Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Pozycjonowanie stron internetowych. Dlaczego jest ważne?

24.01.2020 10:56 | 0 komentarzy | 2 693 odsłony | red

Materiał promocyjny

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach jest ważnym elementem reklamy. Dzięki niemu możemy zwiększyć zysk z naszych usług, a także zbudować lepszą rozpoznawalność marki w sieci. Ile kosztuje pozycjonowanie i kto powinien z niego skorzystać?

0
Pozycjonowanie stron internetowych. Dlaczego jest ważne?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Co to jest pozycjonowanie?

Statystyki pokazują, że coraz więcej osób tworzy strony internetowe, chcąc pokazać swoją twórczość czy umiejętności w sieci. Aby takie działanie miało sens, warto pomyśleć o pozycjonowaniu. Czym ono jest? Pozycjonowanie często nazywane zamiennie SEO (ang. Search Engine Optimization) to wszelkiego rodzaju działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania. Warto wiedzieć, że działają one nieco inaczej, niż nam się wydaje. Po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę na samej górze nie zawsze pojawiają się najciekawsze wyniki. Zwykle są to strony, które osiągają wysoką pozycję właśnie poprzez pozycjonowanie. Na pierwszych trzech miejscach w wyszukiwarce lub po prawej stronie pojawiają się reklamy. Są one oznaczone. To płatne wyniki wyszukiwania, za które odpowiedzialna jest usługa Google Ads. Pozostałe wyniki to tzw. wyniki organiczne, o których decyduje pozycjonowanie. SEO dzieli się na:

  • lokalne;
  • globalne.

Pierwsze dotyczy małego kręgu odbiorców i skierowane jest do osób, które prowadzą niewielkie biznesy lokalne. Dzięki pozycjonowaniu ich strony www pojawiają się bardzo wysoko w wyszukiwarce wszystkim tym, którzy szukają np. przydrożnego baru w okolicy, fryzjera czy stacji kontroli pojazdów. SEO globalne skierowane jest do osób, które prowadzą swoją działalność przez internet (np. księgowość online, tworzenie stron www czy prowadzenie sklepu online). Ten rodzaj pozycjonowania zapewnia wysokie pozycje w globalnych wynikach wyszukiwania.

Co składa się na pozycjonowanie stron internetowych?

Aby pozycjonowanie przyniosło zamierzony efekt (czyli sprawiło, że nasza witryna internetowa pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania), musimy wiedzieć, co się na nie składa. Warto zadbać o każdy aspekt SEO, aby mieć pewność, że dołożyliśmy wszelkich starań, aby np. zwiększyć sprzedaż w naszym sklepie internetowym. Dobre pozycjonowanie to:

  • odpowiednia ilość treści na stronie;
  • stosowanie odpowiedniego i ujednoliconego protokołu (HTTP lub HTTPS);
  • występowanie słów kluczowych (tych, które wpisujemy w wyszukiwarkę) w tekście na stronie;
  • stosowanie nagłówków H1, H2 i H3;
  • występowanie tychże słów w nagłówkach tekstu;
  • oryginalność treści zamieszczonej na stronie;
  • zweryfikowany profil w usłudze Google Moja Firma;
  • długość i budowa adresów URL;
  • szybkość ładowania strony;
  • zoptymalizowanie grafiki i filmów;
  • właściwa indeksacja strony;
  • powiązanie strony z mediami społecznościowymi;
  • regularność dodawania treści na stronie internetowej;
  • obecność słów kluczowych w adresie URL;
  • odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony;
  • stworzenie wersji na urządzenia mobilne.

Aby zwiększyć popularność naszej strony, nie możemy zapomnieć o odnośnikach do innych witryn w tekście czy obecności w mediach społecznościowych. Te dodatkowe działania korzystnie wpłyną na pozycjonowanie stron internetowych.

Kto powinien zadbać o pozycjonowanie strony w google?

