Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

Śpieszmy się jeść szparagi, tak szybko odchodzą

22.06.2019 06:30 | 0 komentarzy | 2 420 odsłony | Agnieszka Filipowicz

Szparagowe żniwa nieubłaganie zbliżają się do końca. Dziś przepis na szybką przekąskę z ich udziałem, w myśl zasady, że im szparagi przyrządzi się prościej, tym lepiej wyeksponuje się ich niepowtarzalny smak. Szparagi z boczkiem.

0
Śpieszmy się jeść szparagi, tak szybko odchodzą
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Składniki:

pęczek młodych szparagów zielonych
kilka plasterków boczku
sól, pierz czarny mielony
oliwa
parmezan
pokrojona w paski papryka (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Szparagi wyjmujemy z opakowania, odłamujemy twardą, łykowatą część. Układamy na blacie kuchennym lub desce do krojenia i nacieramy oliwą i solą. Owijamy plasterkami boczku.
Szparagi układamy na rozgrzanym ruszcie lub na blasze do pieczenia. Grillujemy szparagi kilka minut, odwracamy na drugą stronę. Posypujemy parmezanem. Podobnie postępujemy, gdy pieczemy szparagi w piekarniku.
Jesli ktoś woli bardziej miękkie szparagi, może je wcześniej krótko podgotować we wrzątku.

Zalety szparagów:
- są bogatym źródłem witamin B, C, K, soli mineralnych, żelaza, potasu, fosforu, beta-karotenu, kwasu foliowego
- wspomagają koncentrację i pamięć dzięki zawartym w nich związkom, które biorą udział w metabolizmie tkanki nerwowej
- mają pobudzające, odprężające i odmładzające działanie
- oczyszczają organizm - pozytywnie działają na nerki i wątrobę.