Nie masz konta? Zarejestruj się

Chrzanów

Krakowskie lotnisko zrobiło to jako pierwsze w Polsce

18.02.2020 08:00 | 2 komentarze | 6 346 odsłon | Michał Koryczan

Kraków Airport uruchomił samoobsługowe stanowiska nadawania bagażu.

2
Krakowskie lotnisko zrobiło to jako pierwsze w Polsce
Fot. Kraków Airport
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Lotnisko w Krakowie jest pierwszym w Polsce, które uruchomiło takie stanowiska nadawania bagażu (Self-Service Bag Drop). Jak powiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport, jest to rozwiązanie dla wszystkich przewoźników.

- To krok do automatyzacji ścieżki pasażera, która maksymalnie skróci czas odprawy biletowo-bagażowej. Z prowadzonych przez Kraków Airport badań Airport Service Quality wynika, iż 34 procent naszych pasażerów przybywa na lotnisko wcześniej niż dwie godziny przed wylotem. Samoobsługowe stanowiska pozwalają na wcześniejsze nadanie bagażu, nawet do sześciu godzin przed odlotem - powiedział Radosław Włoszek.

Usługa Self-Service Bag Drop jest najnowocześniejszą formą nadawania bagażu przez pasażera, co ogranicza czas czekania w kolejce do kilkudziesięciu sekund. Wykonawcą inwestycji jest firma SITA, współpracująca z ponad 40 lotniskami i 55 liniami lotniczymi na całym świecie.

Jak działają stanowiska Self-Service Bag Drop?
Pasażer po odprawieniu się np. dzięki aplikacji mobilnej, nadaje na lotnisku samodzielnie bagaż postępując zgodnie z prostą instrukcją, wybierając jeden z 8 dostępnych języków: polski, angielski, niemiecki, francuski, norweski, włoski, hiszpański lub ukraiński. Skanuje kartę pokładową i umieszcza bagaż na specjalnej wadze, gdzie weryfikowany jest jego ciężar i wielkość zgodnie z wymaganiami danej linii lotniczej. Następnie pasażer otrzymuje naklejkę z kodem nadania bagażu i samodzielnie umieszcza go na bagażu.