa/Trzebini jak w opracowaniu marszałkowskim.
A któryż to autobus MPK Kraków do jeżdża do Tarnowa i z powrotem? Tam też obsługują prywatni przewoźnicy. To, że w Powiecie chrzanowskim jest degrengolada w tej kwestii to każdy kto choć trochę się interesuje zagadnieniem komunikacji to o tym wie. Sama organizacja rozkładu jazdy przez ZK"KM" jest nie stworzona pod potrzeby mieszkańców, a tylko po to, by prywatnym przewoźnikom żyło się dobrze. Wracając do szybkiego połączenia autobusowego z Krakowem, to parę lat temu można się było przekonać jak busiarze chrzanowscy wykosili (za przyzwoleniem władz) przewoźnika Link-bus, który obsługiwał trasę Katowice - Kraków przez A4 i zajężdżał na dworzec przy Zielonej. Aby coś się tu zmieniło choćby w kwestii komunikacji, to musiałoby nastąpić mocne przewietrzenie po stołkach... Niestety na to się nie zanosi. Jedyną alternatywą na najbliższy czas to jak najszybsze uruchomienie lini kolejowej Katowice - Kraków w pełnej przepustowości.
Panie winnicki a Trzebinia nie jest w woj krakowskim? Pytanie drugie co ci ludzie zrobili dla społeczeństwa żeby no można dojechać w cywilizowanych warunkach do Krakowa gdzie pracuje 900 mieszkańców Trzebini? To ci ludzie nie są warci niczego? Są pariasami? Pana to może nie interesowqć jako przedstawiciela grupy prośląskiej lub loklanego establiszmentu jednak to są tacy sami mieszkańcy jak inni, którym należy się inicjatywa tych młodzieńców. A tu nie ma nawet chęci do zrobienia czegokolwiek a wy bredzicie o nowych mszkańcach.
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
A jak się ma to do czasu przejazdu busiarza? On nie stoi w korkach? Tu chodzi o elementarną przyzwoitość i realizację czegokolwiek dla ludzi, a tym bardziej że się jednak jest w woj krakowskim.
A co to znaczy że nikt nie przedłuży? Bo niby co? Jak się chce to to można zrobić. Autobus z Tarnowa jest do Krakowa i SKA również to dlaczego nie może być z Chrzanowa autobus do Krakowa? Jak to się ma do dotowania autobusu do Katowic? Wobec ostatnich informacji vide konferencja prezesa KM linii SKA do obszaru chrzanowskiego nie będzie w najlbliższej przyszlości. No i gdzie ci samorządowcy? Dlaczego nic w tej kwestii nie robią? Obszar chrzanowski jest odcięty od Krakowa przez politykę antykrakowską samorządowców.
Lini aglomeracyjnej nikt nie przedłuży do Trzebini, a tym bardziej do Chrzanowa, skoro w perspektywie kilku miesięcy jest uruchomienie w pełni lini kolejowej Katowice - Kraków. Preferowany będzie transport kolejowy niż autobusowy (czas przejazdu). Faktem jest, że komunikacja w Powiecie jak i do Krakowa została oddana prywatnym przewoźnikom - a dlaczego to można się domyślić...
panie Michale to bardzo dobre pytanie! powinno być rozszerzone o niezależność prasy.
panie berek, a jak wygląda sprawa połączeń komunikacyjnych z Krakowem? te władze zlikwidowały autobus do Krakowa, linie oddaja busiarzom a ich szefa robiąc prezesem MPK, czy tak nie było? Jak jest z respektowaniem zniżek ustawowych w busach? jak z przejazdem osób niepełnosprawnych w takich warunkach? czy aby ta władza nie utrzymuje dotowania autobusu do Katowic na poziomie dotacji około 1 mln złotych, a do Krakowa prymitywny bus? W ilu inicjatywach województwa uczestniczyły te miasteczka z obszaru chrzanowskiego za czasów marszałka Kozłowskiego? W ilu gremiach wojewódzkich zasiadają przedstawiciele obszaru chrzanowskiego? nie chodzi tu o Sejmik.Ile spotkań na temat problemów rozwojowych obszaru zachodniego woj krakowskiego złożyli przedstawiciele samorządu województwa? ile przeprowadzono rozmów z ZTM w Krakowie na temat przedłużenia linii aglomeracyjnych do Trzebini czy Alwerni lub nawet Chrzanowa? na każde z tych pytań jest jedna cyfra: 0. tak własnie zachowują się władze obszaru chrzanowskiego.
Zmienił się sposób informowania mieszkańców o sprawach ważnych. Teraz magistrat wykupuje raz za czas całą stronę w Przełomie. Nie chodzi nawet o to, ile podatnik na to wydaje, tylko ile Przełom na tym zarabia.
