Komunikacja
Na remont torów jeszcze poczekamy
Na odcinku z Sosnowca do Trzebini modernizacja linii kolejowej E30 dawno powinna być zakończona. PKP PLK SA źle oszacowała jednak zakres wymaganych prac i inwestycja przeciągnie się w czasie.
Inwestor jak i spółka Trakcja Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i lnżynieryjnych, dotychczasowy wykonawca robót na odcinku z Sosnowca do Trzebini tłumaczą, że po podpisaniu umowy w listopadzie 2010 roku pojawiły się trudności, których żadna ze stron nie była w stanie przewidzieć. Dlatego wszystko trwa tak długo, a efektów nie widać.
- Po rozpoczęciu prac Trakcja PRKiI SA wielokrotnie rozważała odstąpienie od umowy, głównie wskutek zidentyfikowania konieczności wykonania wielu robót dodatkowych, nieobjętych umową - przyznaje Robert Kuczyński dyr. ds. komunikacji Trakcja PRKiI SA.
Do zerwania kontraktu jednak nie doszło. Obydwu stronom udało się dojść do porozumienia. Podpisano je w tym tygodniu. Dotychczas wykonane zadania zostaną rozliczone. Przygotowana zostanie też dokumentacja umożliwiająca ogłoszenie przetargu na wykonanie pozostałych prac budowlanych na odcinku Jaworzno Szczakowa - Trzebinia i Jaworzno Szczakowa - Sosnowiec Jęzor.
Porozumienie zakłada, że Trakcja PRKil otrzyma ponad 55 mln zł (netto) za roboty budowlane i prace projektowe przewidziane w kontrakcie do realizacji do 20 czerwca 2015 r. PLK pokryje też koszty robót dodatkowych w wysokości blisko 7 mln zł (netto).
W tym roku ma się natomiast rozpocząć modernizacja linii E30 z Krakowa do Krzeszowic.
- Ogłoszone są przetargi na modernizację odcinków: Krzeszowice - Kraków Mydlniki oraz Kraków Mydlniki - Kraków Główny Towarowy. W pierwszym kwartale tego roku mogą zostać wyłonieni wykonawcy - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK SA.
Na odcinku Krzeszowice - Trzebinia i Trzebinia - Sosnowiec Jęzor zakres zadań zawężono w tym roku jedynie do projektów.
Komentarze
2 komentarzy
Po czterech latach od rozpoczęcia inwestycji doszli do wniosku, że zaczną inwestycję za rok. Tak się składa, że akurat siedzę w temacie i jakoś linię E30 od Zgorzelca do Rzeszowa się powoli modernizuje. Tylko odcinek Katowice - Kraków jakoś nie może wystartować. Nie chcę nic sugerować, ale ktoś ma tu chyba równoległą płatną autostradę. Może by tak podali, jakie to roboty dodatkowe wynaleźli przez te 4 lata.
Czy nowy projekt o którym mowa uwzględni naprawę zniszczonego przez PKP przejścia pod torami w Młoszowej: http://przelom.pl/z-waszej-strony/15266-dulowa-bylo-przejscie-jest-odwodnienie.html