Nie masz konta? Zarejestruj się

Porady

Zadbaj o siebie

06.10.2010 14:30 | 0 komentarzy | 10 458 odsłon | red
Jak zadbać o włosy, skórę i ciało? Jak radzić sobie z nieprzepartą ochotą na małą przekąskę i zgubić zbędne kilogramy? Wbrew pozorom, to wcale nie takie trudne.
0
Zadbaj o siebie
Katarzyna Ryszka w klubie Fit Lejdis w Krzeszowicach prezentuje profesjonalne wykonanie makijażu
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Jak zadbać o włosy, skórę i ciało? Jak radzić sobie z nieprzepartą ochotą na małą przekąskę i zgubić zbędne kilogramy? Wbrew pozorom, to wcale nie takie trudne.

O tym, że na nasz wygląd wpływa zarówno odpowiednia dieta, jak i ruch wiedzą chyba wszyscy. Często jednak zapominamy o podstawowych zasadach, dzięki którym możemy się czuć lepiej i lepiej wyglądać. W krzeszowickim klubie Fit Lejdis każda z pań mogła dowiedzieć się, o czym pamiętać, chcąc zadbać o siebie.

Po pierwsze nawilżanie
Jesienią warto zabezpieczyć się przed czekającymi nas niskimi temperaturami oraz mroźnym wiatrem doskwierającym naszej twarzy. Intensywne nawilżanie przyda nam się również po wakacjach.
- Dobrze jest zastosować kremy zawierające pantenol i witaminę E. Pamiętajmy, że tylko systematyczne działanie może przynieść skutek - mówi Lucyna Jedynak z firmy Doliva.

Przypomina o codziennym demakijażu twarzy i używaniu kremów odpowiednich do naszej cery. Nocą odpoczywa całe nasze ciało, intensywnie absorbując zawarte w aplikowanych kosmetykach dobroczynne składniki. Warto zatem pamiętać, aby przed snem dać mu odpowiednią ich porcję.
- Nie polecam natomiast stosowania do twarzy zwykłego mydła. Wysusza skórę i podrażnia ją. Lepiej zastosować specjalne żele o odpowiednim dla skóry pH - dodaje Jedynak.

Po drugie dieta
Osoby pragnące utrzymać prawidłową wagę lub usiłujące zrzucić parę zbędnych kilogramów, muszą uświadomić sobie, że rozpoczęcie dnia bez śniadania może mieć katastrofalne skutki.

- Według badań, jeśli o tym zapominamy, to w ciągu roku możemy przytyć nawet do 5 kg. Nie możemy się opychać, ale równie złe jest głodzenie się - podkreśla dietetyk Agnieszka Dudek.

Radzi, aby zastąpić wysokokaloryczne pożywienie lżejszym, mniej tłustym, a na pewno efekty będą widoczne. Pięć niedużych posiłków dziennie do godz. 18 (urozmaiconych warzywami i owocami) - to podstawa optymalnej diety.
- Zamiast ciastka lepiej zjedzmy jabłko, zamiast białego pieczywa ciemne, gruboziarniste i dostarczające nam więcej dobroczynnych składników. Stosujmy oliwę zamiast smalcu, mięso chude, zamiast tłustego. Mniej żółtych serów, a do zup zamiast śmietany dodajmy jogurt - wylicza.

Nie kryje, że przesadzanie z produktami „odtłuszczonymi” też może nie być dla nas najlepsze. Od czasu do czasu więc warto zaserwować sobie nieduży posiłek z większą dawką naturalnych tłuszczów. Poleca także ryby.

Po trzecie ruch
Regularna aktywność fizyczna czyni nas silniejszymi, szczęśliwszymi, zdrowszymi i bardziej pewnymi siebie - przekonuje Anna Chrząścik-Czyżewska z klubu Fit Lejdis.

Nie kryje, że zdarzają się przypadki, gdy nawet po kilku miesiącach wytężonych ćwiczeń ciało nie zmienia się, a efekty pojawiają się bardzo wolno. To powoduje frustrację i jest najczęstszą przyczyną zarzucenia treningów.

Bardzo częstym błędem jest stosowanie ich na najwyższym poziomie intensywności, ale w krótkim czasie. Nie osiągniemy wtedy oczekiwanego poziomu spalania tłuszczu. Dobrym sposobem jest trening cardio.
- Można wykonywać go poprzez chodzenie na automatycznej bieżni, pływanie, jazdę na rowerze, aerobik, step, Dance itp. Czas trwania takiego treningu to minimum 30-60 minut pracy ciągłej oraz częstości wykonywania trzy razy w tygodniu - dodaje Chrząścik-Czyżewska.
Przy redukcji wagi ważna jest systematyczność ćwiczeń. Optymalnym rozwiązaniem będzie przeplatanie treningów o niższej intensywności z tymi o wysokim natężeniu.

Włosy i makijaż
Zarówno zmęczenie, jak i dieta objawia się różnymi skutkami na naszej cerze i włosach.
Chcąc zabezpieczyć je przed mrozem, suchym powietrzem w ogrzewanych pomieszczeniach, konieczne jest ich odżywianie. Dobre jest aplikowanie witamin pomocnych w ich odbudowie. Można też skorzystać z odżywczych zabiegów w salonach fryzjerskich - mówi Joanna Filipiak ze Studia Filipiak w Krzeszowicach.

W tym sezonie modne będą odcienie zbliżone do naturalnych, klasyczne uczesania z grzywkami sięgającymi brwi.
Makijaż natomiast powinien być dostosowany do okoliczności, w jakich mamy się znaleźć. Katarzyna Ryszka z salonu Pretty Woman podkreśla, że ważne jest oczyszczenie skóry, nawilżenie i przed nałożeniem makijażu zastosowanie bazy. Wtedy będzie on trwalszy.

Potem stosujemy korektor, a dopiero na niego podkład.
- Znacznie lepsze niż gąbeczki do nakładania makijażu są pędzelki z naturalnym włosiem. W przypadku suchej cery lepiej wyglądają cienie płynne. Chcąc podkreślić rzęsy można tuż nad nimi zrobić kreskę. Modny makijaż robi się metodą tzw. mgiełki, przechodzącej od jaśniejszego do ciemnego koloru cieni. Polecam też tusze do rzęs ze szczoteczkami z gumek. Wtedy rzęsy nie sklejają się - radzi Katarzyna Ryszka.
Ewa Solak

Przełom nr 39 (958) 29.09.2010