Chrzanów
Nowe stanowisko do obsługi klientów w Chrzanowie
W połowie października Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił e-wizytę. To wideorozmowa z ekspertem, dzięki której można załatwić swoje sprawy w ZUS bez wychodzenia z domu. Wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą.
Ze względu na rosnącą popularność e-wizyt ZUS uruchomił kolejne stanowiska do takich spotkań w pięciu oddziałach: w Chrzanowie, Poznaniu, Zabrzu, Opolu oraz Toruniu. Liczba ekspertów dostępnych online ma się stopniowo zwiększać również w pozostałych placówkach ZUS.
Włączenie kolejnych stanowisk ekspertów ma docelowo pozwolić na równoczesne prowadzenie 300 rozmów pracowników ZUS z klientami. To oznacza, że w ciągu jednego dnia pracownicy ZUS będą mogli obsłużyć online ponad 2,7 tys. klientów.
Przypomnijmy, że aby zarezerwować e-wizytę trzeba wejść na stronie www.zus.pl w link do umawiania zdalnych konsultacji. E-wizytę trzeba umawiać w placówce ZUS, która jest właściwa ze względu na miejsce zamieszkania. W przypadku płatników składek powinien być to oddział ZUS właściwy ze względu na adres firmy. W trakcie rezerwacji podaje się kod pocztowy, więc system podpowiada, w którym oddziale taką wizytę można umówić. Na e-wizytę można umówić się w dni robocze w godzinach 9.00-14.00.
Dzień przed spotkaniem osoba, która umówiła się na e-wizytę w ZUS, na wskazany podczas rejestracji numer telefonu otrzyma SMS z przypomnieniem o konsultacji. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma też maila z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty.
- Jeśli ktoś nie może skorzystać z umówionej e-wizyty albo już nie potrzebuje spotkania z pracownikiem ZUS, powinien w każdym momencie zrezygnować ze zdalnej konsultacji. Jeśli ktoś wie, że nie weźmie udziału w e-wizycie, powinien ją odwołać. Dzięki temu swoją sprawę w ZUS będzie mogła załatwić inna osoba - przypomina Anna Szaniawska, regionalny rzecznik ZUS w województwie małopolskim.
Komentarze
1 komentarz
Równoczesne prowadzenie 300 rozmów. 2,7 tys. klientów na dzień. To wychodzi dziennie 9 klientów na stanowisko. Strasznie długie te rozmowy muszą być.