Komunikacja
KOMUNIKACJA. Z Trzebini do Oświęcimia pojedziemy koleją szybciej za trzy lata?
To realny termin modernizacji odcinka linii nr 93 łączącego te dwa miasta. Tak wynika z wypowiedzi Marcina Mochockiego, pełnomocnika zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. strategii i planowania. Był on jednym z uczestników wtorkowego spotkania poświęconego poprawie jakości połączeń szynowych w Małopolsce przed planowaną Olimpiadą w 2022 roku.
Do oświęcimskiej Galerii Książki przyjechali przedstawiciele samorządów Małopolski i Śląska oraz spółki odpowiedzialnej za stan torów - PKP PLK. Rozmawiali o modernizacji kolejowej infrastruktury w związku z planami organizacji w Polsce Zimowych Igrzysk Olimpijskich za osiem lat. Lodowisko w Oświęcimiu jest jednym z obiektów, w których miałyby być prowadzone rozgrywki.
Dziś podróż pociągiem między Trzebinią i Oświęcimiem trwa ponad 40 minut, choć oba miasta dzieli tylko 25 kilometrów. Na skrócenie tego czasu jeszcze trochę poczekamy.
- Przy zachowaniu przepustowości na tej linii czas inwestycji musi trwać co najmniej trzy lata. Mam nadzieję, że po konsultacjach społecznych procedury przetargowe zostaną uruchomione jeszcze w tym roku – powiedział o planach Marek Sowa, marszałek małopolski.
Taki sam termin przeprowadzenia robót modernizacyjnych podał Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. strategii i planowania.
- Planujemy że będzie to kosztować około 300 mln zł. Przy czym to nie tylko infrastruktura kolejowa, ale także parkingi czy wiadukty. Jako spółka PKP PLK chcemy się skoncentrować na infrastrukturze kolejowej, żeby zrobić jej możliwie dużo i w wielu miejscach – podkreślił.
(ski)
Komentarze
5 komentarzy
Uwierzę, jak zobaczę odremontowane tory. Bo niestety samo rozpisanie przetargu nie oznacza od razu, że remont zostanie przeprowadzony - patrz linia E30 KRK - KTW.
Spoko, dajmy społeczeństwu jeszcze trochę czasu na rozebranie i spieniężenie torów, a za parę lat postawi się je od nowa, ot taka kopalniana tradycja - zepsuć, zniszczyć, rozkraść i zbudować od nowa.
linię do Wadowic trzeba rewitalizować nie ma innej opcji
@wujek z calym szacunkiem ale 103 to juz niestety historia
A linia Trzebinia-Wadowice niech się dalej zapada pod ziemię..