SEO to ogólnodostępne techniki, dlatego stosowane są nie tylko przez wielkie korporacje, ale także zwykłych użytkowników internetu, którzy prowadzą sklep internetowy. Kto powinien w szczególności zadbać o pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach?

  • startupy - dzięki SEO mogą one prowadzić dużo tańszą kampanię niż w tradycyjnych mediach;
  • blogerzy - aby ich twórczość pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania, powinni oni poznać zasady działania wyszukiwarek oraz pozycjonowania w nich. W ten sposób nie tylko zwiększą zyski ze sprzedaży czy reklamy na blogu, ale także poszerzą sieć znajomości;
  • specjaliści z dziedziny medycyny lub prawa - zwykle działają oni lokalnie, dlatego dzięki SEO bardzo łatwo można wypromować ich działania w sieci i zwiększyć ilość pacjentów/klientów;
  • małe firmy lokalne - mają one ograniczony zasięg, dlatego tym bardziej warto jest je zareklamować w sieci, podnosząc ich wyniki wyszukiwania do pierwszej dziesiątki;
  • firmy specjalizujące się w niszowej działalności - mają one o tyle trudniej, że muszą przebić się na rynku przez tradycyjne rozwiązania. Aby zainteresować klientów niecodzienną ofertą, należy postawić na reklamę;
  • sklepy internetowe - dostępne są one tylko online, dlatego wyszukiwarka to jedynie miejsce na ich reklamę i dotarcie do klienta;
  • duże firmy i korporacje - pozycjonowanie w wyszukiwarkach zapewnia im reklamę oraz nawiązanie nowych kontaktów biznesowych.

Z wyszukiwarki internetowej korzystamy każdego dnia. Pozycjonowanie nie jest więc dodatkiem do prowadzenia biznesu, ale koniecznością. Szczególnie, jeśli chcemy zwiększyć zasięg, zyski czy grono kontrahentów.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest o wiele tańsze niż tradycyjna reklama w mediach. Mimo to chcąc wypromować własny biznes w sieci za pomocą SEO, również będziemy musieli zapłacić. Ile kosztuje pozycjonowanie? Zależy to od tego, czy zdecydujemy się na:

  • płatność za efekty pozycjonowania;
  • płatność abonamentową (z góry) za pozycjonowanie.

Ważny jest także wybór obszaru działania SEO:

  • obszar On-page - działania związane ze stroną internetową;
  • obszar Off - page - działania poza stroną internetową (np. media społecznościowe).

Wycena usługi SEO zwykle jest indywidualna. Koszt pozycjonowania uzależniony jest od branży, w której działa klient, serwisu, który prowadzi oraz ogólnych celów biznesowych, które usługodawca ma zrealizować. Miesięczny abonament za pozycjonowanie naszej witryny to koszt od 400 do 15 000 zł miesięcznie. Godzina pracy specjalisty kosztuje ok. 250 zł. Ceny te mogą się różnić w zależności od doświadczenia usługodawcy oraz jego pozycji na rynku.

Korzyści płynące z pozycjonowania stron w wyszukiwarkach

Pozycjonowanie stron internetowych to proces złożony i czasochłonny. Warto jednak przeznaczyć na niego czas i pieniądze, aby osiągnąć zamierzony efekt. Oto korzyści, które płyną z pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach:

  • zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania;
  • zwiększenie liczby klientów;
  • dostęp do nieograniczonej przestrzeni reklamowej;
  • budowanie rozpoznawalności marki w sieci;
  • widoczność witryny tam gdzie trzeba i kiedy trzeba;
  • długofalowe efekty;
  • zwiększenie zaufania marki;
  • niskie koszty dotarcia do klienta;
  • wzrost konwersji (działań odbiorcy w odpowiedzi na ofertę);
  • udoskonalenie witryny pod kątem wymagań wyszukiwarki.

Pamiętajmy, że osiągniecie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania wymaga regularnej obserwacji wyników dotychczasowej pracy, a także działań konkurencji.

Materiał promocyjny