Przełom Online
TRZEBINIA-CHRZANÓW. Kierowcy stoją w korkach
Pierwszego dnia po zamknięciu wiaduktu nad autostradą A4 część zmotoryzowanych wybrała objazd ulicami Puszkina i Europejską. Chcący skorzystać z tej trasy musieli spędzić mnóstwo czasu w długich korkach.
W środę drogowcy rozpoczęli remont wiaduktu. W związku z zamknięciem drogi kierowcy chcący skorzystać z drogi łączącej Trzebinię z Chrzanowem muszą korzystać z objazdów.
Proponowany przez inwestora, czyli firmę Stalexport, prowadzi przez autostradę. Dla osób chcących dostać się do Trzebini ze stolicy powiatu oznacza to wydłużenie trasy o prawie 10 kilometrów, ponieważ nawrót na A4 znajduje się na wysokości Bolęcina. Wykonanie manewru ułatwiają dobrze widoczne znaki drogowe i namalowane pasy ruchu.
Większość kierowców nie chce nadkładać drogi i wybiera przejazd ulicami Puszkina i Europejską. Na ostatniej z nich obowiązuje ruch wahadłowy. Jest to związane z prowadzonymi w tym rejonie pracami przy budowie obwodnicy Chrzanowa. W dodatku pojedynczą nitkę asfaltu przecina głęboki wykop.
- Trzeba zwolnić, bo w innym razie można urwać jakiś element zawieszenia – przyznaje Przemysław Gierałt z Chrzanowa. Przez to przy przejeździe tworzą się korki w obu kierunkach.
- W drodze do pracy, przed godziną 6, to musiałem swoje odstać. Czekałem trzy zmiany świateł zanim przejechałem – mówi Przemysław Gierałt z Chrzanowa.
Sprawdziliśmy, jak sytuacja wygląda w godzinach popołudniowych. W czwartek po 14, pracownicy pobliskiego Valeo zakończyli zmianę. Kolejka aut czekająca na możliwość przejazdu sięgała wjazdu do zakładu. Od strony Chrzanowa samochodów było równie dużo. Zablokowały skrzyżowanie ulic Trzebińskiej i Sikorskiego.
Oprócz ruchu wahadłowego i zniszczonej nawierzchni na zwężonym odcinku drogi, kierowcy narzekają także na działanie sygnalizatorów świetlnych. Przejeżdzając ten fragment jezdni na drugą stronę docieramy na “zielonym” świecącym się dla kierowców nadjeżdżających z przeciwka.
(ko)
Aktualizacja 1.03.2012, 20.53
Komentarze
26 komentarzy
No i nożyce się odezwały :-))) Drodzy kierowcy mamy sprawców Waszych nerwów. Są nimi: 1) vice burmistrz Chrzanowa Pani URSZULA PALKA z ramienia inwestora gminy Chrzanów 2) firma POLDIM z ramienia wykonawcy. Jak mogłem przeczytać w dzisiejszym papierowym wydaniu Przełomu: ad 1) Z wypowiedzi Pani vice burmistrz wynika, że powinniśmy się cieszyć, że ruch został tam w ogóle dopuszczony. Brawo widać puszczają nerwy nie tylko kierowcom ! Czyżby ta Pani miała coś na sumieniu ? Może najwyższy czas odejść na emeryturę albo wybrać się na pijarowski kurs public relation bo nie tędy droga - droga Pani !!! ad 2) Co do inwestora firmy POLDIM. To że wiadukt idzie do remontu było już wiadomo od prawie roku (termin był kilkukrotnie przesuwany) a przez ten czas rondo mogło być już gotowe. Nie byłoby świateł i ruch odbywałby się w miarę płynie (nie licząc kolizyjności skrzyżowań ulic Puszkina - Długa w Trzebini oraz Trzebińska - Europejska w Chrzanowie). W opowiastki w stylu że nic się nia dało zrobić bez podawania konkretów zwyczajnie nikt z nas kierowców nie uwierzy.
Wybrańcy wam zgotowali ten los. Dobrze wam tak. Ja nie potrzebuję przeprawiać się między Chrzanowem a Trzebinią - więc mnie to lata i śmieję się ironicznie. Szkoda, że TIR-y nawet w dobie objazdu zapierniczają A4, a nie przez Chrzanów.
Chodzi mi o taką prozaiczną sprawę jak dziury i ruch wahadłowy, najpierw to powinnno być załatwione, dopiero wtedy zgoda na zamknięcie wiaduktu, to mój pogląd, ale być może się mylę, lub za duże wymagania mam , Pozdrawiam -:)
@Pirce: o co Ci chodzi? Przecież oficjalne objazdy są jak najbardziej drożne. A są takie długie właśnie dlatego, że inne opcje są "przejezdne inaczej". Stalexport można o różne rzeczy obwiniać, ale na pewno nie akurat za bałagan i niekompetencję na budowie tzw. obwodnicy Chrzanowa.
Takiego bałaganu, i niekompetencjii, to nawet za komuny nie było !, warunkiem dopuszczenia i podpisania ruchu na objeżdzie, powinna być drożność tych przejazdów, Stalexport rządzi w Polszy! i bata nie ma .
Mystasia to nas niezwykle pocieszyłaś :-( Jest takie mądre przysłowie, że wszędzie dobrze gdzie nas nie ma ale porównując budowę obwodnic Chrzanowa i Jaworzna to wniosek nasuwa się sam. Może prędzej trafię 6 w totka ale mówią też uderz w stół a nożyce się odezwą :-)))
Mało prawdopodobne żeby ktoś odpowiedział na pytania Kapitana Bolsa. Prędzej trafisz 6 w totka niż się ich doczekasz. Ja za to mam pytanie do Przełomu, bo pisaliście, że remont ma być do końca września tymczasem na stronie GDDKiA http://www.gddkia.gov.pl/pl/19/lista-utrudnien widnieje data 31.12.2012. Moglibyście się dowiedzieć jak będzie naprawdę ?