Komunikacja
Przewoźnik testował autobus elektryczny produkcji tureckiej (ZDJĘCIA)
Jak informuje przewodniczący zarządu związku Marek Dyszy, jeden z operatorów ZKKM w Chrzanowie, firma Elbud z Jaworzna, testował przez kilka dni autobus elektryczny produkcji tureckiej. Chodzi o pojazd Karsan Jest Electric.
To mały autobus miejski, w którym zmieści się 23 pasażerów. W środku znajduje się 12 miejsc siedzących. To pojazd niskopodłogowy z rampą najazdową automatycznie wysuwaną dla wózków. Autobus wyposażony jest w klimatyzację. Posiada jedne drzwi dla pasażerów. Mają one szerokości 120 cm.
- Właściciel firmy Elbud poinformował, że gdy bateria jest w pełni naładowana, autobus może przejechać do 160 kilometrów. To prototypowy egzemplarz, który wcześniej był testowany w PKM Tychy. Teraz zostanie przekazany na testy do MPK Kraków - informuje Marek Dyszy.
Przeczytaj również:
Sportowy i rekreacyjny weekend na ziemi chrzanowskiej
Oszuści wysyłają fałszywe maile i SMS-y. Próbują wyłudzić pieniądze
Trzy stłuczki w Chrzanowie w ciągu niespełna godziny
Tauron Wydobycie chce połączyć kopalnie w Libiążu i Jaworznie
Koronawirus. Zbliżamy się do 100 tysięcy zakażeń (RAPORT - 3.12)
Gdzie dzwonić, gdy peron jest nieodśnieżony
Żuk strażacki idzie pod młotek. Za ile można go kupić?
Drużyny z Chrzanowa i Trzebini walczą o wyjazd na mistrzostwa Polski
Komentarze
20 komentarzy
Jeszcze mniejsze autobusy kupcie. Na kolanach będziemy jedni drugima siedzieć. 0czywiscie w maseczkach!
@Stanley65, post niżej masz to wyjaśnione. Nie chodzi o pasażerów tylko spełnienie wymogu udziału autobusów bezemisyjnych w komunikacji zbiorowej (udział 5% do 2021 r i 30% do 2028 r.). Zakup Solarisa Urbino 12 eko to koszt równy takim 3-4 "bączkom" - kilka takich "maleństw" i już jest 5% udziału. Wygoda pasażera nie ma tu znaczenia. To akurat Solaris czy Autosan nie dostosował oferty do takich potrzeb samorządów ;-)
Pusty śmiech ogarnia. Komu i czemu ma służyć ten busik? Bo do codziennej realizacji przewozów, to raczej cieniutki. A czy przewodniczący zarządu związku Marek Dyszy słyszał o Solarisie???
Podejrzewam, że zakup takiego brzydkiego i niepraktycznego "busika" to nie fanaberia tylko konieczność spełnienia wymogu posiadania 5% taboru bezemisyjnego, który przewoźnicy, zgodnie z Ustawą o elektromobilności, muszą spełnić do 2021 r. Pewnie brakuje 1-2 autobusów do spełnienia limitu - wówczas najlepiej kupić jakiegoś mikro no name busa, żeby się cyferki zgadzały.
Przełomie a może napiszesz że z PKM Jaworzno nie dojedziemy już do centrum Katowic? https://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,26575216,wiceprezydent-katowice-w-oficjalnym-pismie-nie-wpuscimy-autobusow.html zostaje pociąg z Trzebini.
Żaden szanujący się przedsiębiorca (busiarz) nie kupi tego badziewia, bo i po co ??? Np kurs do Krakowa pod znakiem zapytania, objadę, czy nie ? Nawet stary diesel z instalacją CNG może być bardziej eco, niż to coś.
To ciekawe , że taka Turcja jest w stanie produkować sobie takie smart busy. Tymczasem my , DUMNY NARÓD dalej będziemy wożeni starociami z silnikami diesla wprost z niemieckich "szrotów". Ja bym się ucieszyła gdyby ZKKM lub jakiś chrzanowski busiarz kupił taki pojazd.