Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Wybieramy hantle do domowej siłowni

05.06.2019 12:38 | 0 komentarzy | 459 odsłon | red

Materiał promocyjny

Hantle to jedne z najczęściej stosowanych akcesoriów do ćwiczeń. Korzystają z nich przede wszystkim mężczyźni, którym zależy na wyrzeźbieniu sylwetki, a zwłaszcza mięśni ramion czy pleców. Ćwiczenia z hantlami dedykowane są jednak także kobietom, chociażby ze względu na zwiększenie wytrzymałości i siły. W związku z tym, że tego rodzaju treningi nie są skomplikowane, można wykonywać je w zaciszu własnego domu. Jakie hantle okażą się dobre do domowej siłowni?

0
Wybieramy hantle do domowej siłowni
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Postaw na hantle regulowane

Do częstych treningów najlepsze okażą się hantle regulowane, ponieważ pozwalają na dostosowanie obciążenia do konkretnej partii ciała. Mięśnie, do których zalicza się, chociażby mięśnie klatki piersiowej czy ud wymagają większego obciążenia aniżeli bicepsy. Nie musimy jednak inwestować w kilka rodzajów ciężarków, wystarczający będzie jeden przyrząd treningowy. Jeśli chcemy zwiększyć obciążenie musimy jedynie dokupić cięższe talerze. Kolejna zaleta hantli regulowanych to fakt, że możemy je łatwo przechowywać. Talerze zdejmujemy wówczas z gryfu i układamy jeden na drugim. Do przechowania mamy więc tylko kilka elementów, co nie wymaga od nas wygospodarowania znacznej przestrzeni.

Hantle żeliwne czy bitumiczne?

W przypadku hantli najważniejsze znaczenie ma materiał, z którego zostały wykonane. Mamy pod tym względem do dyspozycji dwie najbardziej popularne propozycje, czyli hantle bitumiczne i żeliwne. Co je właściwie odróżnia? Talerze bitumiczne wypełnione są w środku specjalną masą piaskową. Z punktu widzenia funkcjonalności można je jednak uznać za znacznie mniej komfortowe od hantli bitumicznych. Dlaczego tak się dzieje? Cechuje je większy rozmiar, co utrudnia samo przechowywanie, jak i wykonywanie niektórych ćwiczeń, gdyż stają się mniej poręczne. Wśród ich zalet wymienia się za to niską cenę. Koszt zakupu hantli nie powinien być dla nas głównym priorytetem, zwłaszcza gdy za treningi zabieramy się na poważnie i chcemy je kontynuować w dłuższej perspektywie czasowej. Lepszym wyborem będą zatem hantle żeliwne, gdyż posiadają poręczny rozmiar, zapewniający wygodę w czasie ćwiczeń.

Wybór hantli a rodzaj treningu

Zanim zdecydujemy się na zakup konkretnych hantli, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki trening mamy zamiar wykonywać? Nieco inne ciężary mogą nam być potrzebne do budowania masy mięśniowej, a inne do ćwiczeń aerobowych. Jeżeli zależy nam na treningu siłowym, to warto postawić na wspomniane już hantle regulowane, do których możemy w razie potrzeby dołożyć kolejny talerz, aby zwiększyć ich obciążenie. Podczas ćwiczeń aerobowych najlepiej sprawdzą się za to hantle z uchwytami. Mamy wówczas pewność, że nie wyślizgną się z rąk nawet podczas intensywnego treningu

Osoby początkujące nie powinny przesadzać z wagą hantli. Dedykowane są im stosunkowo lekkie hantle o wadze 1-2 kilogramów. Dopiero z czasem możemy zamienić na je większe ciężary, gdyż mięśnie muszą mieć czas, aby przyzwyczaić się do ćwiczeń, podczas których wykorzystywane są dodatkowe ciężary.

Materiał promocyjny