Chrzanów
Na stacji w Chrzanowie powstaje przejście podziemne (ZDJĘCIA)
Trwa wymiana torów, modernizacja peronu i budowa przejścia podziemnego na stacji PKP Chrzanów.
Budowane przejście podziemne z windami zastąpi kładkę, która została wyburzona.
Budowa jest częścią Inwestycji PLK na trasie Trzebinia - Oświęcim, obejmującej m.in. wymianę torów wraz ze wzmocnieniem podtorza, rozjazdy, perony, sieć trakcyjną, obiekty inżynieryjne ( mosty, przepusty, wiadukty), przejazd kolejowo-drogowy oraz przebudowę dróg pod obiektami.
Na zmodernizowanych peronach będą nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne. Dla osób niedowidzących przewidziano system tzw. ścieżek dotykowych.
Ponieważ kładki nad torami już nie ma, piesi chcący udać się z ul. Fabrycznej na Starą Hutę muszą teraz przechodzić ulicami Podwale i Sienna. W skład inwestycji nie wchodzi remont zamkniętego od dawna budynku stacji.
Obejrzyjcie zdjęcia z chrzanowskiej stacji, która jest jednym wielkim placem budowy.
Komentarze
13 komentarzy
Właśnie jak to się ma do nowego logo miasta ? Niestety pozostałe dworce na ziemi chrzanowskiej, oprócz Trzebini też chluby nie przynoszą. Najlepiej chyba było by je wyburzyć lub zasłonić np. jakąś reklamą.
A to czasem nie miała być końcowa stacja krakowskiej szybkiej kolei aglomeracyjnej SKA? No ładny widoczek będzie dla turystów z całego świata jadących do Oświęcimia. Pomyślą że Chrzanów to ładna wiocha. Ale loooogo nawiązujące do kolei i Fabloku to Chrzanów ma przepiękne tylko ile pieniędzy na to poszło to już nie ujawniono.
Na co liczycie? Latami Rysiek Kosowski miał wywalone na tą miejscówkę twierdząc że go to nie obchodzi a teraz nagle smerf laluś obiecujący pola kwietne zrobi porządki w mieście czy z tą ruiną? A spódniczke zakłada i się z was śmieje gdy latarnie gasną a on w krakówku siedzi. Polityk za 2 złote....
Po co na forum przełomu https://przelom.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=3305 piszemy od 10 lat?! o konieczności zrobienia porządku z budynkiem ruiną dworca przy fabrycznej skoro po tylu latach i tak nic z nim nie zamierzają zrobić mimo modernizacji linii kolejowej?! dało się w Libiążu, dało się w Oświęcimiu, dało się i w Krzeszowicach ale w Chrzanowie oczywiście się nie da! A także zapytam co Pan Radny Krzysztof Brandys ma do powiedzenia? Parowozu nie mamy, obiecanej stałej wystawy kolejowej nie mamy, choć chyba jeden z członków Pana Stowarzyszenia Stacja Chrzanów jest obecnie dyrektorem chrzanowskiego muzeum? Do burmistrza chyba też Pan daleko nie ma przecież pamiętamy że Ryszard Kosowski dał zielone światło i nic po za tym a obecny Robert Maciaszek też jest hamulcowym? Może się Pan wytłumaczy ludziom którzy na Pana oddali głos?
Proszę czytać ze zrozumieniem. Inwestycja ta stanowi jedną całość. Tak też będzie rozliczana. Uzyskanie pozwolenia na budowę to żmudny i czasochłonny proces, poprzedzony uzgodnieniami. Wpisanie wszystkich wiaduktów do ewidencji (oprócz tego na Zbożowej) było błędem. Moim zdaniem należało się skupić na tzw. "Dwóch Mostach", bo niewątpliwie jest to perełka architektoniczna i należało zawalczyć o choćby jeden dworzec w Chrzanowie. Efekt jest taki, że nic nie udało się praktycznie osiągnąć, niestety. Te parę kamieni i austriacka barierka to ma być sukces ?
Jaki niby paraliż? I tak wszystkich wiaduktów naraz nie mogli robić, więc jak rozpoczęcie robót na którymś się opóźni o kilka miesięcy, to niczego nie zmieni.
Pan Brandys miał szansę się tutaj wykazać, ale najwyraźniej zdobył to na czym mu zależało, więc resztę ma w du... Za to koledzy z PO, chwalą go jaki to z niego specjalista, bo też gó... się na tym znają.