Chrzanów
Autobusy znów będą jeździć do Katowic?
Prawdopodobnie z początkiem stycznia powrócą bezpośrednie połączenia autobusowe z Chrzanowa do Katowic. Trwają rozmowy dotyczące liczby kursów.
Kursy zniknęły z rozkładów cztery lata temu, a dwa lata później związek komunikacyjny przestał też dofinansowywać połączenia do Jaworzna. Lukę mieli wypełnić prywatni przewoźnicy.
Dziś wiadomo, że ta koncepcja się nie sprawdziła. Część minibusów jeździ niezgodnie z rozkładem, często są też przepełnione. Na koniec kadencji urzędujący burmistrz postanowił w końcu wyjść naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców i chce bezpośrednie połączenia autobusowe z Katowicami przywrócić. Będą realizowane w oparciu o tabor Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Jaworznie.
- Ktoś zapyta, dlaczego nie zdecydowaliśmy się wcześniej. Po pierwsze, wtedy nie byliśmy w stanie szybko za wszystko zapłacić. W grę wchodziło też tylko utrzymanie połączeń do Jaworzna, gdzie pasażerowie jadący do Katowic, musieliby się przesiadać, a nam zależało na połączeniu bezpośrednim - tłumaczy burmistrz Ryszard Kosowski.
Negocjacje były prowadzone od kilku tygodni. Mówiło się o uruchomieniu 10 kursów. Rozkład jazdy jest w trakcie opracowania. Godziny mają zostać tak dopasowane, by mieszkańcy mogli dojechać rano do pracy i na uczelnie, a potem wrócić.
- Połączenie to mogłoby być realizowane linią A wydłużoną do Chrzanowa przez Kąty. Ilość kursów tak zaprojektowanej linii uzależniona będzie od decyzji Związku Komunalnego Komunikacja Międzygminna, ze względu na konieczność finansowania przejazdów w granicach gminy Chrzanów - informuje Tomasz Wilgos, rzecznik Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Jaworznie.
Dziś wiadomo, że ostateczne decyzje w sprawie kursów będzie podejmował nowy burmistrz Chrzanowa Marek Niechwiej.
Komentarze
15 komentarzy
czy ktoś widział bus który jedzie z jakimiś zasadami za wyjątkiem wyznawanych przez prowadzącego???, ile to razy dziennie bus zajeżdża drogę autobusowi komunikacji miejskiej do tego stopnia że muszę mocno hamować, fakt może powinienem przewidzieć sytuacje ale poziom chytrości busiarza jest nie do przewidzenia. pominę już fakt że zawsze zatrzymują się na środku zatoki przystankowej a my kierując autobusem np 18-to metrowym wysadzamy ludzi w krzaki albo na trawnik. CZEMU PAN DYSZY nie zajmie się swoimi pupilami???? no może by kieszonkowe się zmniejszyło ale pewnie trochę porządku by w komunikacji się pojawiło. jasne, kierowca w komunikacji też nie ideał, ale często zła opinia bierze się z sytuacji dostosowania się do warunków. jedno co jest pewne to chętnie obsłużymy jako kierowcy połączenie wydłużone do Chrzanowa.
U nas ( w Chrzanowie) nie da się zorganizować komunikacji miejskiej - bo jest tu wróg nr 1- M.Dyszy.Vice Prezes Zrzeszenia Prywatnych Przewoźników. Dla picu zrezygnował, ale cały czas dba o ich interesy. Należy albo usystematyzować minibusy, jak w innych miastach, gdzie jeżdżą wg rozkładów i są oznaczone M1, M2 itd. Ba, są jednakowe co do marki i koloru. Lub też drastyczne cięcie i ich likwidacja. Jestem za drugim rozwiązaniem- bo znam podejście busiarzy do uczciwości.
Nareszcie coś się robi dla mieszkańców, pracy w Chrzanowie nie ma a do Katowic nie ma czym dojechać. Poza tym prywatni przewoźnicy robią co chcą a cena Inter-bus z Katowic do Chrzanowa za 8 zł w jedną stronę to sorry, ale wolę jeździć prywatnym autem... Kiedyś Chrzanów był w województwie śląskim i wtedy nikt nie martwił się czym dojechać do Katowic, teraz środkami komunikacji miejskiej muszę się przesiadać 3 razy i już nie wspomnę ile czasu zajmuje dojazd... Panie Burmistrzu, liczymy na Pana!
No, wiedziałem, że się POL-BUS odezwie. Grunt się pali pod nogami.
ciekawe kto się będzie tłukł tymi landarami 2h do katowic. a w korkach to chyba 2 dni pojedziemy.
no firma Link Bus raczej już nie podniesie się finansowo, cóż wojna na rynku niesie ofiary... do puki nie skończy się mentalność Pana z ZKKM który uważa że najlepszą komunikacją jest komunikacja BUS to może być ciężko z powrotem do normalności. kiedyś zakład komunikacyjny Jaworzna i Chrzanowa to było jedno przedsiębiorstwo i gdyby nie powstał rozwód to komunikacji w Jaworznie by nie było, a na pewno nie na takim poziomie co w obecnie. Pamiętajmy że potężnym zapleczy gospodarczym jakim jest grupa TAURON i ilość firm temu towarzyszącym dzięki czemu miasto ma zaplecze finansowe, cóż większe niż Chrzanów. Larmo medialne nie wiele pomoże a i społeczne też niewiele jeżeli władza dalej będzie oporna i głucha na słowo mieszkańców. Jaworzno - Katowice 4,60zł , było by supr gdyby cena została utrzymana przy wydłużeniu linii np A (choć to nie najlepszy pomysł, lepiej było by powrócić z linią J jak dawniej)
Pierwsze co powinien zrobić Nowy Burmistrz to sprowadzić z powrotem firmę Link Bus - bo było tanio ,szybko wygodnie i na czas ,czy to do Katowic , czy do Krakowa, a nie rozlatującymi się "rzęchami "w ścisku i znowu drogo, i zamierzaja przestać jezdzić autostradą