Nie masz konta? Zarejestruj się

Trzebinia

Nauczą się jak stworzyć start-up i go rozwinąć. Co szykuje ZSTU od nowego roku szkolnego?

04.07.2022 13:00 | 0 komentarzy | 3 897 odsłony | Natalia Feluś

Wykorzystają mechanizmy z gier, by zwiększyć swoją motywację do nauki i lepiej się uczyć. Do tego zgłębią wiedzę o start-upach, być może założą swój? Na to m.in. mogą liczyć uczniowie ZSTU w Trzebini od nowego roku szkolnego.

0
Nauczą się jak stworzyć start-up i go rozwinąć. Co szykuje ZSTU od nowego roku szkolnego?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Projekty będą się odbywać w ramach „Akademii kreatywności - pomysł, potencjał, przedsiębiorca". To inicjatywa skierowana do młodych osób, które myślą o rozwoju kariery zawodowej i prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. W ramach projektu zrealizowano do tej pory 72 godziny szkoleniowe m.in. z : przedsiębiorczości, komunikacji, kreatywnego myślenia. Przed uczniami kolejne wyzwania.

- Zajęcia zorganizowane były z doświadczonymi, inspirującymi dydaktykami i praktykami biznesu, wykładowcami Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Uczniowie pozyskaną wiedzę będą mogli spożytkować w trakcie realizowania różnych codziennych aktywności, będą przygotowani do podjęcia w przyszłości aktywności biznesowej. We wrześniu odbiorą certyfikaty - informuje Monika Kasprzyk-Jedynak, koordynatorka projektu z ramienia ZSTU.

Gry i start-upy

Szkoła jest po rozmowach z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, z którym będzie współpracowała w nowym roku szkolnym głównie w dwóch sektorach: platformy grywalizacyjnej i startup-ów. Na czym będą polegać działania w tych obszarach?

Platforma grywalizacyjna pozwoli uczniom ZSTU w Trzebini zgłębić wiedzę na temat tego, jak wykorzystując mechanizmy z gier można wzmocnić motywację wewnętrzną i bardziej przyswoić wiedzę przekazywaną w szkole. Aktywność ta pozwoli także na integrację  z rówieśnikami poprzez uczestnictwo w specjalnie przygotowanych rozgrywkach grywalizacyjnych. Planuje się udostępnienie platformy grywalizacyjnej ARIBO – wyjaśnia dr Marek Makowiec, koordynator projektu z UEK.

- Poprzez zastosowanie platformy ARIBO chcemy pokazać, że szkoła nie jest nudna, że można zdobywać wiedzę i umiejętności w sposób angażujący i budzący ciekawość - zaznacza Piotr Brzózka, dyrektor ZSTU w Trzebini.

Z kolei w ramach kampanii pt.: „Mój pierwszy start-up" uczniowie będą pracowali nad rozwinięciem własnego pomysłu na start-up. Młodzież weźmie udział w zajęciach „Startupy technologiczne i ich potencjał do generowania innowacji".

- Zajęcia te przybliżą młodzieży, czym różnią się startupy od typowej działalności gospodarczej i spółek oraz wskażą jak założyć swój start-up - dodaje dr Marek Makowiec.

Ponadto, dyrektor szkoły podkreśla, że placówka oświatowa musi się zmieniać, aby dostosować się do szybko zmieniającej rzeczywistości, do postępu technologicznego i do rynku pracy.

- Naszym głównym celem w ramach tej części projektu jest nauczenie uczniów, jak założyć własną działalność gospodarczą tak, aby byli niezależnymi specjalistami - dodaje.