Przełom Online
Uwaga na utrudnienia. Zamiast koleją pojedziemy autobusem
Od 25 maja na kolejowej trasie Krzeszowice - Oświęcim ma obowiązywać zastępcza komunikacja autobusowa.
- Na szlaku Trzebinia - Chrzanów planowane są roboty związane z naprawą osuwiska. Mają one rozpocząć się w obu torach od 25 maja i potrwać do końca lipca - informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Z tego powodu na trasie z Krzeszowic do Oświęcimia (lub z Krzeszowic do Chrzanowa) ma obowiązywać komunikacja zastępcza. Autobusy mają się zatrzymywać w pobliżu stacji. Rozkłady jazdy można sprawdzić tutaj.
Przystanki autobusowe na trasie:
Krzeszowice - 350 m od stacji PKP (przystanki odjazdów busów)
Wola Filipowska - przystanek przy drodze głównej, 300 m od stacji PKP
Dulowa - przystanek przy drodze głównej, 150 m od stacji PKP
Trzebinia - plac przed budynkiem dworca PKP
Chrzanów Śródmieście - przystanek przy ul. Trzebińskiej
Chrzanów - przystanek przy ul. Kolejowej
Libiąż: przystanek przed budynkiem stacyjnym przy ul. Kolejowej
Chełmek - przystanek obok budynku policji przy ul. Piastowskiej
Oświęcim - plac przy budynku stacyjnym
Komentarze
9 komentarzy
Ha, problemy się nakładają na siebie, brak bypassa, teraz kolej .. za chwilę, jak się rozwiąże sprawa budowy ronda na Krakowskiej i inwestycja ruszy, to strach bedzie w ten rejon wjeżdżać..
Poza tym za chwilę pewnie przerzucą ruch pociągów na tor w stronę Katowic pomiędzy stacjami Dulowa i Trzebinia, by móc rozebrać stary. Pomiędzy Dulową a Krzeszowicami ruch też jest prowadzony po jednym torze.
Chodzi raczej o to, że w tej chwili na stacji Trzebinia są dostępne 3 krawędzie peronowe (chwilowo 5). Kiedy rozkopią pierwszy i drugi peron i zamkną możliwość jazdy po nie zrobionej cześci stacji, to wówczas w Trzebini zostaną dwie krawędzie peronowe i 4 albo 5 torów. Fizycznie nie będzie miejsca żeby pociąg mógł zaczynać bieg i kończyć w Trzebini jak jeszcze dochodzą do tego pośpieszne i osobowe Kraków-Katowice. A w Krzeszowicach są obecnie 3 krawędzie (a za niedługo 5) do obsługi i wszystko się może pomieścić.
Nie rozumiem dlaczego autobusy zastępcze mają jeździć od Krzeszowic do Chrzanowa czy Oświęcimia, przecież powinny jeździć od Trzebini do Chrzanowa/Oświęcimia ponieważ torowisko pozwala na ruch pociągów do Trzebinia od Krakowa? Towarowe jeżdżą a osobowe nie mogą?
Rzeczywiście budowa CPK to ''poroniony pomysł'';https://dorzeczy.pl/kraj/65962/Trzaskowski-CPK-niepotrzebny-bo-powstaje-lotnisko-w-Berlinie.html.
Sądzę , że zamiast pojechać wyremontowanym torowiskiem do Krakowa albo Oświęcimia - szybciej pojedziemy do Baranowa szybką koleją wprost do CPK. Pan Horała nie tylko nadal tkwi na stanowisku prezesa ( 40 tysięcy złotych /mieś ) , ale podpisuje umowy /zlecenia dla brytyjskich firm , które jeszcze raz zaprojektują przebieg torów.
Właśnie też się zastanawiam na tym co jest przyczyną powstania tego osuwiska. Miejmy nadzieję, że znajdą przyczynę i trwale je zabezpieczą. Trochę późno się za to biorą, bo już złodzieje zdążyli zwinąć trakcję. Tor nieczynny od prawie dwóch lat.