Nie masz konta? Zarejestruj się

Trzebinia

W poszukiwaniu inspiracji w Apulii, historycznej krainie starożytnej Italii

30.09.2016 11:07 | 0 komentarzy | 2 963 odsłony | Małgorzata Sarabun, Międzynarodowy Koordynator Projektu A&E

,,Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem''

Konfucjusz

 

 

0
W poszukiwaniu inspiracji w Apulii, historycznej krainie starożytnej Italii
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Efektywna, nowoczesna, atrakcyjna dla ucznia edukacja, to wyzwanie dla systemów szkolnictwa we wszystkich krajach europejskich. Jednym z najbardziej sprawdzonych sposobów łączenia wiedzy z praktyką, jest praca metodą projektów. Realizacja projektów edukacyjnych na poziomie międzynarodowym, jest cennym doświadczeniem dla uczniów, ale stanowi również źródło inspiracji dla grona pedagogicznego.

Międzynarodowy zespół zarządzający projektem Activity & Eating: Small Steps to a Healthier You - ,,Aktywność i Odżywianie - małe kroki do zdrowia'' realizowanym w ramach programu ERASMUS+ KA2, spotkał się ponownie. W wizycie studyjnej w szkole IISS "Vincenzo Lilla" w Francavilla Fontana we Włoszech uczestniczyli koordynatorzy z instytucji partnerskich. Konsorcjum projektowe tworzy pięć szkół z Włoch, Francji, Węgier, Portugalii i Polski.

Gimnazjum nr 2 w Trzebini jest głównym koordynatorem tej międzynarodowej inicjatywy, podjętej w celu szeroko pojętej edukacji młodzieży oraz wymiany dobrych praktyk między nauczycielami z różnych krajów europejskich.

W trakcie spotkania, na podstawie analizy wyników ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli szkół partnerskich, dokonano ewaluacji działań zrealizowanych w trakcie pierwszego roku. Uczniowie zapytani o przyczyny, które skłoniły ich do udziału w projekcie, w zdecydowanej większości wskazywali na możliwość poznawania innych kultur i krajów, jak również na możliwość wyjazdów zagranicznych. W tegorocznych międzynarodowych wymianach grup uczniowskich uczestniczyło 58 uczniów i 21 nauczycieli.

Bardzo istotna przy podjęciu decyzji o przystąpieniu do międzynarodowej drużyny projektowej była również chęć skorzystania z możliwości doskonalenia umiejętności językowych.

Wśród korzyści uzyskanych z udziału w projekcie, ponad 77% badanych podało rozwój umiejętności językowych. Głównym językiem komunikacji w grupie projektowej jest język angielski. Uczniowie przygotowywali prezentacje multimedialne, które następnie reprezentacje szkół przedstawiały w trakcie międzynarodowych spotkań projektowych, nagrywali filmiki, komunikowali się z partnerami z innych krajów na Facebooku i Snapchacie, wymieniali wiadomości e-mail, tworzyli własne profile w TWINSPACE projektu na międzynarodowej platformie ETWINNING LIVE.

Uczniowie uczestniczący w projekcie komunikowali się po angielsku co owocowało przede wszystkim pokonaniem bariery językowej i nabraniem pewności siebie. Uczniowie zyskali większą motywację do nauki języków obcych. Nie tylko angielskiego. Dzięki pobytowi w krajach partnerskich, uczestnicy poznali wiele słów w języku włoskim i francuskim.

Opis wrażeń uczniów Gimnazjum nr 2 w Trzebini z udziału w wymianach międzynarodowych we Włoszech i Francji mówi sam za siebie.
Zapraszamy do lektury wywiadów z uczniami w ,,Ekspresowych Faktach Gimnazjalnych'', gazetce szkolnej redagowanej przez uczniów naszej szkoły pod opieką pani Katarzyny Paluch (https://drive.google.com/open?id=0B45KTljOIyBJQlVUVUlZbTBSaEU,
https://drive.google.com/open?id=0B45KTljOIyBJSFJxMXFlZ0t4Y28

Gorąco polecamy wszystkim szkołom udział w międzynarodowych programach edukacji szkolnej.
Zachęcamy do śledzenia działań w ramach naszego projektu na oficjalnym blogu http://activity-and-eating.blogspot.com/