Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Jakie kształty i kolory mogą mieć etykiety na opakowaniach?

03.09.2021 14:29 | 0 komentarzy | 2 575 odsłony | red

Materiał promocyjny

Etykiety z jednej strony informują klientów o tym, z jakim produktem mają do czynienia, natomiast z drugiej – stanowią kluczowy element marketingu. Jeśli są ładnie zaprojektowane, przyciągają wzrok konsumentów i wpływają na ich decyzje zakupowe. Co ważne, mogą mieć rozmaite kolory i kształty. Dobór odpowiedniej barwy i formy zwiększa ich atrakcyjność.
0
Jakie kształty i kolory mogą mieć etykiety na opakowaniach?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Popularne kształty etykiet

Etykiety na opakowaniach mogą mieć różnorodne kształty. W tej kwestii praktycznie nie ma już większych ograniczeń. Proces ich wykrawania, czyli tzw. sztancowanie, przeprowadza się bowiem przy pomocy specjalnych wykrojników. Jeśli klientowi zależy na wyjątkowo niebanalnym i oryginalnym kształcie, może zlecić przygotowanie wykrojnika specjalnie pod dany projekt. Coraz więcej drukarni oferuje taką usługę. Jest ona dodatkowo płatna, jednak pozwala na uzyskanie niepowtarzalnego efektu.

Mimo szerokich możliwości największą popularnością wciąż cieszą się etykiety w kształcie prostokąta, kwadratu lub koła. To uniwersalne rozwiązania, które sprawdzą się w przypadku różnorodnych opakowań, np. artykułów spożywczych i napojów, kosmetyków czy środków farmakologicznych. Są proste, a przy tym czytelne, dlatego stanowią świetny nośnik informacji. Wyglądają także estetycznie i bez problemu można umieścić na nich dowolną grafikę.

Ciekawym pomysłem są ponadto etykiety eliptyczne oraz prostokątne, ale z zaokrąglonymi bokami. Bez problemu można także przygotować nalepki np. w kształcie rombu, trójkąta czy gwiazdy. Oprócz tego etykieta może mieć naprawdę finezyjną formę z różnego typu zawijasami czy wycięciami. Wszystko zależy od wizji projektującego ją grafika. W przypadku nietypowych kształtów należy jednak zwrócić uwagę na to, aby etykieta wciąż była czytelna i aby zmieściły się na niej wszystkie niezbędne informacje.

Co warto wiedzieć o kolorach etykiet?

Etykiety mogą mieć nie tylko różne kształty, lecz także barwy. W zależności od oferty danej drukarni, najczęściej klienci mają do wyboru kolory w druku cyfrowym z palety Pantone lub CMYK. Daje to naprawdę duże możliwości.

Aby etykiety dobrze spełniały swoją funkcję, ich kolor nie może być przypadkowy i wynikać jedynie z fantazji grafika. Przede wszystkim musi być on odpowiednio dostosowany do danego produktu, a także do grupy docelowej, do której kierowany jest towar. Przykładowo zupełnie inne odcienie sprawdzą się w przypadku opakowania soku owocowego dla dzieci lub młodzieży, a inne w przypadku luksusowego alkoholu dla koneserów trunków. Oprócz tego barwa powinna być tożsama z całością identyfikacji wizualnej danej firmy. Wybór odcieni stosowanych na etykietach należy więc bardzo dobrze przemyśleć. Można przy tym sięgnąć do zasad psychologii kolorów. Według nich każda barwa inaczej oddziałuje na ludzi. Przykładowo niebieska wzbudza zaufanie, zielona nawiązuje do natury, czerwona działa pobudzająco, a czarna kojarzy się z prestiżem i elegancją.

Materiał promocyjny