Do staw wrońsky: Więcej obiektywnej oceny człowieku. Przynajmniej jeśli chodzi o Libiąż. W ostatnich latach jest sporo zauważalnych inwestycji w Libiążu, także takich, które były wspólnie finansowane z Województwem np. budowa ronda w ciągu DW933 (ul. Oświęcimska z ul. Armii Krajowej i ul. 11 listopada) oraz obecnie trwająca budowa chodnika w ciągu DW933 (ul. Beskidzka). Koszty mniej więcej Województwo 2/3, a Libiąż 1/3. Twierdzenie, że samorząd jest odwrócony plecami od województwa jest nadurzyciem i delikatnie mówiąc mijaniem się z prawdą.
Wladze samorządowe obszaru chrzanowskiego są dawno nagie, prezentują klasyczny syndrom nic nierobienia by tylko konserwować układ powiązań. Co więcej nie ma nawet u nich chęci do zrobienia czegokolwiek. Ale zawsze mogą liczyć na klakierów, lemingów i wyznawców.
@amster - racja !
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
Fajnie się czyta wypociny ludzi, którym się wydaje, że mają pojęcie o budowie dróg. Droga gminna musi być prowadzona po terenach należących do jednostek samorządowych lub Skarbu Państwa. Koncepcje typu "te działki się wykupi" można wrzucić do kosza - nie można zakładać, że ktoś swoją działkę sprzeda za cenę rynkową. Tak a propos, nie wiem dlaczego robi się koncepcję, skoro jest to kolejny etap po Studium Wykonalności.
@logik czy jesteś tym razem "on" czy "ona " ? Ułatwiłoby by mi to wymianę poglądów. Jako ONA będziesz "biedną idiotką " jako ON wytrawnym internautą.. Twoi mocodawcy już od kilku dni nie ukrywają że 13 pensji i 100 obwodnic NIE BEDZIE BO NIE MA- NA- TO- PIENIĘDZY. Nie piszę o zakupionych przez rząd luksusowych BMW - tylko o ROZBITYCH przez rząd samochodach.
Pisowscy nominaci,program 100 obwodnic i 13 emerytura z których wycofał się rząd, samochody kupowane przez rząd czy to nie jest negatywny przekaz żywcem wzięty z lemingowego tefałenu.
@Męczysławie - rozczuliłeś się szczerze nad moim losem - ale "przekaz dnia" i tak przemyciłeś w tym poście ! @raptor, nie chodzi o to kto się gdzie urodził , ale nasze przełomowe dyskusje dominują ludzie którzy nie są stąd. Sadzę , że taki logik to nawet nie wie gdzie leży Trzebinia. Przeczytałam kilka jej/jego wpisów i są to głównie kopiuj / wklej i masa propagandy negatywnej wobec władz samorządowych naszego powiatu. Zero konkretów , zero merytorycznej dyskusji.
Co do obietnic Pana Burmistrza - Przedszkole Samorządowe nr 2 nadal czeka na obiecany przez Pana remont placu zabaw. Wiosna, lato, jesień minęły, a urządzenia obwiązane są taśmą zabezpieczającą- trochę to smutny widok jak na miejsce zabaw dzieciaków...
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
Andzia. Nie wiem kto jest, a kto nie jest rodowity.... To o czym mówisz czyli plany itp były robione już dawno. Wystarczy "wyciągnąć z szafy", ale to by było zbyt proste i szybkie, a Burmistrz chce grać na czas. Inaczej tego typu działań nie odbieram. Chce przed kolejnymi wyborami mówić że działa..... "to nie temat na jedną kadencje". Takie będzie tłumaczenie. Bo czekam na analizy..... Droga koło zakładu karnego w dużej mierze by pomogła, nie trzeba od razu całej obwodnicy. Ale widać nawet to będzie za trudne.
@raptor, amster, ja nie chwalę burmistrza Trzebini. Ja tylko nie znoszę tej propagandy którą prowadzi tutaj co najmniej dwóch forumowiczów. Ci ludzie nie są stąd , nie mają zielonego pojęcia o naszym powiecie , w co drugim poście zarzucają władzom samorządowym Trzebini lub Chrzanowa - BRAK OBWODNIC. Niechże ktoś kompetentny wyjaśni tu jak się zaczyna plan, projekt i budowa jakiejkolwiek drogi np obwodnicy. Kto finansuje takie inwestycje , jakie organy samorządowe czy państwowe biorą w tym udział. A tak w ogóle to Trzebinia nie ma szczęścia do burmistrzów od "zawsze" .
Na burmistrza Libiąża nie można narzekać. Kryta pływalnia się buduje, otoczenie wokół ronda uśmiechu w LEDach. Nowe rondo przy poczcie które dobrze się sprawdza. Sala kinowa mimo bardzo dobrego nagłośnienia, moim zdaniem do niczego z uwagi na zbyt mały kąt nachylenia rzędów foteli. 4+ dobra robota!
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
I jeszcze jedno uzupełnienie informacji: wystawienie oceny w skali szkolnej dla pierwszego roku tej kadencji było moim pomysłem. Poprosiłam o nią zarówno Jarosława Okoczuka, jak i Grzegorza Żuradzkiego.