Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

Związek bardziej dostępny dla osób z niepełnosprawnościami

22.06.2021 17:00 | 0 komentarzy | 4 805 odsłony | red
Punkt obsługi mieszkańców zlokalizowany na parterze, tłumacz języka migowego czy dostęp dla osób poruszających się z psem przewodnikiem - właśnie w ten sposób Związek Międzygminny "Gospodarka Komunalna" w Chrzanowie chce ułatwić załatwienie najpilniejszych spraw mieszkańcom z różnymi niepełnosprawnościami.

0
Związek bardziej dostępny dla osób z niepełnosprawnościami
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

- Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom osób z niepełnosprawnościami i ułatwić im dostęp do naszego biura. Dotychczas dla wielu z nich mogło to być problematyczne. I zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego - w miarę naszych możliwości - staramy się usuwać te bariery. Jednym z takich ułatwień będzie pomieszczenie na parterze z podjazdem, aby osoby mające trudności z poruszaniem się mogły bez kłopotu do nas dotrzeć. Na tym rozwiązaniu skorzystają też rodzice z małymi dziećmi w wózkach - zapewnia Arkadiusz Pypłacz, przewodniczący zarządu ZMGK.

Gdzie będzie nowy Punkt Obsługi Mieszkańców?

Obecny Punkt Obsługi Mieszkańców ZMGK powstał w ubiegłym roku. Po to, aby mimo pandemii mieszkańcy mogli załatwić najpilniejsze sprawy wymagające bezpośredniego kontaktu. O ile pozwalały na to ministerialne przepisy, to Punkt był czynny. I okazało się, że ten pomysł się sprawdził, chociaż nie jest doskonały. Zlokalizowany na pierwszym piętrze Punkt nie dla wszystkich jest ułatwieniem. Dlatego ZMGK planuje przeniesienie Punktu Obsługi Mieszkańca na parter, do pomieszczenia od strony ul. Sokoła. Na tej zmianie skorzystają więc zarówno osoby na wózkach inwalidzkich, jak i rodzice z małymi dziećmi w wózkach, którzy nie napotkają już żadnych barier architektonicznych w drodze do biura Związku.

W jakich godzinach czynny jest Punkt Obsługi Mieszkańców?

Punkt jest czynny w poniedziałki w godz. 8:00 - 16:00, a od wtorku do piątku w godz. 8:00 - 14:00. Do momentu zakończenia remontu w pomieszczeniu na parterze, mieszkańcy mogą korzystać z dotychczasowego Punktu na I piętrze w biurze ZMGK przy ul. Piłsudskiego 4 w Chrzanowie.

A co z osobami, które nie słyszą?

Osobom głuchoniemym w kontakcie z pracownikami Związku pomoże tłumacz języka migowego, w zakresie PJM, SJM, SKOGN. Natomiast osoby słabosłyszące lub niedosłyszące mogą skorzystać z pętli indukcyjnej.

Jak umówić się z tłumaczem?

Jeżeli osoba potrzebująca wsparcia tłumacza języka migowego będzie chciała załatwić w Związku jakąś sprawę, wystarczy, że wcześniej umówi się np. mailowo. W uzgodnionym terminie (zwykle po ok. 3 dniach) tłumacz z pracownikiem danego działu będzie czekać na taką osobę i pomoże w kontakcie. W celu umówienia wizyty dla osoby posługującej się językiem migowym prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy: zwiazek-fk@zmgk.chrzanow.pl lub telefoniczny 32 623 2908.

Czy są jeszcze jakieś udogodnienia, z których mogą korzystać klienci Związku?

Tak. Staramy się pamiętać o potrzebach osób niewidomych i niedowidzących, bo i takie do nas trafiają. Dlatego z myślą o nich zapewniamy pomoc i dostęp do naszego biura osobom, które poruszają się z psem przewodnikiem. A także osobom mającym problemy z poruszaniem się, którym towarzyszy pies asystent.

Więcej informacji na: https://www.zmgk.chrzanow.pl i Fb/ZMGKChrzanow

Materiał przygotowany przez Związek Międzygminny Gospodarka Komunalna w Chrzanowie