Chrzanów
W Chrzanowie nie połączą gimnazjum z podstawówką w zespół
Próba połączenia szkoły podstawowej nr 1 w Chrzanowie i sąsiadującego z nią gimnazjum nr 1 podzieliła nie tylko nauczycieli, ale i radnych. Na sesji niektórzy nie wiedzieli jak zagłosować. Tylko 5 osób było za. 7 zagłosowało przeciw, a 8 wstrzymało się od głosu.
Projekt dotyczył zamiaru utworzenia zespołu szkół nr 4. Burmistrz Ryszard Kosowski i wiceburmistrz Tadeusz Kołacz tłumaczą, że nie proponowaliby tego rozwiązania, gdyby nie planowana od września reforma oświaty. Podstawówka znów ma być ośmioletnia, a gimnazja znikną z edukacyjnej mapy. W gminie Chrzanów samodzielne gimnazjum jest tylko jedno - to PG nr 1. Gmina zaproponowała połączenie go z pobliską podstawówką.
- Takie rozwiązanie daje równe szanse pracownikom obydwu szkół - przekonuje wiceburmistrz Tadeusz Kołacz, mając na myśli zatrudnienie.
Na tym samym stanowisku stali przedstawiciele gimnazjum. Za to pracownicy SP nr 1 byli mu przeciwni. Proponowali inne rozwiązanie. Włączenie gimnazjum do podstawówki. W takim przypadku dyrektorka szkoły podstawowej zachowałaby stanowisko. W momencie utworzenia zespołu konieczne byłoby przeprowadzenie konkursu. W czwartek rada miejska zdecydowała jednak, że kolejny zespół szkół w Chrzanowie nie powstanie.
Komentarze
2 komentarzy
Nie wiem kto i dlaczego wybiera tych radnych, ale ich niekompetencja i brak przygotowania merytorycznego do tematów (śmieci, oświata, parkingi, inwestycje, budżet, etc.) zaczyna po prostu śmieszyć. Może jakieś szkolenie z podstaw prawa i ekonomii ? Może do ósmej klasy ? Może puknąć w czoło ?..
Bulwersuje mnie próba hermetyzacji grupy czynnych zawodowo nauczycieli. Młodym pedagogom, już na starcie, odbiera się szansę zatrudnienia. Wiceburmistrz Chrzanowa szczerze przyznał, że nie widzi żadnych plusów we wprowadzanej reformie. Interesują go wyłącznie bardzo trudne przypadki zawodowe nauczycieli. W oparciu o takie rozumowanie rodzą się absurdy, dochodzi do konfliktów i nieporozumień, trwa twarda walka o przetrwanie, o utrzymanie stanowiska. Lata temu, w budynku SP 1 w Chrzanowie, funkcjonowała prężnie działająca ośmioklasowa placówka. Pozostaje jedynie sposób zagospodarowania budynku PG 1, a to już problem niebagatelny, trzeba się będzie z nim zmierzyć, można rozważyć możliwość wyburzenia, ewentualnie przeznaczyć na mieszkania dla najbardziej potrzebujących. Wdrażanie reformy pójdzie zdecydowanie sprawniej wówczas, gdy zmieni się nastawienie do niej. A reforma edukacji jest wręcz konieczna.