Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Chcesz zamówić stronę internetową? Sprawdź, jaką wybrać!

27.05.2019 11:18 | 0 komentarzy | 1 744 odsłona | red

Materiał promocyjny

Strona internetowa może być zarówno prostą wizytówką, jak również rozbudowanym serwisem WWW. Na co warto się zdecydować?

0
Chcesz zamówić stronę internetową? Sprawdź, jaką wybrać!
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Firma bez strony internetowej nie tylko będzie trudniejsza w wyszukaniu przez internet, ale również może stracić szansę na dotarcie do wielu nowych klientów. Dzisiaj własne strony WWW mają nawet najmniejsze firmy. Posiadanie witryny on-line nie jest związane z wysokim kosztem – daje przy tym szereg korzyści. Jakie strony internetowe rekomendowane są dla firm?

 

Strona firmowa – czyli jaka?

Założenie strony dla swojej firmy to zawsze dobra decyzja – niezależnie od jej wielkości i profilu działalności. Wielu przedsiębiorców zadaje sobie jednak pytanie – jaka strona WWW będzie wtedy najlepsza?

Aktualnie agencje świadczące tworzenie stron internetowych mogą przygotować dla nas niemalże każdą witrynę, na bazie najnowocześniejszych technologicznie rozwiązań i zgodnie z indywidualnymi życzeniami, począwszy od grafiki, a kończąc na funkcjonalności.

Decydując się na stronę internetową, musimy wybrać także jej typ. Ten najczęściej dobierany jest w zależności od przeznaczenia strony WWW.

Najczęściej spotykane rodzaje stron internetowych:

  • wizytówka
  • landing page
  • tradycyjna strona informacyjna
  • serwis internetowy
  • sklep internetowy

 

Każda z powyższych stron internetowych ma określone zastosowanie, a tym samym inną budowę oraz funkcje. Co warto wybrać?

 

Wizytówka

Wizytówka to prosta strona WWW, która przeznaczona jest głównie dla mniejszych firm, które nie potrzebują rozbudowanej strony wraz z szeregiem funkcjonalności. Najczęściej posiada jedną główną zakładkę, na której umieszcza się najważniejsze informacje w towarzystwie przyjemnej dla oka grafiki.

Takie realizacje pozwalają na zaistnienie w świadomości klientów, a także budowę pozytywnego wizerunku. Strony internetowe tego typu są także tanie w wykonaniu i niedrogie w utrzymaniu.

 

Landing page

To rodzaj strony internetowej, która jest stroną „docelową” po kliknięciu w baner, link sponsorowany, link w mailingu albo inny rodzaj linku reklamowego. To pojedyncza strona WWW, która wzywa internautę do akcji, na przykład do zakupu lub pozostawienia adresu e-mailowego.

Na projektowanie stron internetowych tego typu decydują się głównie te firmy, które chcą pozyskać dane od klientów, na przykład e-mail, numer telefonu, dokonać sprzedaży, zachęcić do umówienia się na spotkanie.

Pod kątem zawartości strona ta zawiera najważniejsze informacje, które mają na celu wywołanie określonego efektu. Jest atrakcyjna pod kątem graficznym i zawiera prosty i jasny przekaz.

 

Tradycyjna strona internetowa

To najczęściej występujący typ strony internetowej w sieci – tradycyjne strony internetowe posiadają stronę główną i różne podstrony, które zawierają dodatkowe informacje, na przykład o firmie, jej ofercie, aktualnościach, referencjach, dane kontaktowe. Dodatkowo, takie strony mogą posiadać także blog firmowy.

Na tworzenie stron WWW tego typu decyduje się większość przedsiębiorców. To strona dająca szerokie możliwości – może być także rozbudowywana zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta.

 

Serwis internetowy

Termin ten może być rozumiany dwojako – serwis może być zarówno rozbudowaną stroną firmową, która zawiera różne dodatkowe funkcje, albo też jako grupę stron internetowych powiązanych ze sobą, na przykład stronę tradycyjną i sklep internetowy.

Na tworzenie stron internetowych tego typu decydują się najczęściej duże firmy, które posiadają szeroki profil działalności albo też chcące oferować swoim klientom dostęp do różnych usług on-line.

 

Sklepy internetowe

Sklep internetowy to strona przeznaczona do prowadzenia sprzedaży on-line. Sklepy internetowe wyposaża się w różne usługi wspierające prowadzenie transakcji, na przykład w systemy płatności on-line.

Obecnie najczęściej projektowanie stron internetowych tego typu bazuje na wykorzystaniu gotowych rozwiązań.

 

Co powinna posiadać dobra strona internetowa?

Gdy chcemy zdecydować się na zamówienie strony WWW, powinniśmy także zwrócić uwagę na zastosowane przy jej wykonaniu rozwiązania techniczne.

Aby strona była łatwo dostępna dla użytkowników, a także prosta w samodzielnym zarządzaniu, warto sprawdzić, czy agencja wykonuje strony RWD oraz wdraża CMS. Co to jest?

RWD – strona dostępna na każdym urządzeniu

Responsive web design (RWD) to technika projektowania stron internetowych automatycznie dopasowujących się do rozmiaru okna przeglądarki, na której dana strona jest wyświetlana.

Dzięki technice RWD strony, w tym sklepy internetowe są czytelne zarówno na dużych ekranach laptopów, jak również na mniejszych ekranach smartfonów lub tabletów. Wraz ze zmniejszeniem wielkości ekranu strona zmienia się tak, aby można było łatwo obsługiwać ją także na urządzeniach mobilnych.

Aktualnie większość stron internetowych wykonuje się w technologii RWD – dzięki temu można uniknąć podwójnych kosztów wynikających z wykonania strony zwykłej i jej wersji mobilnej.

CMS – proste zarządzanie treścią

Dobra strona powinna posiadać także wdrożony system CMS, czyli system zarządzania treścią (ang. Content Management System). CMS to specjalne oprogramowanie, które przeznaczone jest do łatwego tworzenia i aktualizacji stron internetowych przez osoby nieposiadające specjalistycznej wiedzy technicznej.

System zarządzania treścią – CMS bazuje na prostych w obsłudze interfejsach użytkownika, najczęściej pod postacią strony internetowej, w której znajdują się różne formularze i moduły. Dostęp do takiej strony mają tylko osoby, które posiadają odpowiednie dane do zalogowania.

Po wejściu na stronę osoba odpowiedzialna za nią może dodawać nowe treści, grafiki bez potrzeby posiadania umiejętności programistycznych.

 

Zamów swoją stronę firmową w Aliso!

Chcesz zamówić stronę internetową w agencji, która ma wieloletnie doświadczenie w tym zakresie i ma za sobą dużo udanych projektów? Wybierz Agencję Reklamową Aliso z Krakowa która oprócz stron internetowych tworzy również aplikacje webowe, projekty graficzne, prezentacje multimedialne oraz systemy rezerwacyjne. 

 

Materiał promocyjny