Chrzanów
System sfiksował. Pojawiły się problemy z płaceniem za wodę
W chrzanowskich wodociągach nie działa Internetowe Biuro Obsługi Klienta (IBOK). Problem potrwa jeszcze kilka tygodni. W środę awarii uległy także łącza internetowe w bankiem.
- Nie działa system komputerowy. W kasach nie da się płacić rachunków. Ludzie są odsyłani na pocztę, a tam czekają ich dodatkowe opłaty - denerwuje się jeden z mieszkańców.
- Awaria łączy nie była zależna od nas. Trwała kilkadziesiąt minut. Mimo wszystko bardzo przepraszam za utrudnienia - mówi Szymon Wyrwik dyrektor ds. technicznych RPWiK w Chrzanowie.
Tłumaczy, że utrudnienia w systemie komputerowym, to zupełnie inna sprawa.
Są efektem zmiany oprogramowania w Internetowym Biurze Obsługi Klienta IBOK.
Prace informatyczne mogą spowodować przejściowe trudności, między innymi opóźnienie w wystawianiu faktur. To bowiem system odpowiedzialny za elektroniczne odczytywanie wodomierzy.
Wyrwik przyznaje, że uproszczona wersja systemu IBOK ponownie zacznie funkcjonować w pierwszych dniach marca, a pełna dostępna będzie za dwa, trzy miesiące.
Komentarze
2 komentarzy
tam to dopiero dzieją się cuda, Dostałam fv na maila pomimo tego, iż nikt nie chodził sprawdzać liczników anie nie podawałam jego stanu przez internet. Po kontakcie z wodociągami Pani choć była bardzo zdziwiona stwierdziła, że system się pomylił i anuluje fv. Na Ibok-u nie był nic zaznaczone, ostatni odczyt sprzed 2miesięcy, a faktura widmo nie uwzględniona w historii.
"Przejściowe trudności", "problem potrwa jeszcze kilka tygodni", "awaria łączy nie była zależna od nas"- komuna bis. Jak zwykle winnych brak, a cierpią ci, co mają jeszcze za ten bałagan płacić rachunki. Typowo polskie podejście.