Chrzanów
Coraz bliżej rozbudowy węzła byczyńskiego
Stalexport Autostrady Małopolska przymierza się do rozbudowy węzła autostradowego na granicy Jaworzna i Chrzanowa. Mieszkańcy domów na osiedlu Kąty, bezpośrednio sąsiadujących z węzłem, pierwsi odczują przebudowę. Stalexport zapowiada wywłaszczenia niektórych działek.
Inwestycja może ruszyć za rok lub dwa. Dokładny termin jej realizacji nie jest znany, bo przygotowania do rozbudowy ślimaczą się ze względu na długie procedury uzyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych.
Obecnie Stalexport ubiega się o decyzję środowiskową. Dopiero po jej uzyskaniu będzie mógł powstać pełen projekt techniczny inwestycji. Niemniej koncepcja rozbudowy jest już gotowa. W piątek w Urzędzie Miejskim w Chrzanowie, na wniosek radnego Romana Madejskiego, odbyło się spotkanie z przedstawicielami inwestora. Uczestniczący w nim mieszkańcy mieli okazję obejrzeć plany przebudowy i dowiedzieć się o kolejnych etapach inwestycji. Już wiadomo, że rozpocznie się ona od przesunięcia drogi w kierunku zabudowań. Przedstawiciele Stalexportu nie chcieli się natomiast wypowiedzieć na temat planów zamknięcia węzła balińskiego po rozbudowie węzła byczyńskiego, o czym mówi się głośno od lat.
- Na tym spotkaniu możemy wypowiadać się tylko w kwestiach technicznych dotyczących przebudowy węzła byczyńskiego - usłyszeli uczestnicy spotkania od przedstawiciele inwestora.
Potwierdzili jednak, że Stalexport po przebudowie węzła byczyńskiego przewiduje usytuowanie tu punktów poboru opłat za wjazd na autostradę. Chodzi bowiem o uszczelnienie płatnej drogi A-4, której Stalexport jest koncesjonariuszem do 2027 roku. To oznacza, że w przyszłości, by wjechać na autostradę od strony Jaworzna w kierunku Krakowa (by np. wyjechać zjazdem w Trzebini), trzeba będzie uiścić opłatę. To oznacza wzmożenie ruchu samochodowego na ulicy Śląskiej, którą pojadą kierowcy, chcący uniknąć opłat.
Więcej na ten temat w papierowym wydaniu "Przełomu".
Komentarze
23 komentarzy
No to muszę się przyznać do błędu. Choć to na pewno nie północ gliwic. Pierwsze słyszę o takim pomyślę. No i poza napedzaniem gospodarka to chyba mało uzasadniony wg mnie. Jedynie to ściecie prosto na północ ma sens.
Dokładnie na północy, a A4 masz na południu. Dlaczego tam nie buduja tylko jest darmowa autostrada na tym odcinku?
raptor: Gliwice to akurat mają obwodnicę równoległą do autostrady, na północy. winnicki: taki jest plan, a niby po co bramki w Byczynie miałyby być, jak nie żeby uszczelnić ten odcinek?
@ jan0 - Rozumiem, że naiwny Stalexport zbuduje specjalny punkt poboru opłat dla siedmiokilometrowego odcinka A4 Chrzanów-Byczyna.
Autostrada to już jest obwodnica pod tym względem I nie przekona mnie nikt że trzeba kolejnej. Obwodnicy to potrzeba Trzebini, a nie kolejna dla Chrzanowa. Jakoś Gliwice nie buduja kolejnych obwodnic rownolegle do A4.
winnicki: nie są planowane żadne bramki, duże ani małe, na węźle Chrzanów. Jadąc od Balic za odcinek Balice-Chrzanów zapłacisz w Balicach, w Byczynie zapłacisz tylko za odcinek Chrzanów-Byczyna, nieistotne gdzie wjechałeś.