Przełom Online
CHRZANÓW-PŁAZA. Tory są, czy ich nie ma?
Samochody jadące z Płazy w kierunku Chrzanowa zjeżdżają ze stromej góry, by na dole gwałtownie zahamować przed przejazdem kolejowym. Nieznający tej trasy mogą narazić się na uszkodzenie auta, bo przejazd jest wyboisty, a znaki drogowe niewidoczne i mylne.
Znak ostrzegający przed przejazdem kolejowym bez zapór całkowicie zniknął w gałęziach drzew. Z kolei do słupka wskaźnikowego z jedną kreską, który stoi tuż przed torami, domalowane są dwie następne.
Szyny przecinają drogę wojewódzką nr 781. Roman Leśniak, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie poinformował w piątek, że osoby z rejonu obejrzą teren.
- W gestii inżynierii ruchu jest zbadanie nawierzchni i zdecydowanie o wymianie znaków drogowych. Być może trzeba będzie zdemontować stare znaki i zamontować nowe dokładając kolejne np. ostrzegające przed wybojami – powiedział.
Natalia Feluś
Aktualizacja 2.08.2013, 15.44
Komentarze
5 komentarzy
przejazd w Alwerni na DW780 już nie istnieje - tory z asfaltu wyrwane - położony nowy asfalt żaden pociąg już tam nie przejedzie, zdjęcia możesz znaleźć na www.linia103.pl widziałem
przejazd może być, ja tam zawsze się rozglądam, ale droga przy przejeździe to jest jakaś kpnia !
Niestety PKP ma w nosie takie przejazdy (patrz przejazd na DW780 w Alwerni) i raczej mało są skłonni do jakiegokolwiek współfinansowania. Natomiast przejazd w Płazie rzeczywiście cały czas widnieje jako czynny - podczas przejazdu ruch na drodze wstrzymywany jest przez pracownika kolei, co zresztą mówią znaki (tabliczka T-10 pod znakiwem A-30). Do końca roku, według nowego projektu, przejazd będzie oznakowany jako "pełnoprawny" przejazd kolejowy - znakami A-10
Kolego o czym ty mówisz ja codziennie tą drogą jeżdżę i ani razu nie udało mi się spotkać z pociągiem o którym mówisz. Swoją drogą to kolej powinna zadbać o ten przejazd bo to jest ich własność. A ZDW Kraków może współfinansować remont owego przejazdu.
Proszę pamiętać że wymieniony w artykule przejazd kolejowy jest czynny tuż za drogą znajduje się skład węgla po za tym pociąg towarowy jadący z Chrzanowa chcący wjechać na teren nieczynnego wapiennika musi przejechać przez wspomniany przejazd, zmienić zwrotnicę i wrócić na teren zakładu - czasem miesiąc dwa nic nie jeździ ale gdy już jedzie to maszynista jest zmuszany do przepuszczania zapominalskich kierowców żeby nie było wypadku.