Chrzanów
Pod torami będzie komfortowy przejazd
Przy ulicy Zbożowej w Chrzanowie był dotąd niewielki przejazd pod torami. Już widać efekty prac budowlańców, którzy poszerzyli most.
To pierwsza z serii inwestycji na chrzanowskich mostach. Przy ulicy Zbożowej będą dwa pasy ruchu i obustronne chodniki. Na czas robót droga prowadząca z ulicy Fabrycznej na Starą Hutę jest zamknięta. Kierowcy muszą korzystać z objazdu przez ulicę Sienną.
W drugim kwartale 2021 roku przewidziane są prace przy mostach na ulicach Krasickiego, Krakowskiej, 29 Listopada i Kadłubek. Także i one zostaną poszerzone.
Komentarze
16 komentarzy
@Matuuuss to świetny pomysł, brakuje ledwo 100 metrów w linii prostej od ul. Hydro do ul. Powstańców Styczniowych. Do pokonania jest też mur po Fabloku i nieczynne tory kolejowe. Technicznie wykonalne, mentalnie nie do przeskoczenia...
jaro1 Ja jednak jestem zdania, że ścieżki rowerowe powinny być coraz częściej budowane przy drogach o wysokim natężeniu ruchu. Zresztą, samo natężenie ruchu w Chrzanowie jest z roku na rok większe, co przekłada się również na bezpieczeństwo korzystania z dróg przez rowerzystów. Dodatkowo Podwale to ulica naprawdę ważna w ciągu komunikacyjnym Chrzanowa. Każdy kto mieszka w centrum i chce przejechać szybko przez miasto, wybiera Podwale niż lawirowanie po uliczkach Starego Miasta. Myślę, że gdyby powstała tam ścieżka rowerowa, wiele ludzi wolałoby właśnie wybrać taki wariant przemieszczania się po Chrzanowie. Ogólnie wybiegając w sferę marzeń, to ciekawym rozwiązaniem wydaję mi się ścieżka rowerowa, która zaczynałaby się gdzieś przy Powstańców Styczniowych, dalej puszczona "lasami" do Fabrycznej, a następnie przechodziłaby ona przez Podwale aż do Trzebińskiej :) Oczywiście bardziej potrzebna byłaby ścieżka rowerowa z Chrzanowa do Trzebini, ale mówimy tutaj o marzeniach, a nie niemożliwych inwestycjach :) I mówię to wszystko jako osoba, która praktycznie porusza się samochodem :)
Totalny bełkot. 90% rowerzystów posiada samochód. Coraz większy procent posiada rower o wartości kilkukrotnie większej od połowy sprowadzonych z Niemiec gratów jeżdżących po naszych drogach. Poza tym koszt dołożenia DDR to nie podwojenie, a najwyżej kilka procent więcej wartości inwestycji. Podwojenie to może być jak trzeba wybić tunel albo zbudować most.
pojeb.. was z tymi ścieżkami rowerowymi!?! inwestycje drogowe o podwojonych kosztach! efektywność kilku procentowa! znajdźcie kompromis, bo to się robi wymiotne. Będę bezwzględny - to jest jak medialne ratowanie 1 dziecka za siedem milionów na jednostkową chorobę - a straty zdrowia i życia 170 dzieci na inne, mniej medialne choroby!!! Na co płacą rowerzyści - na nic. Pełnoletni nie muszą posiadać uprawnień do poruszania się po drogach - nie płacą, nie mają rejestracji - nie płacą, nie robią przeglądów rejestracyjnych - nie płacą, nie mają ubezpieczeń komunikacyjnych - nie płacą, jeżdżą kiedy chcą, gdzie chcą i jak chcą - nie płacą, nie tankują; podatku drogowego wliczonego w cenę paliwa - nie płacą. A jak się zimno zrobi i deszcz popada, to się żądny pyskacz do auta przesiada.
Po co ten tunel jest szeroki na 20 metrów? Ma tam iść jakaś czteropasmówka? A może rurociąg do wypompowania wody ze Skałki :-) A droga rowerowa wzdłuż torów przecież jest, tylko po drugiej stronie, razem z 6 przejazdami rowerowymi na rondzie :-)
Byłem tam dzisiaj. Wiadukt rozebrany i przebudowany tylko po stronie zachodniej. Strona wschodnia nie ruszona, gdyż ruch pociągów odbywa wciąż na nim jedynym, czynnym torze nr 1. Przypuszczam, że zostanie wyburzony w drugim etapie, czyli po zakończeniu przebudowy stacji Chrzanów i oddaniu dwukrawędziowego peronu nr 2. Mimo wszystko widać postępy prac, co mnie cieszy.
"Matuus"; ugadywać to można było pewnie wiele więcej ale ileś lat temu, na etapie przygotowywania i zatwierdzania planów remontu linii kolejowej, a wtedy gminy temat olały.