Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

27.07.2020 08:18 | 0 komentarzy | 601 odsłon | red

Materiał promocyjny

Widoczność w sieci to dzisiaj jeden z ważniejszych elementów budowania swojego wizerunku. Niezależnie od tego, czy jesteś osobą publiczną, prowadzisz firmę, fundację czy stowarzyszenie, informacje o tobie powinno się dać łatwo wyszukać w sieci. Nie wystarczy jednak postawić strony internetowej. Trzeba jeszcze zadbać o maksymalne zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Tym aspektem zajmuje się pozycjonowanie stron internetowych.

0
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

 

  1. Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
  2. Co daje ci pozycjonowanie?
  3. Zakres pozycjonowania stron internetowych

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Strona internetowa to twoja wizytówka w sieci, aby jednak dotarł do niej użytkownik, który właśnie przeszukuje sieć w poszukiwaniu konkretnych informacji, produktów czy usług, strona musi pojawić się możliwe jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w Google. Dzisiaj to jest podstawowe źródło wiedzy, które determinuje w dużej mierze, czy użytkownik cię znajdzie, czy nie. Nie ma się bowiem co oszukiwać. Ofert podobnych do twoich jest w sieci wiele. Musisz zrobić wszystko, aby na ich tle się wyróżnić. Przede wszystkim musisz poprawić swoją widoczność dla robotów Google, które indeksują strony i tworzą ich rankingi na bazie nieustannie modyfikowanych algorytmów. Pewnie słyszałeś o słowach kluczowych. Dzisiaj jednak nawet one nie wystarczą. Pozycjonowanie stron internetowych wymaga bardzo wszechstronnego oglądu strony, zarówno pod względem jej budowy, przejrzystości, uzupełnienia odpowiednich danych dla robotów, przez znajdujący się na stronie content, sposób jego prezentacji, po warstwę estetyczną. Sam audyt nie wystarczy często niezbędne jest wykonanie bardzo wielu modyfikacji na stronie, zmiana strategii komunikacji - wysiłek związany z tymi zadaniami warto jednak podjąć, ponieważ może się on wydatnie przełożyć na ruch na twojej stronie, generowanie leadów i rosnące zainteresowanie ze strony użytkowników Internetu.

Co daje ci pozycjonowanie?

Dobrze wypozycjonowana strona to przede wszystkim wzrost jej widoczności dla użytkowników sieci. To z kolei sprawia że klienci, którzy szukają konkretnych  produktów lub usług łatwo znajdą cię w wyszukiwarce.To z kolei przekłada się na potencjalny wzrost zysków dla firmy: więcej odwiedzin na stronie, to więcej zapytań, te natomiast dają szansę na sfinalizowanie transakcji. W ten sposób budujesz także swoją przewagę nad konkurencją. To twoje strona częściej pojawia się w wynikasz wyszukiwania, a nie strona konkurencji, masz więc szansę przejąć kolejną potencjalną grupę klientów. Częste pojawianie się w wynikach Google to także lepszy wizerunek, rozpoznawalność marki w Internecie, która w dużej mierze przekłada się także na większą wiarygodność, zaufanie ze strony klientów. To także punkt wyjścia do budowania skuteczniejszej reklamy internetowej.

Przede wszystkim jednak dobrze przeprowadzone pozycjonowanie pozwala ci dotrzeć dokładnie do tej grupy klientów, na której ci zależy. Takich możliwości (w dużym zasięgu) nie daje właściwie żadna inna forma reklamy.

Zakres pozycjonowania stron internetowych

Strategia pozycjonowania strony internetowej za każdym razem jest dobierana indywidualnie do klienta, specyfiki jego działalności i samego kształtu wyjściowej strony internetowej. Zakres działań może obejmować:

  • optymalizację strony od strony poprawy danych, wyników indeksów, widoczności informacji potrzebnych robotom
  • ocenę landing page i ewentualne zmiany na niej
  • stworzenie strategii produkcji contentu, poprawa już istniejącego pod względem nasycenia frazami kluczowymi i odpowiedniej budowy komunikatów
  • link building- linkowanie zewnętrzne jak i wewnętrzne stanowi bardzo ważne narzędzie w pozycjonowaniu strony

Na tym lista się oczywiście nie wyczerpuje. To jedynie przykładowe działania, które można rozbudowywać o kolejne zadania, w zależności od potrzeb, możliwości i budżetu klienta.

 

undefined

Materiał promocyjny